2022-02-25, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knorr.djungle
Just därför förstår jag inte varför folk skriver att den skjutne är DP. För om nu skytten tillhör DP, så är det ju inte FLG som skjutit dp.

Det har inte framkommit att skytten tillhör DP, bara antytts eftersom han dömts tillsammans med Capone. Men han var bara 16 gammal år då och Capone var betydligt äldre med sina 21.
Citera
2022-02-25, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TopDogg08
Det har inte framkommit att skytten tillhör DP, bara antytts eftersom han dömts tillsammans med Capone. Men han var bara 16 gammal år då och Capone var betydligt äldre med sina 21.
Du har rätt, mycket kan hända det har man ju märkt. Förmodligen har skytten värvats till FLG sista tiden eftersom han verkar härja fritt i Rinkeby.
Citera
2022-02-26, 00:16
Medlem
Citat:
Det finns en GM häktad för mordet som tidigare blivit dömd tillsammans med bla Capone medlem i DP.

Vem är det? Tappat bort mig bland alla namn.
Citera
2022-02-26, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Vem är det? Tappat bort mig bland alla namn.

(FB) Man ihjälskjuten i trapphus, Degerbygränd Rinkeby, Stockholm 2022-01-29
Citera
2022-02-26, 14:38
Medlem
Citat:
(FB) Man ihjälskjuten i trapphus, Degerbygränd Rinkeby, Stockholm 2022-01-29

Ja, det är ju en DP-kille. Då är frågan vilket motivet var. Från Högdalen och vän med Sixty och Makaveli men skjuten av DP. Har han golat/goat någon?
Citera
2022-03-01, 20:38
Medlem
Citat:
Ja, det är ju en DP-kille. Då är frågan vilket motivet var. Från Högdalen och vän med Sixty och Makaveli men skjuten av DP. Har han golat/goat någon?
Hade en fundering på om han användes som goare på Alpo och svensken men om han nu skjutits av DP så är det tveksamt… Är han skjuten av FLG så kanske han goade Alpo och svensken
Citera
2022-03-03, 09:17
Medlem
Det har tillkommit ytterligare en misstänkt i målet, men den personen tycks bara ha varit inne på förhör. Antalet målsägande har vuxit till 12.

Nästa häktningsförhandling är utsatt till på måndag.
Citera
2022-03-03, 09:34
Medlem
Citat:

Är det bekräftat att han är DP-kille förutom domen tillsammans med Capone? Detta skedde ändå hösten 2018 när misstänkt GM fortfarande var bara 16 år. Capone var 21 vid den här tidpunkten. Finns det fler saker som kopplar honom till DP?
Citera
2022-03-03, 22:28
Medlem
Citat:
Är det bekräftat att han är DP-kille förutom domen tillsammans med Capone? Detta skedde ändå hösten 2018 när misstänkt GM fortfarande var bara 16 år. Capone var 21 vid den här tidpunkten. Finns det fler saker som kopplar honom till DP?

Det enda jag har är just vänskapen med S och M och domen med C. Men allt det är ju inte nödvändigtvis aktuellt i dag. Han kan ju ha bytt sida.
Citera
2022-03-03, 23:11
Medlem
Citat:
Det enda jag har är just vänskapen med S och M och domen med C. Men allt det är ju inte nödvändigtvis aktuellt i dag. Han kan ju ha bytt sida.

Var det misstänkt GM som var vän med S och M eller BO?
Citera
2022-03-04, 03:34
Medlem
Citat:
Var det misstänkt GM som var vän med S och M eller BO?

De var BO.
Citera
2022-03-05, 18:18
Medlem
”Mina bröder är redo för en one-way-ticket
Filterlösa, dom kan skjuta sig själva
Chilla i min ort, det är som en dödsfälla”
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto