2022-03-05, 09:36
Medlem
qwerty-66s avatar
En intressant iakttagelse är att Putins kommunikation styrs av tvång o hot om fängelse för media som rapporterar. På sociala media betalar Putin för folk att skriva inlägg enligt vissa mallar tex långa texter med desinformation.

De som rapporterar om Ukraina o är aktiva på sociala medier drivs oftast av egen vilja/ideologi.

Men det är ju skillnaden mellan korruption och demokrati.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slö
En återgång till Budapest föredraget eller ett Ryssland i misär, är nog alternativen
Vad är Budapest fördraget?
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AlabamaHotcakes
Du menar att Ryssland invaderade östra Ukraina och har understött seperatister som bland annat skjutit ner ett passagerarflygplan sen dess? Ja det är förstås fruktansvärt klandervärt gjort av Putin.
Jag menar att Ukraina I 8 år har skjutit granater på människor som de räknar till sin egen befolkning. Vore som att Sverige lät det regna granater över samerna.
Citera
2022-03-05, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dream.71
Jag är inte orolig alls eftersom ryssen har i princip redan sjunkit.

Och du tror att ryssen sköter kärnkraftverken prickfritt medan han sjunker.. nej detta är bara rysk roulette.

Kan sluta hur som helst.
Citera
2022-03-05, 09:38
Medlem
ariberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dream.71
Nej, ansolut inte, alla vet vart pengarna går.

Kapitalister är inga känslomänniskor.
Citera
2022-03-05, 09:38
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av undercover-racist
Zelenskyjs senaste tal. Han såg rätt uppgiven ut och visade svaghet. Mycket kritik åt Nato som inte försvarar luftrummet över Ukraina.

Ja, detta är den tråkiga sidan av realpolitik. NATO håller sig till reglerna för realpolitik o skickar inte in flyg i Ukraina.
Citera
2022-03-05, 09:39
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Dom kan köra in med vad som helst sjövägen utom krigsfartyg. Skulle väst sänka transportfartyg så har vi definitivt ww3 här.
Vilka fartyg skall man sätta in? Hur stor kapacitet har Kaliningrad att ersätta landstransporter.
Citera
Medlem
Driftstopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Källa?

Stod i nyhetsflödet på Aftonbladet eller Expressen. Ska se om jag hittar den.

Att kärnkraftverket ockuperats av tjetjenska soldater.
Zaporizjzja
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Necessitas
”Alla som dör från och med nu dör också på grund av er, på grund av er svaghet, på grund av er brist på enighet, sa han [Zelenskyj].” (källa: Zelenskyjs Facebooksida)

Jävla sandlåderetorik!

Medan ubermajoriteten älskar att hata Putin (och i många fall passar på att sympatihata hela den ryska civilbefolkningen) så har densamma utsett Zelenskyj till världens hjältaste hjälte. Nu visar den Ukrainske presidenten att han definitivt inte har något emot att dra in hela världen i en dödlig konflikt med ingen vinnare. Det är föga troligt att han inte förstår konsekvensen av den förödelsesmaskin han ber om att få aktivera genom sina krav. Jag tänker allra främst på hans krav att försvarsalliansen ska etablera en flygfri zon över Ukraina.

Jag ser Putin som en farlig person och som ett allvarligt hot mot min och mina medmänniskors hälsa och frihet. Han skrämmer skiten ur mig, rentutav. Men jag har samtidigt, i all den hyllning som har överösts Zelenskyj, inte varit helt övertygad om att Zelenskyj skulle vara så hjältelik som ubermajoriteten vill få honom att framstå. Och så kommer ovan video som ett brev på posten …

Som jag ser det, i nuläget i alla fall, så är Zelenskyjs ageranden inte mindre äventyrande för världsfreden än vad Putins dito är. Och medan penismätningar fortgår hos världens ledare och politiker, så lider civila i både Ukraina och Ryssland något så in i helvete.
Tack för det! Vem tänker på folket?
Skönt höra nån som kan tänka logiskt
Citera
Medlem
letspanics avatar
Paypal stänger i Ryssland, enligt DN:s liverapportering.
Citera
2022-03-05, 09:40
Medlem
qwerty-66s avatar
Bäst att ta lärdom av hur Putin gör diplomati. Dvs lite inte på någonting som Putin säger.

"In Syria, Western officials were too eager to take Putin at his word and continued to hope that the Kremlin could serve as a mediator; it was easier to see Russia as part of a solution than part of the problem. As we describe in the paper, Putin took advantage of this perception by positioning Russia as an indispensable interlocutor among a myriad of conflicting parties in Syria. It never offered genuine resolution.

In the same vein, a string of broken ceasefires that occurred on Russia’s watch in Syria over the years had instilled little confidence in Vladimir Putin’s ability to honor his agreements. Putin went into Syria with a key objective of saving Bashar al-Assad from an imminent fall and establishing a strategic Russian military presence on the Eastern Mediterranean. All Russian state activities, including brokerage of ceasefires, supported this goal. Indeed, the Syria experience perhaps like no other offers valuable lessons in how Moscow conducts diplomacy."

https://www.washingtoninstitute.org/policy-analysis/sinister-reason-russia-wants-humanitarian-corridors-ukraine
Citera
2022-03-05, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iDiot5
Ja, men kräver underhåll och reservdelar att hålla igång leveranskedjan. Mycket av detta kommer från väst, som nu är sanktionerat.
Ryssland är en stor kärnenergi byggare så att underhålla gasproduktion är nog inte så svårt.
Är Inte särskilt avancerat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in