2022-01-04, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Misterman69
Tjena, beställde nyss ett HHC vape från usa som bör vara lagligt eftersom den inte är ett THC derivat och inte får nån träff på den när man söker på regeringens hemsida.
Är det någon som har testat den ännu och vet någon hur ofta brev blir tullade (med moms osv)
Mvh

Fick du hem det?? Vore jätteintressant o få höra mer.
Citera
2022-03-04, 22:43
Medlem
HHC/Hexahydrocannabinol

HHC/hexahydrocannabinol är en laglig, naturlig cannabinoid som sägs att vara ett mellanting mellan CBD och THC, men väldigt effektivt enligt det jag läst och verkar vara den noiden som många väntat på, jag hoppas åtminstone detta.

Detta är nog den mest intressanta naturliga cannabinoiden jag läst om sedan CBN kom ut, så är lite hypad angående detta.

Med tanke på att jag uppskattar t.ex. CBD, CBG som mediciner så har jag köpt lite av detta, for science så att säga.

Ska testa lite utav det tillsammans med lite CBD buds lite senare tänkte jag och återkommer med liten recension. Har noll tolerans till THC men använder CBD/CBG några gånger i veckan.
Länk: https://en.m.wikipedia.org/wiki/Hexahydrocannabinol
Citera
2022-03-05, 03:55
Medlem
Mixade en liten mängd utav ett keif med några procent HHC i tillsammans med lite CBD buds och måste säga att det är otroligt balanserat, klart men ändå flummigt och skön effekt. Detta är bättre än CBN som är dock också mycket bra och mysigt innan man lägger sig.
Detta är mer likt THC känner jag och definitivt en produkt som kommer slå igenom, det verkar inte ge ångest som THC kan göra, iaf i mycket mindre utsträckning (kanske ändras med högre dos, men från det jag läst ska den vara lugnare mentalt).

Ska testa en normal mängd, har kört på mycket liten mängd så om det fortsätter så här, är denna grym!
Senast redigerad av WakeUpWakeUp 2022-03-05 kl. 03:58.
Citera
2022-03-05, 09:15
Medlem
Vad hände med den befintliga tråden? Den försvann..!

Jag har oxå testat kiefet, desperat test genom att rulla spliff gav inte någon vidare bra effekt. Men när jag körde den i min volcano då hände det fan grejer.

Jag tyckte att den lilla effekt den gav försvann rätt så fort. Jag gillade denna kraftigt som ersättare till original, iaf tillfällig ersättare. 😁

Min upplevelse var en kväll bara och jag är jättenöjd. Det återstår att se huruvida detta syns på UP el ej. Ska göra lite hemtester för att ta reda på det.

Ska forska lite mer på det ikväll. Har ingen dab utrustning annars hade destillatet varit nice.

Hur får man i sig destillat på bästa sätt? hittar faktiskt ingen guide. Är noob på det området.
Citera
2022-03-05, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Badass0420
Vad hände med den befintliga tråden? Den försvann..!

Jag har oxå testat kiefet, desperat test genom att rulla spliff gav inte någon vidare bra effekt. Men när jag körde den i min volcano då hände det fan grejer.

Jag tyckte att den lilla effekt den gav försvann rätt så fort. Jag gillade denna kraftigt som ersättare till original, iaf tillfällig ersättare. 😁

Min upplevelse var en kväll bara och jag är jättenöjd. Det återstår att se huruvida detta syns på UP el ej. Ska göra lite hemtester för att ta reda på det.

Ska forska lite mer på det ikväll. Har ingen dab utrustning annars hade destillatet varit nice.

Hur får man i sig destillat på bästa sätt? hittar faktiskt ingen guide. Är noob på det området.

Den raderades pga trådstarten innehöll namn på shoppen ifråga vilket inte är tillåtet. Kan uppfattas som reklam.

Tycker det är synd att HHC ska uppmärksammas här då det kommer bidra till en snabbare klassning.
Citera
2022-03-05, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsstyrelsen
Den raderades pga trådstarten innehöll namn på shoppen ifråga vilket inte är tillåtet. Kan uppfattas som reklam.

Tycker det är synd att HHC ska uppmärksammas här då det kommer bidra till en snabbare klassning.

Menar du www.uppgradenatural.com?
Citera
2022-03-05, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsstyrelsen

Men egentligen så kan dem inte klassa det, finns inte bevisade biverkningar eller ens beroenden. Produkten är naturlig och helt säker, dem kan inte klassas allt bara för dem vill det, utan det måste finnas biverkningar, beroenden rapporterat. Det är ändå en olika produkt och skiljer sig lite ifrån THC. HHC känns mer klart och inte alls lika psykiskt påfrestande som THC kan vara imo.

