Citat:
Ursprungligen postat av
Have-mercy
Tror inte han gjorde det, men är inte riktigt säker.
Ok, frågan kvarstår.
När jobbade GN på Krematoriet och stal tandguld, någon?
Citat:
Ursprungligen postat av
Have-mercy
Det var bl.a alltid hans röst i telefonsvaren, han hittade alltid på att det fattades nåt info om öppettider etc. Han gick omkring och trodde han var chef och behandlade sina arbetskamrater därefter.
Vissa arbetskamrater var fullständigt galna på honom. Så ett arbetsmiljöproblem var han (på riktigt alltså...)
Det låter som att GN inte blev särskilt långvarig på SJ... Har du någon koll på
när han jobbade där?
Palme-mordet skedde 1986 och fantombilden dök upp i tidningarna någon vecka senare om jag inte minns fel. Det ger en fingervisning om när GN härjade som Tågklarerare.
Förmodligen var det under den perioden, strax efter mordet som GN påstod sig ha sett Palme-mördaren i väntsalen på Kramfors Station.
Vet du om han fick foten efter det? Han sa väl inte upp sig och slutade frivilligt?
GN kanske hade fått sparken strax före Eva-mordet och befann sig en rejäl svacka? Hans far dog ju dessutom endast 2 mån. före mordet vilket också måste ha påverkat honom psykiskt. Lätt hänt att hans missbruk eskalerade i sådant fall.
Citat:
Ursprungligen postat av
Have-mercy
Mitt i allting kunde han sitta och gråta över hur han hade det hemma med familjen.
Ok lite udda, det bör väl ha varit något allvarligt då, kanske Marina ville skiljas?
En "familjekris" som utspelade sig i samma veva som han fick sparken och sen faderns död på det kan ha utlöst en psykos hos GN i samband med ökat missbruk.
Om allt det här hände under sensommaren -87 slog det kanske slint totalt för GN tillslut? Nådde allt sin kulmen och slutade med det bestialiska mordet på Eva?
Citat:
Ursprungligen postat av
Have-mercy
Däremot känner jag inte alls till nåt om det, men det skulle inte kunna vara helt otroligt för lite pengar har han alltid haft, han gick alltid på lån.
Att ha lite pengar gör att man ständigt befinner sig under psykisk press, i synnerhet om man är en nybliven småbarnsfar som GN var. Det verkar ha funnits en hel del påfrestningar som kan ha fått GN ur balans under 1987.
Citat:
Ursprungligen postat av
Have-mercy
Det här har jag fått återberättat av några stackare som hade otur att arbeta med dåren.
Kände du GN själv på den tiden?