2022-03-05, 09:32
Medlem
Driftstopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Nej i längden är det kört.

Att ryssen tar en eller två kärnkraftverk är dock oroande.

I händer på islamister som hänt nu. Tjetjenier är i klass med IS soldater. De är galna..
Citera
2022-03-05, 09:33
Medlem
AlabamaHotcakess avatar
Ryska stridsvagnar beskjuter lägenhetsbyggnad.

https://www.reddit.com/r/ThatsInsane/comments/t6jgs6/russian_tanks_are_bombing_the_residential_sector/?utm_medium=android_app&utm_source=share
Citera
2022-03-05, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Rysslands ekonomi kan världen klara sig utan, så pass svagt är ”stormakten” Ryssland.
Och ryssarna klarar sig utan väst.
Ryssland är inte ett litet pytteland som kraschar på grund av sanktioner.
Sverige och andra liknande länder skulle däremot göra det på nolltid.
Citera
2022-03-05, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Driftstopp
I händer på islamister som hänt nu. Tjetjenier är i klass med IS soldater. De är galna..

Källa?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aribert
Klart att börsen går ned i Moskva. Börserna i övriga världen har också gått ned sedan kriget startade, om än i långsammare takt. Aktiebörserna världen över kan krackelera totalt, en riktig härdsmälta kan vi förvänta oss.
Moskvabörsen är liten och väger lätt i världsindex. Putin skrattar nog gått åt eländet som väst har skapat.

Har många gissningar på vad Putin gör, att han skrattar är inte en av dem. Tror han är väldigt frustrerad just nu.
Citera
Medlem
undercover-racists avatar
Zelenskyjs senaste tal. Han såg rätt uppgiven ut och visade svaghet. Mycket kritik åt Nato som inte försvarar luftrummet över Ukraina.
Citera
Medlem
Dr.Necessitass avatar
”Alla som dör från och med nu dör också på grund av er, på grund av er svaghet, på grund av er brist på enighet, sa han [Zelenskyj].” (källa: Zelenskyjs Facebooksida)

Jävla sandlåderetorik!

Medan ubermajoriteten älskar att hata Putin (och i många fall passar på att sympatihata hela den ryska civilbefolkningen) så har densamma utsett Zelenskyj till världens hjältaste hjälte. Nu visar den Ukrainske presidenten att han definitivt inte har något emot att dra in hela världen i en dödlig konflikt med ingen vinnare. Det är föga troligt att han inte förstår konsekvensen av den förödelsesmaskin han ber om att få aktivera genom sina krav. Jag tänker allra främst på hans krav att försvarsalliansen ska etablera en flygfri zon över Ukraina.

Jag ser Putin som en farlig person och som ett allvarligt hot mot min och mina medmänniskors hälsa och frihet. Han skrämmer skiten ur mig, rentutav. Men jag har samtidigt, i all den hyllning som har överösts Zelenskyj, inte varit helt övertygad om att Zelenskyj skulle vara så hjältelik som ubermajoriteten vill få honom att framstå. Och så kommer ovan video som ett brev på posten …

Som jag ser det, i nuläget i alla fall, så är Zelenskyjs ageranden inte mindre äventyrande för världsfreden än vad Putins dito är. Och medan penismätningar fortgår hos världens ledare och politiker, så lider civila i både Ukraina och Ryssland något så in i helvete.
Citera
Medlem
ariberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dream.71
Finns såklart ingen med någonlunda tankeverksamhet som kommer köpa nånting av ryssland framledes.

Beror väl på priset. Affärer är affärer.
Citera
2022-03-05, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Nej i längden är det kört.

Att ryssen tar en eller två kärnkraftverk är dock oroande.
Jag är inte orolig alls eftersom ryssen har i princip redan sjunkit.
Citera
2022-03-05, 09:35
Medlem
MrEGreys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Dom kan köra in med vad som helst sjövägen utom krigsfartyg. Skulle väst sänka transportfartyg så har vi definitivt ww3 här.

Ryssen har sänkt ett estniskt handelsfartyg utanför Odessa. Det rapporteras att man misstänker att fartyget gått på en mina, men om det varit en avsiktlig sänkning från rysk sida vore en motsvarande blockad mot det ryskockuperade Königsberg inte helt otänkbar. I nuläget finns det förstås ingen politisk vilja till det från Natos sida
Citera
2022-03-05, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aribert
Beror väl på priset. Affärer är affärer.
Nej, ansolut inte, alla vet vart pengarna går.
Citera
2022-03-05, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coba
Så ryssarna bombar civila hejdlöst för att de inte kan vinna krig på ett smart sätt. De lider stora förluster och behöver en vapenvila för att samla sig. Ryssland och Ukraina kommer överens om humanitär korridor på, gissar jag, Ukrainas initiativ.
Men det är ryssarna som är goda?

Vad sägs om att putin skulle gett fan i att invadera ett annat land?
Vad sägs om att skithögen putin inte skulle gett order om att attackera civila?

Fan vad putin är kass. Vilken sopa.

För övrigt gött att se så mycket färre rysstroll i tråden.
Ingen övertids- och helgersättning längre?

Mvh

Jag brukar svara dem flesta .. Men jag har aldrigt svarat någon som du ... tycker det är slöseri med både tid och argument.. Men bara för att du verkar vara en sån som lätt blir provocerad ... Så tänker jag svara med samma typ av mynt .. för när du väl läser mitt svar.. Så vet jag att du får en "meltdown" ..

Så vad rättfärdigar du dina handlingar???? Som hejar på ett krig där oskyldiga människor dör .. har du ingen skam i kroppen ???? Tänker du ens på alla barnen där nere som dör. Hur i din vildaste fantasi tror du att Ukriana skulle vinna över Ryssland .... Det är exakt tack vare såna som dig ... som pushar på och hejar på Ukriana ska strida . Som gör så media fortsätter och heja på att Ukriana ska strida som sen gör så våra världs ledare sen pushar på för att Ukriana ska strida...
Men vet du vad som händer sen???? Jo verkligheten kommer i fatt ...

Vet att du är så trygg här i Sverige med dina feministiska åsikter och man ska få tycka och tänka vad man vill hur en ologiskt det låter och ingen kan rätta till dig .. för det är så Sverige är byggt..

Men vet du vad som händer ute i övriga världen ??? Jo då får en jävligt hård käft smäll tillbaka till verkligheten ... och det är det som händer nu gällande det här kriget som hela väst och såna som du pusha för. .. Putin gav hela feministiska Väst en käft smäll och sa tydligt och klart det här är en mans värld så håll käften och kolla på.. Vad gör väst .. ??? Dem pissa på sig och lyder ...

Men om du nu inte är en sån som pissa på dig och lyder så skriker Ukriana efter frivilliga att åka ner .. Så du kan ju åka ner och vissa Putin vem som bestämmer...

Det är tack vare såna som dig som gör så oskyldiga barn dör nu.. Ditt egna samvete inte mitt .. Heja på ett krig som är omöjligt och vinna sen väljer och stå och titta på .. eller för sig du har väl en flaga på Facebook eller pratar med dina vänner hur modiga Ukriana är som fortsätter slås och du hejar på Ukraina ska vinna över Ryssland... Det lär ju förhindra att oskyldiga barn dör.

Varsågod läs och få din "meltdown"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in