2022-03-05, 09:41
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ronkmonken
Och ryssarna klarar sig utan väst.
Ryssland är inte ett litet pytteland som kraschar på grund av sanktioner.
Sverige och andra liknande länder skulle däremot göra det på nolltid.
Inte när det kommer till avancerad produktion, kläder, konsumtionsvaror.
Ryssland äger ingen egen bilproduktion, elektronik, kommunikationer etc.
Levnadsstandarden kommer sjunka tillbaka till 90 tals nivå.
Citera
Medlem
ThePuppetMasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Så du tror Ryssland invaderar Ukraina för att komma över naturgas. Jag orkar inte ens argumentera.

Titta på den här. Vid 09.05 förklarar han varför Ryssland vill åt Ukrainas naturgas

https://www.youtube.com/watch?v=If61baWF4GE
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Necessitas
”Alla som dör från och med nu dör också på grund av er, på grund av er svaghet, på grund av er brist på enighet, sa han [Zelenskyj].” (källa: Zelenskyjs Facebooksida)

Jävla sandlåderetorik!

Medan ubermajoriteten älskar att hata Putin (och i många fall passar på att sympatihata hela den ryska civilbefolkningen) så har densamma utsett Zelenskyj till världens hjältaste hjälte. Nu visar den Ukrainske presidenten att han definitivt inte har något emot att dra in hela världen i en dödlig konflikt med ingen vinnare. Det är föga troligt att han inte förstår konsekvensen av den förödelsesmaskin han ber om att få aktivera genom sina krav. Jag tänker allra främst på hans krav att försvarsalliansen ska etablera en flygfri zon över Ukraina.

Jag ser Putin som en farlig person och som ett allvarligt hot mot min och mina medmänniskors hälsa och frihet. Han skrämmer skiten ur mig, rentutav. Men jag har samtidigt, i all den hyllning som har överösts Zelenskyj, inte varit helt övertygad om att Zelenskyj skulle vara så hjältelik som ubermajoriteten vill få honom att framstå. Och så kommer ovan video som ett brev på posten …

Som jag ser det, i nuläget i alla fall, så är Zelenskyjs ageranden inte mindre äventyrande för världsfreden än vad Putins dito är. Och medan penismätningar fortgår hos världens ledare och politiker, så lider civila i både Ukraina och Ryssland något så in i helvete.
Nu talar du om en man som knappt sovit alls på ganska månfa nätter, hans land är attackerat av ryssar som inte drar sig för att mörda barn i detta KRIIIIG som putin startat. Inte konstigt att han uttalar sig som han gör, hur skulle du må i hans situation? Han är oerhört stark men samtidigt inte mer än människa heller
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Enligt Putin så befolkas Ukraina av nazister. Putin vill utrota nazister. Putin har nu kvinnor, barn o journalister som måltavla. Så helt klart beter de sig som i Syrien.
Han säger att ledningen är nazister. Han har inte uttryckt hat mot Ukrainare.
Citera
2022-03-05, 09:42
Medlem
Karppas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Jag menar att Ukraina I 8 år har skjutit granater på människor som de räknar till sin egen befolkning. Vore som att Sverige lät det regna granater över samerna.

Och separatisterna gjorde likadant, lika goda kålsupare således.
Citera
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letspanic
Paypal stänger i Ryssland, enligt DN:s liverapportering.

Även Internet leverantörer börjar stänga ute Ryssland...

"And a leading American conduit of Internet data, Cogent Communications, severed ties with its Russian clients to prevent its networks from being used for propaganda or cyberattacks aimed at beleaguered Ukrainians."
Citera
Medlem
Sonnenwendes avatar
En utslagen rysk BMP

https://mobile.twitter.com/UAWeapons/status/1499902211974914057
Citera
Medlem
AlabamaHotcakess avatar
Citat:
Jag menar att Ukraina I 8 år har skjutit granater på människor som de räknar till sin egen befolkning. Vore som att Sverige lät det regna granater över samerna.

Är Putin same också? Det var som fan.

Att samerna hade låtit sig bli beväpnade och hetsats till krig mot Sverige av Putin är en löjlig tanke och en ännu löjligare jämförelse att göra.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dream.71
Nej, ansolut inte, alla vet vart pengarna går.

Du förstår väl att de kan sälja till en mellanhand, som sedan kan sälja vidare? Visst tappar de marginaler, men tror de kan leva med det.
Citera
2022-03-05, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shoottheelks
George Soros har inte långt kvar. Gammal nu, klarar knappt av att prata rent.
Ja han är det, men finns säkert en arvtagare..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrEGrey
Ryssen har sänkt ett estniskt handelsfartyg utanför Odessa. Det rapporteras att man misstänker att fartyget gått på en mina, men om det varit en avsiktlig sänkning från rysk sida vore en motsvarande blockad mot det ryskockuperade Königsberg inte helt otänkbar. I nuläget finns det förstås ingen politisk vilja till det från Natos sida

Rykande färska nyheter här ser jag!
Citera
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Nonsens. Du går på Putins propaganda genom Sputniknews alltså?

Om Danmark annekterar Skåne med militärt våld och svenska armén gör motstånd så är det alltså Sverige som gjort fel?

Kom in till 2000-talet barbar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in