2022-03-04, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Rysslands medelklass lär vara chockade, skall vi gissa på stora demonstrationer om någon vecka.

Citat:
Ursprungligen postat av pontec
Till dess är nya regler på plats som tingar polisen att skjuta skarpt mot demonstranter.

Troligen så kommer de unga som inte levt med den gamla ryska standarden börja protestera. Dom blir påpucklade, skjutna och satta i fängelse vilket kommer reta upp morsorna som kommer gå ut på gatorna för att försvara sina barn. När de äldre kvinnorna börja få stryk och ska interneras av, tja, sina män?! då kommer det börja röra på sig - det åt rätt håll dvs mot putain och regimen!
Citera
Medlem
Ponera:
Putin känner av hatet från världen, höjdare i hans närhet tar avstånd/försöker tala honom till rätta. Folket i hans land lider hårt av sanktioner (eller kommer iaf så småningom), och kommer fortsätta lida efter hans död (om han dör naturlig död) Han lämnar efter sig en trasig nation. Ryssland är nu mer bottenskrapet av alla nationer, hans stolthet. Kriget går inte som han tänkt sig, han är djupt frustrerad. I Frankrike blir han hånad i tidningarna honom iform av karikatyr. Folk skrattar åt han galenskap. Gråter över hans iskyla. Hatar honom för hans handlingar och förtryck.
Många av hans närmsta allierade vänder honom ryggen.
Han känner sig misslyckad, maktlös och totalt tillintetgjord. (Endast för sitt egna egos skull. Han skiter garanterat blankt i andra)
Detta kan han inte reparera, kommer inte hinna. Han är för gammal.
Han står inte ut med att ha förlorat makten och respekten.
Är detta va han ska bli ihågkommen som i historieböckerna? En avskydd diktator och krigsförbrytare,som drog mer nationen han stod för i smutsen. Som blev hatad och ifrågasatt som psykiskt sjuk av nästan en hel värld.
Kan han dö med det?
Eller står han inte ut med tanken över sitt narrade namn och historien som ska läras ut till kommande generationer som:

"Ukraina-krisen 2022 och då sittande diktatorn Vladimir Putin som störtade ett fredligt land, begick krigsbrott, dödade cevila, barn och kvinnnor, tappade respekten av en hel värld, förde sitt eget folk bakom ljuset och sänkte sin egen nation i botten"

Stolt som han är klarar han inte av att hans namn blir draget i smutsen till denna grad, så han beslutar sig att ta sitt eget liv, men med hela världen med sig.
"Skrattar bäst som skrattar sist" och så avfyras ett fyrverkeri av kärnvapen mot olika delar av världen, sen gör han en honör och sätter en kula i tinningen.

Bara ett skräckscenario i mitt huvud.
Riken för detta scenario hoppas jag är noll.
Vad tror ni ang Putin, hur kan han repa sig efter detta? Låt säga att han till slut måste dra sig ur pga sanktioner, va händer då? Och vad händer om han "vinner" kriget?
Han kan ju omöjligt vinna lojalitet hos det ukrainska folket. Fattar fan inte hur han tänkt.
Citera
Medlem
whitetommywrights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Immelman
Tja, det vore väl ganska kul geopolitiskt att Sverige skulle ta tillbaka både Norge och Finland också. Men det skulle nog bli lite dålig stämning även där att börja kriga med dem för att det vore klart lönsamma förvärv och historiskt lika logiska geopolitiskt

Jo, skulle säkert bli dålig stäming men jag har svårt att se att alla krig som inte förs av amerikaner mot araber baseras på helt irrationell galenskap.

Hade helt klart stött det scenario du beskriver dock.
Citera
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av woefulnissan
"Jag kan inte argumentera med honom för jag bara förlorar så kommer sprida en massa saker som han inte tycker för att han ska se dålig ut" typisk kvinnomanipulation.

Jag har inte förnekat att kvinnor och barn dödas, jag säger bara att de inte gör det med flit. Förlupna kulor och bomber sker i krig.

Men du försöker få det till att ryssarna gör det med vilje och det rör sig om stora mängder.

Om det är med flit? Kan inte veta det. Men så här ser det ut när Ryssland låter civila lida för Putins krig.

Cluster munitions hit residential neighborhoods in Kharkiv

https://www.youtube.com/watch?v=KdrhQmNy1fE

HRW
Citera
Medlem
Peter77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whitetommywright
Ur ett geopolitiskt perspektiv har jag svårt att förstå vad som är bindgalet med detta (hur tråkigt den än må vara med krig), det finns väl strategiska och historiska skäl till detta? Bindgalet hade varit om han annekterade Tonga och utropade sig till kejsare av Oceanien.