Jag körde keifet i en vape tillsammans med lite CBD buds och det blev perfekt. Notera att THC brukar ge mig ångest och göra mig skev men detta var annorlunda, effektivt men mjukt.

Testade 5% keifet och ska testa den med 10 i också. Luktar otroligt gott, bara se till att blanda ut det bra med budsen.
Citera
2022-03-07, 19:13
Medlem
Oerhört len, och fin substans men befarar likt tidigare inlägg att den kommer klassas illa kvickt pga "reklamen" denna tråd start innebär. Admin, snälla papperskorg'a!
Citera
2022-03-07, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mangalam
Oerhört len, och fin substans men befarar likt tidigare inlägg att den kommer klassas illa kvickt pga "reklamen" denna tråd start innebär. Admin, snälla papperskorg'a!

Lägg ner. Varför ska dem klassa THC light(som är ett mycket säkert preparat) för när vanliga THC blir allt mer normaliserat och sedan legaliserat?

Hhc visar inga psykostendenser då effekten verkar mer balanserad, är inte beroendeframkallande, mindre än THC som redan är mild. Nikotin och koffein är nog skadligare och mer beroendeframkallande. Är ofarligt för kroppen, dessutom nyttigt för hälsan.
En säker medicin som mest troligen är bra mot cancer, covid, massa andra sjukdomar även sjukt många mentala svårigheter.

Detta kan vara framtidens all-cure, vem vet? vi måste undersöka det enligt vetenskapen. Att kriminalisera och på så sätt stoppa forskning, är extremt antivetenskapligt när människor lider och är i behov av säkra, effektiva och naturliga mediciner som vi redan funnit flertal utav i hampan förut: CBD CBG CBN CBC THC o.s.v.
Citera
2022-03-07, 23:51
Medlem
Allcopsarebastardss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WakeUpWakeUp
Lägg ner. Varför ska dem klassa THC light(som är ett mycket säkert preparat) för när vanliga THC blir allt mer normaliserat och sedan legaliserat?

du vet väl hur regeringen är och håller på? Dom sprider fortfarande myter på svt om hur farligt cannabis är
Citera
2022-03-07, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allcopsarebastards
du vet väl hur regeringen är och håller på? Dom sprider fortfarande myter på svt om hur farligt cannabis är
Det är klart dom gör då sveriges "cannabis" är farligt då det inte är reglerat och oftare och oftare är bankat med spice o sånt skit, o då får dom en anledning stt skylla på "thcn" när det egentligen är deras eget fel att dom inte legaliserat skiten så den svarta marknaden dör ut och folk slipper få i sig farliga kemikalier på riktigt.

Sverige i ett nötskal
Citera
2022-03-08, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allcopsarebastards

Men snälla, de sprider även myter om att vaccinen är helt säkra och effektiva, medan vi alla normalt funtade vet att det är lögn.
De är partiska i denna fråga, och med sin omänskliga nazivision(nollvision) måste dem göra allt, inklusive sprida ren propaganda för att de ser ju att cannabis blir lagligt runt om i hela världen. EU kommer ändå tillåta det helt och hållet, då vi kan inte tillåta kriminella hålla i marknaden, och sälja besprutat eller skadligt skit (obalanserat med mycket THC) till dem som inte är vuxna. Cannsbislagarna är omoraliska på alla sätt och vis!

Gräs är inte ofarligt, men det är nästan nyttigt som hälsokost i jämförelse med tobak, alkohol eller en hel del receptbelagda medel. Istället tvingar dem människor att använda giftigare preparat som är eventuellt dödliga och beroendeframkallande på riktigt.
Att dem inte legaliserat det ännu bevisar att de skiter fullständigt i Sveriges i invånare och bryr sig inte ett dugg om vetenskapen eller vår hälsa. Precis som jag inte trodde ett enda ord angående vaccinen så tror jag inte ett enda ord angående deras uråldriga vetenskapsfientliga antidrog propaganda när det gäller säkra preparat. Samma människor tillåter att unga killar får antidepp, amfetamin och benso på recept.

Någon frågade angående dosering utav detta, tänker inte att de är lika trist att använda lite för mycket av detta som av THC, men skulle säga börja på runt 5-10mg och öka. Det kan ta några minuter innan det smyger sig på.

Är riktigt nöjd med både keifen, bubblegum och pinapple. Testade det ihop med CBG och CBD buds och det blev utmärkt!!
Citat:
Ursprungligen postat av mangalam
Alltså denna shoppen annonserar redan på Flashback(stäng av adblock så du) så ingen reklam behövs, tänkte först att många skulle fråga vart jag köpte så jag skrev det i tråden och detta var i förra tråden som du ser, här har jag inte länkat. Meningen med tråden var att sprida information, kunskap och samla erfarenheter utav ämnet.
Senast redigerad av WakeUpWakeUp 2022-03-08 kl. 22:47.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in