2022-03-05, 18:08
Medlem
qwerty-66s avatar
17 fullastade wide body flyg landar varje dag i Polen med vapen till Ukraina.

USA hjälper till med spaning

Det kommer väl knappast bli lättare för Ryssland ;-)
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Även vår försvarsminister Hultqvist säger nu att Ryssland misslyckats militärt. Hultqvist har slutat grismåla så vi får lita på honom.

Det finns dock amerikanska experter som inte vill räkna ut Ryssland ännu.

Nu är det 10 dagar.
Varför skulle han hävda något annat? Det är ett propagandakrig så de är klart somfan han hävdar detta?

Nej ingen vet hur det ligger till alls och vad Putins planer är men om jag får gissa är det att ta några delar i öst och hålla borta Nato från Ukraina genom förhandlingar vilket han antagligen kommer lyckas med, jag menar det slår alternativet till ett större mer intensivt krig? Kanske inte enligt krigshetsande globalister då…

Är folk i tråden så korkade att dom köper någon av sidornas ”analyser” hela tiden? Vi vet ingenting utan vi kan bara spekulera!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slacker-
Före kriget hade Ryssland:

42,542 pansarfordon och 4,173 flygfordon.
Frågan är väl om vilket skick dessa är och om de har råd att underhålla dem.
Citera
2022-03-05, 18:09
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
OK det har jag missat?!
Källa?
Läste det i ngn Tidning då beslutet kom har jag då för mig...
Nu gjorde du mig osäker....
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dream.71
Fick en chock, rubeln är snart inte värt någonting, jäklar vad den har sjunkit kraftigt idag

Vad står den idag gentemot dollar?

Hade stabiliserats runt 112 för några dagar sen
Citera
Medlem
Tillssons avatar
Har inte sedan förra veckan sett några bilder från turkiska Bayraktar TB2 som Ukraina köpt in. Har ryssarna slagit ut dem på marken eller i luften?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Immelman
Så patetiskt

När motorerna är igång bränner dem så mycket olja att det syns från månen var fartyget är någonstans ..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Packapappaspack
Stämmer det så är det det vettigaste jag läst sedan invasionen började.
Musk kanske ska förmedla?
Mycket klok man
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Ukrainarna verkar ha en mycket stark stridsvilja så Ryssland kan tvingas kvar i det här kriget mycket länge utan egentlig utsikt att vinna det.

Undrar hur de räknade med att få 45 miljoner människor att gå ner på knä. Helt vansinnigt. En ryss kommer aldrig någonsin kunna slappna av i Ukraina.
Citera
Medlem
Rapporter nu att ukrainska styrkor attackerat ryska trupper som hade hand om evakuering av civila. Prorysk källa dock.
https://mobile.twitter.com/RWApodcast/status/1500151801827450880
Citera
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Ja som jag tidigt skrev kan det här komma att bli ett omvänt Vietnamkrig där Ryssland strider med trupp (precis som USA gjorde i Vietnam) och Väst stöder Ukraina med materiel (precis som Sovjet stödde Nordvietnam) med en stark gerillarörele på Ukrainas sida (precis som FNL i Vietnam den gången).

Ukrainarna verkar ha en mycket stark stridsvilja så Ryssland kan tvingas kvar i det här kriget mycket länge utan egentlig utsikt att vinna det.

De kommer att dra sig ur mer och mer precis som USA gjorde i Vietnam.

Ja förutom djungeln o tunnlarna är det en bra liknelse.
Citera
Medlem
Ravatoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agoldenage
Undrar om man kan hoppas på att ryssland inför presidentperioder och en presidentgräns efter detta. Det är inte nyttigt att sitta för länge på för mycket makt. Man blir konstig.

Det har man ju. Det är därför Medvedev och Putin turats om att vara president och premiärminister.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in