2022-03-04, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
På ett sätt bra att Putinregimen visar sitt äkta och nu helt öppna fascistiska tryne.
På ett annat sätt oerhört sorgligt för de ryssar som inte vill vara en del av den här skiten.

Om vi säger så här, jag har inte sett att RT.com nämnt att Ryssar börjat fly landet. Men som sagt, RT är propaganda. Det som förvånar mig är att inte västmedia manglar ut det budskapet. Kan man skapa panik och få även Ryssar att börja fly.. då blir det onekligen ännu mer intressant.

Vad händer då? Ja... mängder med ryssar stoppas vid flygplatserna -> ryktet sprider sig -> oro -> "vi ska ju frigöra, inte fånga?" -> revolution på samma vis som färgrevolutionerna i Ukraina?
Citera
2022-03-04, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saggi
Bilindustrin i Tyskland drar redan ned kraftigt på produktionen. BWW, Volksvagen Audi!
EU får skynda på med sanktionerna för det spiller över på Europs snabbare än vad man räknade med. Högre elpriser och räntor kommer snart också till alla EUmedborgare.

Det kommer att bli intressant att se hur det här utvecklas för Europa.

>>>Absolut kommer EU påverkas av detta men inte i närheten av hur det kommer bli i Ryssland. Det kommer ta lite tid innan alla förstår hur hårt detta kommer slå mot Ryssland.

Men för EUs del är det "billigare" än att gå i krig mot Ryssland ink vapen skickade till Ukraina och ökade försvarsanslag.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adiaphorous
Lenovo gör inte affärer med Ryssland och kinesiska storbankern AIIB stoppar lån till Ryssland. Har kineserna vänts sig mot Putin?

De är bara Kineser.

De tar inga egentliga risker men snor dig på dina sista stålar.
De kommer att fullständigt lura skjortan av Putin ekonomiskt.

På ett sätt är kineser bättre än sanktioner för de kommer att driva honom i konkurs snabbt genom att skinna honom
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dream.71
Ingen vill handla av ryssland, alla vet vart pengarna går till
Folkmordsrepubliken Kina brukar inte bry sig nämnvärt om sådant. Men de väntar väl ut Puttlers desperation och köper till halva priset.
Citera
Medlem
dLn_sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Vad pratar du om? Är du utvecklingsstörd eller bara ett rysstroll?

Åk ner till Ukraina och återkom sedan hur du hade hanterat situationen annorlunda

Alternativ 2.
Citera
Medlem
MeAndTheDevils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av woefulnissan
Jag vet att människor är på flykt, det sker i alla krig. Men var är källorna gällande alla kvinnor och barn som mördas med flit?

Vadå mördas med flit?
Citera
Medlem
sneebeens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moppsen
Ukraina är stort men den store diktatorn hade nog inte räknat med motståndet. Kommunister i alla länder: DRA ÅT HELVETE!

Du bildar dig helt egna uppfattningar om folk, och kör härskarfasoner kolla och läs vad jag svarade på din mupp.
Citera
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moppsen
Så klart ska vi be klothuvudet att dra åt helvete.

Exakt. Men vissa Putinrunkare i den här tråden tycker att vi bara ska lägga oss platt och låta Putte göra vad han vill, bara för att han hotar med kärnvapen.
Citera
Medlem
whitetommywrights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peter77
Folk ballar nog ur pga det är tydligt att Putin är bindgalen. Och för en sådan person är väl allt logiskt.

Ukraina har närmat sig väst för att de har sett att det är en bättre värld, de vill vara självbestämmande och leva på sikt i ett fullt demokratiskt land. Och då är Putins perspektiv helt irrelevanta. Så jävla enkelt är det.

Ur ett geopolitiskt perspektiv har jag svårt att förstå vad som är bindgalet med detta (hur tråkigt den än må vara med krig), det finns väl strategiska och historiska skäl till detta? Bindgalet hade varit om han annekterade Tonga och utropade sig till kejsare av Oceanien.
Citera
2022-03-04, 23:11
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tactile
Ja ja, Trollen tror att Rubeln snart är på väg upp! Vidden av sanktionerna kommer ta tid verka och förstå. Men det är en tsunamivåg på väg mot Ryssland.

Ryssland omnämns som en stormakt. Men deras BNP är ca 15 000 miljarder. Sveriges ca 5000 miljarder även fast de bor 20 gånger fler i Ryssland och att de har gas och olja.

-SWIFT (Flertalet av de Ryska bankerna är från kopplade från SWIFT. Försvårar för Ryssland att bedriva internationell handel. Samt utländska bolag med produktion inte kan "skicka hem pengar". Tror inte många internationella bolag är sugna att ha pengar på Ryska banker. Kommer innebär att merparten av alla internationella bolag kommer pausa sin verksamhet eller dra sig ur Ryssland. Många, många jobb kommer att försvinna)
-Rysslands riksbank (Västländerna fryser deras pengar som finns i utlandet. En stor del av Rysslands riksbanksreserv om ca 5600 miljarder kr finns som "ettor" och "nollor" på banker utomlands.)
Börsen i Ryssland (Är stängd sedan i måndags den 28 februari- När den öppnar kommer ryssarna förstå vad som händer. Finansiell atombomb)
Ryska banker i UK (Alla stora ryska banker exkluderade ifrån UK)

Då egentligen alla utländskabolag kommer pausa försäljning/produktion, stopp investeringar eller dra sig ur Ryssland kommer deras BNP sjunka som en sten. Det talas om att BNP kan sjunk med upp till 10 000 miljarder.

Mycket bra sammanfattat!

De kanske tar Ukraina men när det är över har landet redan förlorat kriget på det ekonomiska planet. Den långa ryska depressionen kommer bli välkänd i historieböckerna.
Citera
Medlem
Kommunister I Alla Länder Dra åt Helvete!!!
Citera
Medlem
Enligt "News Alert", finns på youtube, har nu Ukraina börjat använda något vapensystem som kallas Pantsir som tagits från ryssarna.

Man har dekorerat den med en Ukrainsk flagga. Hur många sådan system man lyckats erövra vet jag ej.

Jag gör förbanne mig så gott jag kan, sluta vara så förbannat högfärdiga ni som tror ni kan allt.

Nu angriper man alltså ryssarna med deras eget medförda material.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in