2022-03-04, 23:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Peter77
Svårt att säga.
Kanske för att man kunnat följa utvecklingen under lång tid innan krigsutbrottet.
Världen har med oro tagit emot nyheter om Putins "säkerhetskrav" i ett antal veckor (månader?) före utbrottet och även fått nyheter om stora truppsammandragningqr vid gränsen.

Och alla har nog tänkt att "nej men det kan väl änså inte..." och så visar det sig att det mest sinnessjuka händer ändå. Och pga mediebevakningen som försigått under lång tid exploderar omvärldens avsky.

Zelenskyj har också varit skicklig i sina framträdanden att tala till folks känslor. Inget ont i det. De är invaderade på helt bisarra grunder, de är våra grannar, de kämpar modigt och de ska ha hjälp.

Jag förstår ditt resonemang men det är ändå en intressant fråga han ställer. Man skulle kunna jämföra Krim med Gotland. Om Ryssland hade gått in i Gotland så är jag ganska säker på att det skulle bli ett jävla liv och likande sanktioner som händer nu. Krim var/är en del av Ukraina så kan påbörjade sin invasion redan 2014, som gick väldigt lätt förbi
Citera
2022-03-04, 23:02
Medlem
Peter77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Packapappaspack
Källa som inte kommer Ukraina?

Nog rätt svårt med tanke på att det är en krigszon och om du tänker lite så är det kanske inte fullproppat med journalister pga läget, det är inte direkt melodifestivalen som pågår där nu.

Men det finns gott om filmer och bilder på utbrända och totalförstörda hus.
Men eftersom dessa kommer från Ukraina är det väl inte värt något för dig. De är väl manipulerade/fake/cgi enligt dig.
Citera
2022-03-04, 23:03
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av woefulnissan
Jag har aldrig gått ut med att jag är en krigshjälte, det har Zelenskyy. "I don't need a ride, I need ammo". Får se hur tuff er marionetthjälte är när han tar sin ride.
Zelensky är "tuff" oavsett om han sticker eller inte, det modet han har visat är redan långt över vad andra presidenter skulle ha i hans sktiation.

Vad vill du komma till? Att Zelensky är en fegis?

Det är uppenbart att du bara söker uppmärksamhet och sprider desinformation. Tråkigt att du inte får tillräckligt utav dina nära och kära!
Citera
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adiaphorous
Lenovo gör inte affärer med Kina och kinesiska storbanker AIIB stoppar lån till Ryssland. Har kineserna vänts sig mot Putin?
Lenovo gör inte affärer med Ryssland, menar du, antar jag.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Nej, det är delvis inte din uppgift att länka till din källa.

Förvänta dig dock inte på att folk kommer vilja ha en diskussion med dig.

Såg det helt nyss på youtube i en kanal med väldigt många följare. Går ju fan inte att länka allt man ser nu. Inte ens säkert jag hittar det igen för när jag söker efter en händelse så poppar det upp snarlika händelser. Helt hopplöst men jag lär mig kanske.

Men kanske någan annan här vet vem som behärskar Makariv och vad det är för håla.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sneebeen
Ukraina är över 130 mil långt och 85 mil brett fågelvägen och strider ska kämpas och vinnas på vägen, de är bara inne på 9 dagen än. Ukraina är det största landet i Europa över 50000 km2 större än Frankrike.

Absolut. Det är ju en del av den stora gåtan. Vad fan håller Ryssland på att göra? Dom kan ju aldrig hålla tagen terräng om dom inte skickar allt dom har men då står hemlandet utan försvar.
Citera
Medlem
Packapappaspacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjollahopp85
Lägg ner bara.
Det är väl för fan bara se på de tusentals videos som finns?
Spela inte dum..
331 st enligt FN. 331 för många enligt mig men bra att gå efter konkret fakta som finns för tillfället, då allt är propaganda i detta krig.
Citera
Medlem
dLn_sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
5 dagar säger en del tillfångatagna soldater.

Ja eller de skulle väl tagit Kiev dag 2, haft sin nya regering på plats dag 3 och så räknade de kanske med 2 dagar innan övrigt motstånd i landet lagt sig.
Citera
2022-03-04, 23:04
Medlem
Citat:
Folk är övertygade om att ryska ekonomin är i toaletten men samtidigt tror att de ska försöka sig på att ena Sovjet och invadera Sverige. Vad fan röker ni?

Ingen som röker något. Rysslands ekonomi är så rökt för många år framöver.
Citera
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Han är redan i Sverige vid den punkten, varför skulle han kärnbomba ett land han har trupper i?

Du svarar inte på min fråga.

Lyssa nu, Putte ringer till Maggan och säger " ge mig Gotland annars får du en atombomb i Huvudet"

Ska vi då:

1. Ge med oss. Vi ger Putte Gotland.

2. Säga nej och syna hans bluff?
Citera
Medlem
Jag antar järnridån är på väg ner igen. Har man Ryska vänner kanske man ska föreslå att de lämnar landet medans de får?

Fleeing Russians Report Lengthy Interrogations at Airports
Russians leaving the country via a dwindling number of available routes are facing lengthy interrogations at airports, according to first-person accounts published by the MediaZona news website Wednesday.

+++
https://www.themoscowtimes.com/2022/03/02/fleeing-russians-report-lengthy-interrogations-at-airports-a76721
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Sk. "lögner" då som:
"Det råder krig i Ukraina och att "Ryssland invaderat Ukraina"

Istället så skall Ryssarna fås att tro att "det rör sig om en specialoperation. Som alltså innefattar, minst, 150 000 ryska soldater! Inte ens ryssarna är så naiva, förutom ett antal gubbar och gummor som drömmer sig tillbaka rill "den gamla goda" sovjettiden. Men de kommer, hur som helst, inte att få det, utan Nordkorea 2.0, i kolossalformat!
Vad är det som ska bli en kopia av Nordkorea?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in