2023-05-23, 20:55
Medlem
Rastapunxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hodde
Jag har köpt ren thc, några gånger, och massa annat, men alla patroner har varit lika, från början till slut.

edit: ingen experrt, men på ganska många är det utfallet
Madda? Haha du han edita.
Ahh. Tack. Det var bara en tanke från mig som är rätt ny på att vapa rökat såhär.
Citera
2023-05-23, 21:33
Medlem
Vasterass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rastapunx
Jo 🤣
Men. Känns som att vapen är gjord sådan att i början värms mer massa och i slutet mindre massa. Det kan du gå med på?
När jag rökt vax/DAB (vet inte vilket är rätt att säga om rent vax) så har jag inte tänkt på det så mycket men resterna som blir kvar är om inte lika så nästan lika potenta om man röker dem.
Tänker att massan som värms är större och då verkan.
Plus att det kanske degenereras av att värmas upp hela tiden?
Kan det inte stämma?

Jag tycker du tänker rätt där, Har du laddat batteriet i vipen?
Citera
2023-05-23, 21:46
Medlem
Rastapunxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vasteras
Jag tycker du tänker rätt där, Har du laddat batteriet i vipen?
Jodå...
När man drar ett bloss i de jag har så antar att alla är lika.när man drar ett bloss så lyser leden tills den blinkar och slocknar. Då är den uppvärmd och maximal effekt kan fås.
Tror av erfarenhet av de jag sett vapa att få kommer ens dit. Jag har rökt några cykler ,för det går igång igen efter ett tag, och känner det ger bra mer effekt.
Bara en tanke angående vapen.
Citera
2023-05-23, 23:40
Medlem
Vasterass avatar
Citat:
Jodå...
När man drar ett bloss i de jag har så antar att alla är lika.när man drar ett bloss så lyser leden tills den blinkar och slocknar. Då är den uppvärmd och maximal effekt kan fås.
Tror av erfarenhet av de jag sett vapa att få kommer ens dit. Jag har rökt några cykler ,för det går igång igen efter ett tag, och känner det ger bra mer effekt.
Bara en tanke angående vapen.

Så länge vipen är laddad och inte tom så lär det fungera fint!
Citera
2023-05-24, 00:01
Medlem
aftonblaskans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BiTTeRone
Fan vet hur kabeldragningen i min skalle är men känner ärligt sagt ingen nämnvärt. Efter 8-10 bloss känner jag mest någon dryg yrsel och lite sega tankegångar. Testat 2 olika fabrikat och styrkor. Känner absolut inget som ska likna något avslappnande eller lyckligt rus. Alla ni som blir "bäng" på ett bloss, definiera bäng. Är ärligt nyfiken då jag innan detta i stort sett aldrig tagit någon drog förutom alkohol och jag känner väl att någon annan känsla borde infinna sig i en drog som ska efterlikna något varenda jävel verkar jaga efter?

Kan man ha medfödd tolerans???

Sug på vape:n under 1-2 sekunder. Håll andan. Bort med vape:n. Håll fortfarande andan. Nu tar du ett riktigt djupt andetag så att bröstkorgen lyfter sig.

Då täcks lungornas alla blodkärl med HHC och du blir bäng.
Citera
2023-05-24, 00:30
Medlem
Rastapunxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vasteras
Så länge vipen är laddad och inte tom så lär det fungera fint!

Citat:
Ursprungligen postat av aftonblaskan
Sug på vape:n under 1-2 sekunder. Håll andan. Bort med vape:n. Håll fortfarande andan. Nu tar du ett riktigt djupt andetag så att bröstkorgen lyfter sig.

Dra tills den börjar blinka. DÅ ska ni dra så länge ni kan. Håll sen in det så länge ni kan. Lovar er det kommer slå om ni gör det rätt.
Citera
2023-05-24, 00:32
Medlem
StonedMonkeys avatar
Någon som vet en sida där man kan beställa mot postförskott?
Citera
2023-05-24, 00:33
Medlem
Rastapunxs avatar
Tog 20 sekunders sug för att få den starta om 4 ggr.
Höll in det rätt länge med typ 10 sek och det känns bra som fan.
Kännner mer en på några puff.
Edit: Ricky Spanish hade älskat detta 🤣😎
Senast redigerad av Rastapunx 2023-05-24 kl. 00:38.
Citera
2023-05-24, 00:42
Medlem
aftonblaskans avatar
Citat:
Dra tills den börjar blinka. DÅ ska ni dra så länge ni kan. Håll sen in det så länge ni kan. Lovar er det kommer slå om ni gör det rätt.

Haha, blir hostig nära på att spy om jag drar ett sånt stort bloss. 3-4 småbloss ā 2 sekunder = bäng utan att luftvägarna blir irriterade. Är väl nåt skräp i vissa av dessa häxblandningar som gör det

Tror det viktigaste är att man verkligen får ner det och täcker så stor yta som möjligt i lungorna.
Citera
2023-05-24, 00:58
Medlem
Citat:
Har funderat på en sak.
När vapen är ny så värms allt i vapen upp.
Borde ge stor effekt.
Ju mer som försvinner då borde effekt bli mindre.
Det där sista 500 blosset på 2ml känns inte lika starkt som det första.

Gissar att de fungerar precis som vanlig vape och då kommer vätskan som sugits upp i brännarens veke att förångas. Ska därför egentligen inte spela någon roll om den är full eller halvfull. Är den däremot i stort sett slut så påverkar det ju givetvis. Det som är utanför veken vid inandningstillfället ska därför ha noll betydelse och veken kan bara suga upp x mycket.
Citera
2023-05-24, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aftonblaskan

Testat detta men känner som sagt inget som gör att jag känner att det är något jag skulle sträva efter direkt. Förväntade mig mer motsvarande en skön salongsberusning och inte bara yrsel och en hjärna som gått tillbaka ett par snäpp i evolutionen.
Citera
2023-05-24, 01:11
Medlem
aftonblaskans avatar
Har aldrig rökt cannabis utan detta är min första erfarenhet med cannabinoider. Har tagit svamp några gånger tidigare.

Fick närmast psykedeliska effekter efter 4 puffar från 95%:ig HHC-vape.

Färger blev mer väldefinierade och konturer började svaja. Stängde ögonen och upplevde att jag dog flera gånger om. Känsla att jag smälter in i sängen som jag låg i. Åkte mellan enorma världar i en rymdfarkost runt vackra geometrier och landade på en kyrkogård där jag hissades ner i min grav. Försökte säga till mig själv att "nu dör jag, och det är okej" för att se vad som skulle hända och då blev det som att jag höll på att tappa kontakten med universum och allt blev vitt.

Så ja, "rent" HHC är potent. Borde kanske prova en med kombination av olika cannabinoider istället
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in