2022-03-03, 22:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Han vill själv knytas till/ kopplas ihop med uppmärksammade fall som det skrivs och pratas om i tidningar och TV - Klassisk psykopati. Han vill höja sig själv och göra sig märkvärdigare än vad han är. Uppmärksamhetssökande, vill synas och vara i centrum.

Sanningshalten i det = 0, precis som svamlet om Palme-mördaren

Minns du under viket årtionde det här med tandguldsstölderna utspelade sig, var det under -80 eller 90-talet?

GN fick nog en kick av att läsa om sig själv och brottet i tidningen, han blev lika hög som av haschet.

Ja på ett sjukligt sätt.

Stämmer det kan det förklara en hel del...

Snarlikt Knutby-uttalandet.

När ett bestialiskt mord sen skedde strax nedanför GN's egna hus lär han väl ha velat stå i centrum även i det uppmärksammade mordfallet? (likt Knutby och Palme-mordet).
Frågan är då om det var i egenskap av att själv vara mördaren eller "blev" han hundvittnet för att få den mediala uppmäksamheten eller var han båda två?

Det låg iaf en hund "begraven" med sin döda ägare som han skriver i PAB monogrammet.
Precis som Eva gjorde.
Citera
2022-03-03, 22:20
Medlem
"Minns du under viket årtionde det här med tandguldsstölderna utspelade sig, var det under -80 eller 90-talet?"

Det var nog under tiden innan jag flyttade, i slutet av -70 skulle jag tro. Undra om nån som läser detta har större tidsmässig precision?

Det var ju ett säsongsjobb, kyrkan erbjöd människor sommarjobb som hade svårigheter med att få vanliga sysselsättningar.

Och hur han fick anställning på SJ fattade ingen på den tiden, än mindre nu...

Enligt Stinsen Kalle Sandberg (död sen femton år) levde han rövare så i den milda grad att han var nära att få foten.

Nisse Andersson, senare chef, (död sen tio år) sjukskrev sig för att han inte orkade med dåren Nordin, som dom kallade honom.

Det här är historier jag har hört från en kille som arbetade på stationen under den perioden.

Nu tror jag nog inte att nyss nämnda personer dog pga dåren Nordin, men det var nog nära vissa gånger.

Ska rota i mer historier om galningen.
Citera
2022-03-04, 02:04
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Have-mercy
"Minns du under viket årtionde det här med tandguldsstölderna utspelade sig, var det under -80 eller 90-talet?"

Det var nog under tiden innan jag flyttade, i slutet av -70 skulle jag tro. Undra om nån som läser detta har större tidsmässig precision?

Det var ju ett säsongsjobb, kyrkan erbjöd människor sommarjobb som hade svårigheter med att få vanliga sysselsättningar.

Ok anser du att det är helt uteslutet att han jobbade på krematoriet vid tidpunkten för mordet?

Citat:
Och hur han fick anställning på SJ fattade ingen på den tiden, än mindre nu...

Enligt Stinsen Kalle Sandberg (död sen femton år) levde han rövare så i den milda grad att han var nära att få foten.

Nisse Andersson, senare chef, (död sen tio år) sjukskrev sig för att han inte orkade med dåren Nordin, som dom kallade honom.

Det här är historier jag har hört från en kille som arbetade på stationen under den perioden.

Nu tror jag nog inte att nyss nämnda personer dog pga dåren Nordin, men det var nog nära vissa gånger.

Ska rota i mer historier om galningen.

Du vet inte på vilket sätt han levde rövare? det hade varit intressant att få veta. Om det t.o.m. ledde till att den senare chefen sjukskrev sig så måste han ha varit ett stort problem på arbetsplatsen.

