2022-03-05, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av honn
Så fort man inte ser enbart svart eller vitt så är man ett rysstroll.
Förklara gärna hur han är en krigshetsare så kan vi fortsätta diskussionen
Citera
2022-03-05, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av honn
Inte är Zelenskyj någon fredsduva precis. Då krigar man inte. Även Putin anser att hans krig är försvar.
Men herregud du är ju helt otrolig. Menar du att om Ryssland skulle invadera Sverige och vi försvarar oss så skulle Maggan vara krigshetsare?
Citera
2022-03-05, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leif-o-billy
Men herregud du är ju helt otrolig. Menar du att om Ryssland skulle invadera Sverige och vi försvarar oss så skulle Maggan vara krigshetsare?

Man hetsar till krig så länge man är en del av den mentaliteten att man måste försvara sig med vapen och kriga tillbaka. Då är man inte mycket bättre själv.
Citera
2022-03-05, 15:55
Medlem
Vet ni vad Zelensky betyder?
Citera
2022-03-05, 15:56
Medlem
BroderDonuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tervull
Han är väldigt otacksam mot världen med tanke på allt han fått gällande vapen och mycket pengar. Om han inte vill spilla fler liv kanske det är dags att kapitulera? Jag tror inte Ukraina har en chans mot ryssen, tyvärr. Är glad att Nato inte riskerar 3:e världskriget med risk för kärnvapenattacker för att hjälpa Ukraina. De senaste dagarna har känts helt overkliga pga rädslan för en atombomb. Z står och hetsar mot Nato och skyller på de för att människor dör i Ukraina. Tycker han är obehaglig. Och nej Putin är inte bättre. Jag tycker det är vansinne att attackera Ukraina men nu har det hänt och vad är bäst då? Inte att starta ww3 iaf.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/bGB6e3/zelenskyj-till-nato-dor-pa-grund-av-er
Jag hoppas att Zelenskyj och/eller Putin lämnar sina oresonliga ställningar snart så kriget kan få ett slut.

Det var svårt att hitta hela det här talet av Zelenskyj på nätet. Till slut hittade jag en youtube kanal, DTT - NET med beskrivinginen 'News agency on Western Balkans' med 11 följare, som hade lagt upp hela videon.
(DTT - NET) Ukraine's President Zelensky upset and blasts NATO for refusing No-fly zone amid Russia brutal war
https://www.youtube.com/watch?v=eh6iYjnVJzw
Citera
2022-03-05, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Det sista har du rätt i, att det är dumt att i detta läge kritisera Nato offentligt.
I övrigt fel.
Ryssland är en övermakt, givetvis tar Ukraina till alla knep de kan, ryssarna kör med olagliga vapen så de är inte ett dyft bättre.

Att folket beväpnar sig med automatkarbiner och inte vänder sig mot Zelenskyj & Co bevisar bara att Putin har tokfel och att ryssarna inte har något i Ukraina att göra, att Putin säger är lögn och ingen kommer längre förhandla med honom då han säger en sak och sedan gör tvärtemot, gång efter annan. Kanske lika senil som bilden men mer troligt en Hjärntumör som trycker på.

Tror inte Ryssland har en chans att vinna något men det beror ju på hur du definierar "vinst".

Vad för olagliga vapen?
Citera
2022-03-05, 16:43
Avslutad
Citat:
Okej nu har du övertygat mig om att du är ett rysstroll. Ingen vettig människa tycker att man ska välkomna ett invaderande land med rosor.

Hälften av Ukraina är rysktalande. Ukraina och Ryssland är som siamesiska tvillingar. Det finns flera syften med denna invasion och det är inte på grund av att Putin hade långtråkigt. Detta är en stabilisering och av nazifiering av Ukraina, och skydda den ryska befolkningen som var hotad.
Citera
2022-03-05, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pilla74
Z är en krigshetsare. Börjar få panik och attackerar väst, det kommer inte ta lång tid innan CIA nackar honom själv om opinionen svänger.
Fan vad ni har dålig förmåga att sätta er in i hans situation. Han och det Ukrainska folket kämpar heroiskt i detta oförtjänta krig. Det är hjärtskärande att vi inte kan hjälpa dem. Ibland vill jag bara att alla skiter i konsekvenserna och går in och stoppar den här skiten.
Citera
2022-03-05, 16:55
Medlem
Har tidigare haft en positiv syn på Putin men nu när han mördar så många vita och hotar västvärlden med kärnvapenkrig så kan han dra åt helvete, precis som Nato själva.
Citera
2022-03-05, 16:56
Medlem
Är man ett fegt flashback-troll som sitter och gör sina geopolitiska analyser och hatar på Zelenskjy och Ukrainas befolkning samt fortfarande är Ryssvänlig så kan man dra åt helvete.
Citera
2022-03-05, 16:57
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Är väl inte konstigt att han försöker sätta press på Nato, kallas för politik. Skulle vara mer märkligt om han bara satt tyst och still. Det finns en enda människa i politiskt ledande ställning som är krigshetsare och som kan avsluta detta, han heter Putin. Men tyvärr har han antagligen drabbats av någon form av förvirring

Jag är glad att NATO inte går på den linjen. Att han kallar dem fega är inte bra.

Citat:
Ursprungligen postat av RealTide
Och?

Är inte det en ledares roll att försöka få allt stöd för sitt invaderade land som möjligt går?

Är du en Quisling?

Den fetmarkerade meningen är helt tagen ur sitt sammanhang.
Senast redigerad av HerrGickhan 2022-03-05 kl. 17:01.
Citera
2022-03-05, 17:01
Medlem
RealTides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Den fetmarkerade meningen är helt tagen ur sitt sammanhang.l

Jag måste ju fråga eftersom du anser att en ledare inte ska göra allt han/hon kan för att se till sitt land och sitt folk.
När ens eget land blir invaderat finns inga regler kvar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in