Jo, men kärnan i det jag hävdar är att oaktat hans perspektiv så är det inte rätt att invadera ett land som bara vill leva och göra sitt.

Vi pratar väl om olika saker antar jag. Men jag tror att det perspektivet jag har är varför omvärlden reagerar.

Vad som hände 2014 passerade nog mest i periferin och det blev ju dessutom inget regelrätt krig. Men hos några fastnade nog ändå landet Ukraina i folks medvetande. Inklusive mig. Såg någon dokumentär om händelserna och så.

Så när nu detta bryter ut har ändå några lite koll på Ukraina och vilken sorts folk det är. Och det har väl alltid funnits något slags "rysskräck" hos folk. Speciellt sedan det där blossade upp 2014. Det var då man såg att det hände lite grejer och folk började kanske tänka att "hmm, undrar vad han kan ta sig till"

Det började pyra en osäkerhet och olustig känsla tror jag. Och när nu detta händer som i omvärldens ögon är så djupt fel, så tror jag att många är rädda för vad han ska ta sig till härnäst.

Vet inte om detta svarar på dina frågor men det är mina funderingar iaf.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Känns lite optimistiskt. Sanktionernas största effekt dröjer ett par månader.
Jag tror det är de militära resurserna i området som åsyftas. Kanske mat, drivmedel m.m. Det finns inte oändligt av det i närområdet.
Citera
Medlem
Samma anledning som Pride feminist Sverige kan göra affärer med Iran som hänger homosexuella och pride höjer inte ens ögonbrynen...pengar...

Moralen glömmer politiker snabbt när miljard kontrakt ska skrivas under ...

Säger inte Ryssland gör rätt (så missförstå mig inte,)

Men Ryssland har tidigare bombat Tjetjenien i ruiner, Georgien fick ett hårt angrepp, Krim vart tagen och vad hände? blodet hade inte ens torkat innan Putin landade i tex Paris

Putin besökte Merkel, Macron,Biden före och efter de anfallen och vice versa så tror knappast detta kommer bli annorlunda

Putin är så pass stor världsledare (då menar jag INTE bra ledare , bara stor som Xi, Biden , Johnson, Macron etc etc). Blir svårt att undvika honom bara sådär. Jag tror tex Macron spyr varje ggn han ser Putin men han och andra på ngt sätt måste ha kontakt med honom om du förstår mig rätt

Citat:
Ursprungligen postat av Don.C
Varför I hela fridens namn skulle EU ens vilja förhandla med ett land som drivit miljoner människor på flykt och totalt förinta ett land? Helt uteslutet. Enda möjligheten är ju om Putin avgår, lämnar Ukraina och det påbörjas förhandlingar om hur Ryssland ska betala för återuppbyggnad av Ukraina.
Citera
2022-03-04, 23:20
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av woefulnissan
I slutändan kommer det visa sig att jag har rätt och ni kommer se ut som emotionella idioter som bara handlar efter propaganda. Ni är lika mottagliga som nazisterna var under WWII.
Pratar du om dig själv eller oss resterande i tråden?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Termos99
Om det är med flit? Kan inte veta det. Men så här ser det ut när Ryssland låter civila lida för Putins krig.

Cluster munitions hit residential neighborhoods in Kharkiv

https://www.youtube.com/watch?v=KdrhQmNy1fE

HRW
Precis, den som startar ett krig har allt detta på sitt samvete.
Citera
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Immelman
Lenovo har Väl AMD och Intel inside samt Windows OS?

Det kanske bara är början. Om Kina stryoer mera? Ja var vara en spekulation.
Citera
2022-03-04, 23:21
Medlem
Ryssarna har ju bombat sönder hela stadsdelar för fan. Vad tror dom att folket i Ukraina ska tänka om, bli pro Putin haha.
Sjuka jävlar , så dumt
Citera
2022-03-04, 23:21
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herter
Jag tror det är de militära resurserna i området som åsyftas. Kanske mat, drivmedel m.m. Det finns inte oändligt av det i närområdet.
Nej, det stämmer säkert. Det kan man ju dock köra in, även om det inte är snutet ur näsan.
På tal om det, jag tipsar om denna intressanta artikel som någon länkade till tidigare ikväll:
https://kkrva.se/putin-har-skjutit-sig-i-foten-eller-rent-av-i-knat/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in