Enligt uppgift stal GN även när han jobbade på SJ, har du någon koll på vad det handlade om för typ av stölder? Var det pengar ur biljettkassan? kollegornas plånböcker? eller saker som gick att sälja vidare (häleri)?
Senast redigerad av Pudelfrillan 2022-03-04 kl. 02:07.
Citera
2022-03-04, 16:57
Medlem
"Ok anser du att det är helt uteslutet att han jobbade på krematoriet vid tidpunkten för mordet?"

Tror inte han gjorde det, men är inte riktigt säker

"Du vet inte på vilket sätt han levde rövare? det hade varit intressant att få veta. Om det t.o.m. ledde till att den senare chefen sjukskrev sig så måste han ha varit ett stort problem på arbetsplatsen."

Det var bl.a alltid hans röst i telefonsvaren, han hittade alltid på att det fattades nåt info om öppettider etc. Han gick omkring och trodde han var chef och behandlade sina arbetskamrater därefter.

Vissa arbetskamrater var fullständigt galna på honom. Så ett arbetsmiljöproblem var han (på riktigt alltså...)

Mitt i allting kunde han sitta och gråta över hur han hade det hemma med familjen

"Enligt uppgift stal GN även när han jobbade på SJ, har du någon koll på vad det handlade om för typ av stölder? Var det pengar ur biljettkassan? kollegornas plånböcker? eller saker som gick att sälja vidare (häleri)?"

Däremot känner jag inte alls till nåt om det, men det skulle inte kunna vara helt otroligt för lite pengar har han alltid haft, han gick alltid på lån.

Det här har jag fått återberättat av några stackare som hade otur att arbeta med dåren.
Citera
2022-03-04, 21:40
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Tror inte han gjorde det, men är inte riktigt säker.

Ok, frågan kvarstår. När jobbade GN på Krematoriet och stal tandguld, någon?

Citat:
Det var bl.a alltid hans röst i telefonsvaren, han hittade alltid på att det fattades nåt info om öppettider etc. Han gick omkring och trodde han var chef och behandlade sina arbetskamrater därefter.

Vissa arbetskamrater var fullständigt galna på honom. Så ett arbetsmiljöproblem var han (på riktigt alltså...)

Det låter som att GN inte blev särskilt långvarig på SJ... Har du någon koll på när han jobbade där?
Palme-mordet skedde 1986 och fantombilden dök upp i tidningarna någon vecka senare om jag inte minns fel. Det ger en fingervisning om när GN härjade som Tågklarerare.
Förmodligen var det under den perioden, strax efter mordet som GN påstod sig ha sett Palme-mördaren i väntsalen på Kramfors Station.

Vet du om han fick foten efter det? Han sa väl inte upp sig och slutade frivilligt?

GN kanske hade fått sparken strax före Eva-mordet och befann sig en rejäl svacka? Hans far dog ju dessutom endast 2 mån. före mordet vilket också måste ha påverkat honom psykiskt. Lätt hänt att hans missbruk eskalerade i sådant fall.

Citat:
Mitt i allting kunde han sitta och gråta över hur han hade det hemma med familjen.

Ok lite udda, det bör väl ha varit något allvarligt då, kanske Marina ville skiljas?
En "familjekris" som utspelade sig i samma veva som han fick sparken och sen faderns död på det kan ha utlöst en psykos hos GN i samband med ökat missbruk.

Om allt det här hände under sensommaren -87 slog det kanske slint totalt för GN tillslut? Nådde allt sin kulmen och slutade med det bestialiska mordet på Eva?

Citat:
Däremot känner jag inte alls till nåt om det, men det skulle inte kunna vara helt otroligt för lite pengar har han alltid haft, han gick alltid på lån.

Att ha lite pengar gör att man ständigt befinner sig under psykisk press, i synnerhet om man är en nybliven småbarnsfar som GN var. Det verkar ha funnits en hel del påfrestningar som kan ha fått GN ur balans under 1987.

Citat:
Det här har jag fått återberättat av några stackare som hade otur att arbeta med dåren.

