2022-03-04, 23:25
Medlem
Adiaphorouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av woefulnissan
Ni är lika mottagliga som nazisterna var under WWII.
Snacka om projektion.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FrollTabriken
putain började mörda kvinnor och barn i samma sekund rysk militär gick in i Ukraina.

Alla kvinnor och barn som har dött till följd av denna konflikt ligger enbart och enkom på putain och det ryska styret av den enkla anledningen att hade dom inte gått in så hade ingen kvinna eller barn dödats!

Enkelt nog eller!!!??!?!
Så enkelt är det. Och barnamördare V.Puttin kan dra tillbaka trupperna och således sluta mörda kvinnor och barn.
Citera
Medlem
MrEGreys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whitetommywright
Det är väl undfallenhet att ge vika för NATOs lobbyism också? Att inte gå med i NATO har funkat utmärkt hittils?

Vilken lobbyism från Nato? Nato har varit tydligt med att man har respekt för att det är nationella beslut att gå med eller inte och har aldrig hotat något land med ”militär-teknisk-politiska åtgärder” om man inte går med. Du ser ingen skillnad mellan det förhållningssättet och Puttes förhållningssätt? Han har ju själv uppgett att ett skäl för att invadera Ukraina var för att hålla det utanför Nato. Ja, och så skall han ta bort alla nazis som han hallucinerar om, som vore han en alkis på torken.
Citera
2022-03-04, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inhale82
Verkar mer som att det är du som har dålig koll.
Det där är ett granatgevär M48 Carl Gustaf.

Ska du vara besserwisser så kanske du ska sitta på lite kunskap, bara ett tips…

Lägg ner, det stämmer öht inte alls. Jag har själv hanterat dessa.

Det han har är något jänkar skräp typ LAW72 som legat på hyllan i ngt NATO förråd sen innan du föddes.
Senast redigerad av DeerDoe 2022-03-04 kl. 23:33.
Citera
2022-03-04, 23:27
Medlem
Eftersom Putin inte krigar inne i Ukraina utan kör en "speciell militär operation". Kan inte USA också starta en "speciell militär operation". Det är inget krig. Det vara bara en "speciell militär operation" som gjorde att hela den här konvojen norr om Kiev sprängdes i luften av Amerikanska Warthog.
Citera
Medlem
Goldfinger1964s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fokuserapafakta
Jag antar järnridån är på väg ner igen. Har man Ryska vänner kanske man ska föreslå att de lämnar landet medans de får?

Fleeing Russians Report Lengthy Interrogations at Airports
Russians leaving the country via a dwindling number of available routes are facing lengthy interrogations at airports, according to first-person accounts published by the MediaZona news website Wednesday.

+++
https://www.themoscowtimes.com/2022/03/02/fleeing-russians-report-lengthy-interrogations-at-airports-a76721

Ryssarna flyr sitt land.

Ukrainarna står upp och försvarar sin frihet
Citera
Medlem
twoeggss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Vad gafflar du om?

Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
En insolvent bank tappar allt sitt aktievärde, om du inte visste det. Staten kan välja att nationalisera den (för att undvika konkurs) och säljer seda ut den på nytt till aktiemarknaden när situationen är lugn. De gamla aktieägarna får absolut ingenting.
Du är inte så insatt, märker jag.

Citat:
Ursprungligen postat av twoeggs
Ja men han påstod ju att gången var tvärtom. Dvs att om aktievärdet går ned så blir det insolvens. Att aktievärdet går ned behöver inte betyda att banken blir insolvent. Det är aktiemarknaden som styr aktiens värde.

Du blev väldigt tyst bara efter att jag bemötte ditt påhopp.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FrollTabriken
Troligen så kommer de unga som inte levt med den gamla ryska standarden börja protestera. Dom blir påpucklade, skjutna och satta i fängelse vilket kommer reta upp morsorna som kommer gå ut på gatorna för att försvara sina barn. När de äldre kvinnorna börja få stryk och ska interneras av, tja, sina män?! då kommer det börja röra på sig - det åt rätt håll dvs mot putain och regimen!
När mormödrarna kommer på banan är det slut med Putan. Poliser vill inte misshandla gamla tanter och folk accepterar inte att poliser misshandlar gamla tanter.
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laxrulle
Ryssarna har ju bombat sönder hela stadsdelar för fan. Vad tror dom att folket i Ukraina ska tänka om, bli pro Putin haha. Sjuka jävlar , så dumt

Ja och han bombar sönder de mest ryska städerna i öster som han skulle "rädda". Putin är en ond liten självisk människa.
Citera
Medlem
woefulnissans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malew
Om något av kärnkraftverken sprängs lär han väll skylla på våra pansarskott och att Finland måste invaderas. Är nog det att hetsa sitt folk att gå med i armen och att börja tillverka mer stridsvagnar osv.

Putin kommer inte invadera ett EU-land, hur många gånger ska jag förklara detta?
Citera
2022-03-04, 23:28
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Har jag sagt det? Jag har sagt att Ryssland inte kommer att invadera.

Det som händer nu är ungefär det jag har beskrivit.
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Jag är ganska säker på att man begränsar närvaron till utbrytarregionerna.

Tänkte bara kolla läget!

Anser du fortfarande att det inte är någon invasion?
Citera
2022-03-04, 23:28
Medlem
whitetommywrights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peter77
Jo, men kärnan i det jag hävdar är att oaktat hans perspektiv så är det inte rätt att invadera ett land som bara vill leva och göra sitt.

Vi pratar väl om olika saker antar jag. Men jag tror att det perspektivet jag har är varför omvärlden reagerar.

Vad som hände 2014 passerade nog mest i periferin och det blev ju dessutom inget regelrätt krig. Men hos några fastnade nog ändå landet Ukraina i folks medvetande. Inklusive mig. Såg någon dokumentär om händelserna och så.

Så när nu detta bryter ut har ändå några lite koll på Ukraina och vilken sorts folk det är. Och det har väl alltid funnits något slags "rysskräck" hos folk. Speciellt sedan det där blossade upp 2014. Det var då man såg att det hände lite grejer och folk började kanske tänka att "hmm, undrar vad han kan ta sig till"

Det började pyra en osäkerhet och olustig känsla tror jag. Och när nu detta händer som i omvärldens ögon är så djupt fel, så tror jag att många är rädda för vad han ska ta sig till härnäst.

Vet inte om detta svarar på dina frågor men det är mina funderingar iaf.

Ja, visst det är synd om Ukrainarna, även om deras regering givetvis inte är helt oskyldiga heller. Det jag har svårt att begripa är varför så många Svenskar tror att nästa logiska steg är att ryssen brandbombar Stockholm till gruden och varför ingen gapade om att beslagta Jay-Zs europeiska fastigheter och bojkotta Netflix under USAs 30-åriga förödelse av arabvärlden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in