2022-03-05, 21:10
Medlem
Idag sköts fem ryska plan ner. Ett av planen filmades när det sköts ner

https://www.youtube.com/watch?v=FV4RGVH54vE&ab_channel=RadioFreeEurope%2FR adioLiberty

Just detta plan sköts ner av en gammal postarbetare. Snubben var tidigare yrkesmilitär men jobbat på posten de senaste 20 åren. Snubben sköt ner planet med en gammal sovietiskt Strela robot som Tyskland skikat till Ukraina. Spännande att till och med gammalt sovietskräp biter på de ryska planen. Samtidigt för USA in helt sinnesjuka mängder moderna luftvärn till Ukraina.
Citera
2022-03-05, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuminousChrome
Ja för det dör färre om det blir tredje världskriget.
Det blir det inte om Nato går in med styrkor och det kommer de att göra. De kommer inte ge Ryssland en chans att försvara sig.
Citera
2022-03-05, 21:11
Medlem
Poor.Boy.Valentines avatar
Blir mer och mer övertygad om att Putin känt sig trängd av teknikutvecklingen och har i ett desperat utfall gjort allt som står i hans makt för att kunna behålla makten hemma. Ukraina är liksom bara en liten bricka man använt som förevändning för få se vad militären klarar, och är villig att utföra; till en dråplig bakgrund som spelar upp de nationalistiska narrativen på högvarv.

Vladimir Putin declared that “whoever becomes the leader in [artificial intelligence] will become the ruler of the world.”
Citera
Medlem
GhangBangTanjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Skillnaden här är att Ukraina får understöd i form av vapen, och de är väldigt många fler än tjetjenerna.

Ber innerligt för att det finns tillräckligt bra tunnlar och skyddsrum i städerna. Krav på att få eskortera humanitära insatser borde bli aktuellt strax.

Håller med. Inklusive att djurparker och zoo-butiker kan utrymma försvarslösa djur som just nu långsamt plågas ihjäl utan mat. Om Putin fångas in levande hoppas jag att man får betala för att kunna orsaka honom den värsta smärtan som finns.
Citera
Medlem
Någon som har koll på hur mycket det kostar att utbilda ryska piloter?
Citera
Medlem
Jag är förvånad att CIA/Mossad/You name it/Någon av Putins egna inte knäpper honom.

Han måste stoppas.
Citera
2022-03-05, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HurManVetInte
Om han trycker på röda knappen så spelar det ingen roll var i världen folk befinner sig alla kommer förintas.

Jag vet. Israelen fick nog höra av putler: Ukraina eller WWIII med kärnvapen! Ni får välja!
Risken finns att Väst/NATO/EU backar. Med kommer ukrainarna att backa om Väst/NATO/EU ber/kräver det? Känns att de har ingenting att förlora och säger bara: IDI NAKHUJ, russian warship och NATO/EU!
Citera
2022-03-05, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brota

https://www.youtube.com/watch?v=FV4RGVH54vE&ab_channel=RadioFreeEurope%2FR adioLiberty

Just detta plan sköts ner av en gammal postarbetare. Snubben var tidigare yrkesmilitär men jobbat på posten de senaste 20 åren. Snubben sköt ner planet med en gammal sovietiskt Strela robot som Tyskland skikat till Ukraina. Spännande att till och med gammalt sovietskräp biter på de ryska planen. Samtidigt för USA in helt sinnesjuka mängder moderna luftvärn till Ukraina.

Källa på luftvärnen
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrEGrey
Du försöker flytta fokus i varje inlägg för att inte erkänna att du är ute och cyklar så jag upprepar min fråga. Var är sjuttiomilspenetrationen du beskrev?

Flytta fokus? Det är väl du som gör? Missade din fråga. Kom inte med motargument utan att själv ha fakta. Ge mig belägg för ditt påstående angående kolonnen.

Jag erkänner att jag kan ha misstolkat saker, är inte den som är den.

Lämna dock dina känslor utanför!

Kartan säger ändå sitt...

https://twitter.com/TheStudyofWar/status/1499539952987693061
Citera
Medlem
zergrushs avatar
Citat:

Inspirerande att höra hur folket runtomkring tjoar och applåderar!
Där kan vi prata om äkta patrioter, snarare än alla """nationalister""" som sitter (lite halvdeppiga i nuläget) och sörplar på Putins kuk...
Citera
2022-03-05, 21:14
Medlem
Goldfinger1964s avatar
Det är vad han vill att vi ska tro. MAD man theory
Citera
2022-03-05, 21:15
Medlem
Citat:

Strela är ngt fr DDR. Tror inte att de kommit till Ukraina än. Jag hört att att handladeist om PZRK "Igla" fr 1985...vad är det för ngt...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in