2022-03-05, 17:28
Medlem
SS70s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neroxx
Jag missförstod dig allt med din fundering.

Kan väl vara så att dessa typer av plan anväjder en annan typ av säkerhet när det skickas info om dess position (som då inte alla sajter har tillgång till) . Den andra sidan (som jag inte har jnågon koll på) kanske även saknar andra liknande plan. Antar att dessa plan lär ha en förhöjd säkerhet även i tider av fred, nu med detta läge så kan man tänka att det är ännu högre. Dessa är förstås endast spekulationer då min kunskap inom detta är begränsad ,em oftast har dessa typer av "fel" en rätt logisk förklaring.
Ok kan mycket väl vara så, det som är bra med adsbexchange.com är att klickar man på "U" längst upp till höger på sidan, så ser man bara de militära planen(som har transpondern på).
Citera
2022-03-05, 17:28
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SS70
Nått som är skumt är att 2 flygplan har lämnat Ryssland, det ena planet ifrån St:Petersburg till Washington och det andra ifrån Moskva till Kuba
Båda planen syns på Flightradar, men på en annan trackingsida syns inte alls det planet som skall till Washington.
Har Flightradar blivit hackat? skickar man "spökflygplan" ifrån Ryssland till USA för att skrämmas?

Kolla själv!
https://www.flightradar24.com/RSD088/2b07dd1e

Den andra trackingsidan som inte har Washington-planet plottat.

https://globe.adsbexchange.com/?icao=43bebd

SU150 hittar jag inte på flight radar. RSD088 syns på flight radar. Ett ligger 34000 fot den andra på 39000 fot men båda ligger på ungefär samma position på kartorna.
Citera
2022-03-05, 17:32
Medlem
SS70s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
SU150 hittar jag inte på flight radar. RSD088 syns på flight radar. Ett ligger 34000 fot den andra på 39000 fot men båda ligger på ungefär samma position på kartorna.

SU150/AFL150 Aeroflot
https://www.flightradar24.com/AFL150/2b07cee0
Citera
2022-03-05, 18:25
Medlem
area50s avatar
Jag lovar att om några veckor så kommer restriktioner emot Ryssland att släppa. När Tyskarna fryser och gaspriserna stiger med risk för global inflation så kommer den allmänna opinionen att vända.
Citera
2022-03-05, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av area50
Med tanke på all denna propaganda och fejk-news från alla möjliga håll så får det verkligen en att ifrågasätta "sanningen" ang 2:a världskriget

Ja, det är vinnaren av kriget som skriver historien…
Undrar vad vi blivit hjärntvättade med om Tyskland vunnit.
Citera
2022-03-05, 19:26
Medlem
Rimberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenkanD2
Ja, det är vinnaren av kriget som skriver historien…
Undrar vad vi blivit hjärntvättade med om Tyskland vunnit.
Det här är ett krig skapat av judarna för att skapa ett tredje världskrig och deras The Great Reset som den stackars Putin har lurats in i.
När ska det kristna västerlandet inse att det är juden som är dess farligaste motståndare?
Dagens Ukraina är helt judestyrt, med judepajasen Zelensky som president, som bara vill ha ett tredje världskrig,
Jag hoppas ryssarna vinner kriget och ger honom den behandling han förtjänar.
Senast redigerad av Rimbert 2022-03-05 kl. 19:40.
Citera
2022-03-05, 19:26
Medlem
Pre 1914s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av area50
Jag lovar att om några veckor så kommer restriktioner emot Ryssland att släppa. När Tyskarna fryser och gaspriserna stiger med risk för global inflation så kommer den allmänna opinionen att vända.
Tyskland klarar gaspriserna. Företagen är mindre glada men det är så nu förutsättningarna är.
Citera
2022-03-05, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rimbert
Det här är ett krig skapat av judarna för att skapa ett tredje världskrig och deras The Great Reset som den stackars Putin har lurats in i.
När ska det kristna västerlandet inse att det är juden som är dess farligaste motståndare?

jag vill inte tro att du har rätt, även om jag inte motsäger det. Är verkligen judarna roten till det onda?
Skulle i så fall innebära att Hitler hade en poäng. Jag ger dock inte mycket för den mannen och jag tycker Putin agerar skrämmande likt just nu. Många av de tyska soldaterna trodde att de stred för ett fritt Europa, undrar om Ryssarna tänker likadant nu.
Citera
2022-03-05, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pre 1914
Tyskland klarar gaspriserna. Företagen är mindre glada men det är så nu förutsättningarna är.

Sanktionerna gäller inte olja och gas.

Dom förstår väl att det skulle slå för hårt mot Europa.
Citera
2022-03-05, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av modern-insanity
Sanktionerna gäller inte olja och gas.

Dom förstår väl att det skulle slå för hårt mot Europa.
Just det. Den tidigare NordStream-ledningen fungerar som vanligt vad jag förstår, och den löper också under Östersjön. Tyskland m fl köper även fortsättningsvis stora mängder rysk naturgas.
Citera
2022-03-05, 20:16
Medlem
För ca ett år sedan berättade en kontakt jag har i de andliga dimensionerna att vita huset försöker dra igång ett krig.

(FB) Varning. Vitahuset försöker starta ett storkrig

Biden väntade inte länge efter att man vunnit (eller stulit) valet till att försöka stärka sin makt vid ett krig.
Senast redigerad av 4X 2022-03-05 kl. 20:29.
Citera
2022-03-05, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HipToBeSquare
Min teori att globalisterna ville ha krig mella Ryssland och Ukraina. Zelenskyj som inte är något annat än en globalistisk docka började offentligt uttala sig om NATO medlemsskap och kärnvapen på plats i landet. Ingen vettig statsman håller på så när man har en supermakt bredvid. Kolla på Finland som historiskt gör detta bättre. Globalisterna har informatörer inom rysslands regering och vet precis vad som triggar Putin och resten av regeringen. Provokationerna lyckades och rysslands regering tog betet. Antagligen har Ryssland tänkt på att störta ukrainas globalistregim men denna invasion verkar vara dåligt planerad och det drar ut på tiden. Globalisterna hatar egentligen det ukrainska folket så om man kan få död på både ukrainare och ryssar är det rena vinsten.

En annan sak som är ett globalistkännetecken är att ukrainas fredsförandlare nyligen blev mördad av ukrainas underrättelsetjänst. Globalisterna vill inte ha fred till varje pris.

Tror att du kan ha rätt dessvärre. Litar inte ett dugg på media när det gäller denna konflikten men hoppas det slutar snart. Putin är nog smartare än så, tror inte han kommer fortsätta tills det blir point of no return helt och hållet. Såsom jag förstått det har många ryssar gått emot denna konflikten och avskyr vad som pågår.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in