2022-03-05, 12:54
Medlem
HRTs avatar
Ryssland ljuger för egna befolkningen, ljuger för sina soldater.
De trodde detta skulle vara en walk in the park.
Har sett videos där man lämnar fullt fungerande vapen system för hundratals miljoner för att de fått soppa torsk.
Ryska soldater som tilfånga tagits säger att de endast fick matransoner för 3 dagar.
Den stora konvojen som är milslång består i lastbilar med vatten, mat och ammunition.
Såg att Ukrainska soldater skjutit sönder en konvoj där stod en rysk militär ambulans och den var fullpackat med stridsvagns ammunition jävligt snyggt.

Jag förstår att ryska militären är övermäktig i material och vapensystem, men nu har vi sett hur extremt jävla dålig deras stridstaktik är. Bönder och frivilliga skjuter sönder allt.
Filmerna på döda ryssar och utslagna fordon är överallt på youtube.
Det man nu gjort är att skjuta på civila när de är så jävla dåliga på att strida mot soldater och bönder.
Citera
2022-03-05, 13:08
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HRT
Har sett videos där man lämnar fullt fungerande vapen system för hundratals miljoner för att de fått soppa torsk.
Ryska soldater som tilfånga tagits säger att de endast fick matransoner för 3 dagar.
Den stora konvojen som är milslång består i lastbilar med vatten, mat och ammunition.
Såg att Ukrainska soldater skjutit sönder en konvoj där stod en rysk militär ambulans och den var fullpackat med stridsvagns ammunition jävligt snyggt.

Jag förstår att ryska militären är övermäktig i material och vapensystem, men nu har vi sett hur extremt jävla dålig deras stridstaktik är. Bönder och frivilliga skjuter sönder allt.
Det man nu gjort är att skjuta på civila när de är så jävla dåliga på att strida mot soldater och bönder.

Ja Putin kör nu mest terror mot civila i städerna. För så fort han börjar köra omkring med sina fordon så blir de sönderskjutna eller övergivna. Det verkar dock gå ganska bra för ryssarna i södra Ukraina.
Citera
2022-03-05, 13:16
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
UA säger sig göra motanfall i Kharkivtrakten.

https://mobile.twitter.com/IAPonomarenko/status/1500056903459741696

Hoppas de lyckas, heja Ukraina! Undrar exakt vad de försöker göra?
Citera
2022-03-05, 13:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HRT

Emotsäger ingenting av detta då jag är den första att säga att jag inte har en aning om vad som sker, men vi har så många experter som vet så det är helt okey

Hur är det med filmer på Youtube med döda Ukrainska soldater och dess vapen?
Citera
2022-03-05, 13:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Hoppas de lyckas, heja Ukraina! Undrar exakt vad de försöker göra?
Dom sätter in Volksturm mot ryssarna sedan filmar dom spektaklet och anklagar ryssarna för att skjuta civila såklart, är inte det uppenbart om man läst all propaganda från Zevinsky.
Citera
2022-03-05, 13:22
Medlem
Det är verkligen underligt hur ryssland kan göra bort sig så totalt.
Så så dåligt planerat så dålig material , urusel kommunikation på öppna kanaler, urusel moral på många enheter.
Visst har man övertag i material men det ör b och c klass på materialet.

Att samla va 200000 vid gränsen var helt klart för mkt för deras logistik. Hur missat man det?
Är det verkligen bara detta som ryssland kan visa upp? Rätt så pinsamt isåfall.
Citera
2022-03-05, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kuluser
Dom sätter in Volksturm mot ryssarna sedan filmar dom spektaklet och anklagar ryssarna för att skjuta civila såklart, är inte det uppenbart om man läst all propaganda från Zevinsky.

Ja ryssarna skjuter civila. Bombar civila. Varför förneka det..
Citera
2022-03-05, 13:27
Medlem
Över 10 000 stupade soldater, 269 förlorade stridsvagnar, 945 förlorade stridsfordon för ryssarna.

Hur stora förluster kan en arme ta innan dom, får svårt att anfalla? Totalt ”brakar samman”/ger upp?
Någon med militär kunskap som kan spekulera?

Ryssarna hade runt 200 000 man utgångsgrupperade utanför Ukraina så det borde innebära 5% stupade.
Om vi räknar 2 skadade för varje stupad blir det 15% förluster.

Antalet stridsvagnar och stridsfordon, någon som har koll på hur många de borde ha haft vid invasionens början?
Citera
2022-03-05, 13:31
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av El-Strutso
Det är verkligen underligt hur ryssland kan göra bort sig så totalt.
Så så dåligt planerat så dålig material , urusel kommunikation på öppna kanaler, urusel moral på många enheter.
Visst har man övertag i material men det ör b och c klass på materialet.
Att samla va 200000 vid gränsen var helt klart för mkt för deras logistik. Hur missat man det?
Är det verkligen bara detta som ryssland kan visa upp? Rätt så pinsamt isåfall.

Kanske kommer det nu komma in ännu sämre materiel för så mycket av den nya har förstörts? 1200 förstörda stridsfordon måste sätta spår även för denna invasionsstyrka på 190000 man. Man kan väl inte heller skicka precis alla moderna förband till Ukraina för då har man ju dåligt försvar på andra platser. Man måste väl ha något på gränsen till Estland och Lettland eftersom man är så rädd för NATO (Påstår man i alla fall). Och nere i Kaukasus där man också gjort sig hatat av sina grannar.
https://mobile.twitter.com/DI_Ukraine/status/1500066313464696833
Citera
2022-03-05, 13:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av El-Strutso
Ja ryssarna skjuter civila. Bombar civila. Varför förneka det..
När har jag förnekat eller påstått det, jag ifrågasätter däremot saker eftersom jag gillar sanningen.

Så om du kommenterar vad jag skriver så blir det mycket trevligare, du vet tex om man som Zelinsky gör uppmanar alla att slåss(Volksturm från sista striderna i Berlin) så kommer civila att dödas och dessa civila som slåss kommer att gömma sig lite här och där och vad värre är motståndarsidan kommer att misstro och missbedöma alla civila. Fattar du vad jag försöker förklara och fattar du vilken skit Zelinsky egentligen är, han är exakt som Hitler på slutet.
Citera
2022-03-05, 13:34
Medlem
HRTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kuluser
Emotsäger ingenting av detta då jag är den första att säga att jag inte har en aning om vad som sker, men vi har så många experter som vet så det är helt okey

Hur är det med filmer på Youtube med döda Ukrainska soldater och dess vapen?

Tror de fanns någon men är man under attack, filmar man kanske inte sina egna förluster av uppebara skäl man vill inte ge fienden nåpon info och ryssarna lägger ju inte ut något inte ens till sin egen befolkning
Citera
2022-03-05, 13:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av northrunner
Över 10 000 stupade soldater, 269 förlorade stridsvagnar, 945 förlorade stridsfordon för ryssarna.

Hur stora förluster kan en arme ta innan dom, får svårt att anfalla? Totalt ”brakar samman”/ger upp?
Någon med militär kunskap som kan spekulera?

Ryssarna hade runt 200 000 man utgångsgrupperade utanför Ukraina så det borde innebära 5% stupade.
Om vi räknar 2 skadade för varje stupad blir det 15% förluster.

Antalet stridsvagnar och stridsfordon, någon som har koll på hur många de borde ha haft vid invasionens början?
Kan du länka till källan för dessa siffror tack.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in