2022-03-05, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agoldenage
Undrar hur de räknade med att få 45 miljoner människor att gå ner på knä. Helt vansinnigt.
Putin räknade nog med ett snabbt blixtkrig där han skulle avsätta Zelensky och sätta in en moskvatrogen ledare och införa Ryska lagar.

Det har hittills inte lyckats. Putin sitter nu i skiten.

Om det är bra eller dåligt vet jag inte.
Citera
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrEGrey
Jag har också förstått det som att Nordstream I kör på. Det är därför det inte blev totalsanktioner mot alla ryska banker, tyskarna vill fortsätta köpa gas och betala via Gazprombank.
Nordstream gick ju i KK eller hur det nu var!
Citera
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tillsson
Har inte sedan förra veckan sett några bilder från turkiska Bayraktar TB2 som Ukraina köpt in. Har ryssarna slagit ut dem på marken eller i luften?

De kan nog inte användas hur som helst. Måste va rätt förutsättningar gällande luftvärn tror jag.

Men de lär säkert dyka upp igen. Fler skeppades ju till Ukraina
Citera
Medlem
GhangBangTanjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Skulle man inte kunna sabotera gasledningarna. Kommer ingen gas så kommer inga pengar till Ryssland. Visserligen får Europa frysa men koleldning är väl bättre än ingenting.
Varför har vi inga sabotörer som spränger gasledningarna?
Alla medel är tillåtna.

Tids nog kommer de bli förstörda eller nedstängda.
Citera
2022-03-05, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ravatos
Det har man ju. Det är därför Medvedev och Putin turats om att vara president och premiärminister.

Ja, okej då
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Immelman
Jakten mot nollpunkten....
putin vill testa tyngdlagen..allt faller nedåt
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Det är en av alla orsaker till att Ukraina vinner propagandakriget. Putins snack förefaller vara helt känslokallt och avlägset från den vanliga människan.

Zelenskyj är uppenbarligen en mycket smartare och empatisk människa än Putin. Iofs. är det inte särskilt svårt att vara det.

Dina banala små iakttagelser från toalettsitsen förklarar inte varför ledare framhärdar med att anstränga sig för att framträda oklanderliga i de mest välskurna kostymer man kan tänka sig.

Här kan du till exempel - om du för några sekunder höjer blicken från din egen skapelse - se hur Bidén och finske presidenten framställer sig själva vid gårdagens möte i Vita huset:

https://www.dn.se/varlden/finland-vi-utokar-forsvarssamarbetet-med-usa/

Att Ukraina vinner propagandakriget har helt och hållet att göra med att amerikanerna kontrollerar och styr hela nyhetsförmedlingen i västvärlden - än vilka paltor Zelensky drar på eller av sig.
Senast redigerad av Berg-Erik 2022-03-05 kl. 18:15.
Citera
2022-03-05, 18:13
Medlem
shoottheelkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Även vår försvarsminister Hultqvist säger nu att Ryssland misslyckats militärt. Hultqvist har slutat grismåla så vi får lita på honom.

Det finns dock amerikanska experter som inte vill räkna ut Ryssland ännu.

Nu är det 10 dagar.

Våran försvarsminister är en vapenvägrare. Har inte ens slutfört lumpen.
Sista person jag skulle lyssna på.

USA sade redan för 2-3 dagar sedan att det är över för U.
Citera
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntiMedelklassen
Elon Musk ryter ifrån: "Kommer inte banna ryska nyheter förens ni riktar pistol mot mig!"

Detta kommer som ett svar till regeringar i väst när dom bett Starlink att bannlysa ryska nyheter.

Elon Musk står upp för sann frihet.

https://www.zerohedge.com/geopolitical/wont-do-unless-gunpoint-musks-starlink-rejects-governments-requests-ban-russian-news
Helt rätt av Elon.

Varför beröva oss den stora humor som Rysk statsmedia levererar!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cancel---Culture
Varför skulle han hävda något annat? Det är ett propagandakrig så de är klart somfan han hävdar detta?

Nej ingen vet hur det ligger till alls och vad Putins planer är men om jag får gissa är det att ta några delar i öst och hålla borta Nato från Ukraina genom förhandlingar vilket han antagligen kommer lyckas med, jag menar det slår alternativet till ett större mer intensivt krig? Kanske inte enligt krigshetsande globalister då…

Är folk i tråden så korkade att dom köper någon av sidornas ”analyser” hela tiden? Vi vet ingenting utan vi kan bara spekulera!

Det är spekulationer men det verkar som om kriget går riktigt dåligt för ryssarna för dom är mer hatade nu än innan detta krig började. Det finns inga bra ursäkter till denna invasion. Till och med Hultqvist får ha ett handhjärta från mig....tills vidare.... ....
Citera
2022-03-05, 18:14
Medlem
MrEGreys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Nordstream gick ju i KK eller hur det nu var!

Det Schweiziskt registrerade ryskägda bolaget bakom Nordstream II begärdes i konkurs. Det har inte något med Nordstream II att göra, annat bolag.
Citera
2022-03-05, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Ryska lagar.

Som ukrainarna hade pissat på ändå. Idioten borde bara tagit Gotland istället. Det hade åtminstone gått att genomföra och gett en bra utdelning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in