Kände du GN själv på den tiden?
Senast redigerad av Pudelfrillan 2022-03-04 kl. 22:20.
Citera
2022-03-04, 23:09
Avslutad
Psykisk ohälsa
Droger
Paranoid
Fysiskt stark
Närheten till mordplatsen
Damcykeln
Hundvittnet
PAB monogrammet

Många saker som prickar in.
Citera
2022-03-04, 23:33
Medlem
"Kände du GN själv på den tiden?"

Alla kände ju till Guran, lite grann av ett "byfåne light".

Nu har jag inte sett han på flera år, kan lika bra det.

Ju mer fakta det kommer fram om honom ju mer fundersam blir jag om honom. Lägger man ihop det man själv vet plus det jag sett här i tråden så verkar det lite märkligt.
Citera
2022-03-04, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE
Psykisk ohälsa
Droger
Paranoid
Fysiskt stark
Damcykeln
Hundvittnet
PAB monogrammet

Alldeles för mycket för att vara tillfälligheter tycker jag med.

Dessutom springer han gärna naken ute på tomten när han exempelvis klipper gräset, helsnurrigt är ordet!
Citera
2022-03-05, 00:22
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ju mer fakta det kommer fram om honom ju mer fundersam blir jag om honom. Lägger man ihop det man själv vet plus det jag sett här i tråden så verkar det lite märkligt.

Märkligt på vilket sätt? Stämmer bilden av honom inte överens med den Guran du minns från förr?

Antar att du vet en hel del om Mr P också, kände du honom på 70-80-talet?

Du kanske även kände Eva?
Senast redigerad av Pudelfrillan 2022-03-05 kl. 00:27.
Citera
2022-03-05, 00:55
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE
Psykisk ohälsa
Droger
Paranoid
Fysiskt stark
Damcykeln
Hundvittnet
PAB monogrammet

... fyller på med lite mer:

Kriminell
Kvinnomisshandlare
Sexuellt avvikande
Personlighetsstörd
Dömd till psykvård med särskild utskrivningsprövning

En sån lista går det inte att göra om Mr P.
Han är GN's raka motsats på samtliga punkter.

Ej missbrukare
Psykiskt frisk
Fysiskt svag
Långt till mordplatsen
Ingen damcykel
Är garanterat inte hundvittnet
Inga subtila budskap om Eva-mordet på sin FB.
Inte kriminell
Ingen kvinnomisshandlare
Inget som talar för sexuell avvikelse
Inga tecken på personlighetsstörning
Här aldrig blivit dömd till psykvård med särskild utskrivningsprövning

Inget som prickar in nåt någonstans.

Nu till 10.000 kronors frågan:
Vem av dom mördade Eva Söderström?
Senast redigerad av Pudelfrillan 2022-03-05 kl. 01:09.
Citera
2022-03-05, 03:00
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Alldeles för mycket för att vara tillfälligheter tycker jag med.

Ja och det här kan inte polisen ha missat, dom kände givetvis väl till GN. Hans närhet till både korsningen där Eva släpptes av och mordplatsen bör också ha väckt polisens intresse.

Tänk till nu...det finns bara en sak som kan ha räddat GN och det är ett starkt och vattentätt alibi! Det skulle inte förvåna mig om det är M*arina som har "ställt upp" och gett GN ett alibi för kvällen och natten.
Citera
2022-03-05, 07:12
Medlem
[quote=Pudelfrillan|79371392]Märkligt på vilket sätt? Stämmer bilden av honom inte överens med den Guran du minns från förr?

Jo det gör den, han har alltid varit en knäppgök

Antar att du vet en hel del om Mr P också, kände du honom på 70-80-talet?

Visste mycket väl vem han var/är. Han var väl en person många var bekant med.

Du kanske även kände Eva?

Nej hon måste ha varit en doldis i stan

[/Quizet]
Senast redigerad av Have-mercy 2022-03-05 kl. 07:15.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in