2022-03-04, 22:58
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slaskfarsan
Fler och fler ukrainare flyr till Sverige. Jan Emanuel gnuggar säker sina händer.
Vad jag vet är det väl ett få tal som kommit in till Sverige men då är det dem som har släkt eller bekanta som dem åkt till, Utöver det så ska du sluta fantisera så mycket mer parten som kommer in i Europa kommer stanna Mitten & Södra Europa annars så kommer det inte bli sådan ström av "flyktingar" som nu du vill tro!
Citera
Medlem
MeAndTheDevils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av woefulnissan
Jag säger bara att det du hör på TVn är propaganda, som alltid. Att media sprider propaganda är inget nytt. Läs om konflikten som resulterade i kriget och återkom. Putin är ingen galen boogeyman som folk vill få honom att framstå. Håller jag med om invasionen? Nej. Försvarar jag det Putin gör? Nej. Gillar jag Putin? Nej. Om du vill hata honom så kan du åtminstone hata honom av rätta skäl, inte det du blir intalad att tänka.

Kvinnor och barn mördas.
Tusentals familjer har splittrats och miljoner människor är på flykt.

Då är man galen.

Jag orkar inte hata honom men det kommer bli mycket jubel i hela världen när han går bort. Fred.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sneebeen
Ukraina är över 130 mil långt och 85 mil brett fågelvägen och strider ska kämpas och vinnas på vägen, de är bara inne på 9 dagen än. Ukraina är det största landet i Europa över 50000 km2 större än Frankrike.

Ukraina är stort men den store diktatorn hade nog inte räknat med motståndet. Kommunister i alla länder: DRA ÅT HELVETE!
Citera
Medlem
Jag tror på sanningshalten när det sägs att enheter ur 95:e ukrainska divisionen idag har återtagit staden Makariv.

Jag såg nyheten på youtube och det har lagts ut idag.

Det är inte min uppgift att länka.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dream.71
Ingen vill handla av ryssland, alla vet vart pengarna går till

Exakt.

Detta är det riktigt spännande kriget.

Det är så här kriget kommer att vinnas eller förloras.
Citera
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av woefulnissan
Jag har inte sagt något av det. Varför diskuterar ni inte det jag säger istället för att komma upp med paranoida idéer om hur jag tänker? Du kan inte hitta på en massa paranoida och korkade idéer och sedan debunka dem och säga att jag har fel.
Gå och lägg dig, vi alla börjar tröttna på dig.

Du har den senaste tiden spammat om att Zelensky är en fegis, kan du inte förklara hur du hade gjort annorlunda?

Idiot.
Citera
Medlem
woefulnissans avatar
Folk är övertygade om att ryska ekonomin är i toaletten men samtidigt tror att de ska försöka sig på att ena Sovjet och invadera Sverige. Vad fan röker ni?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Packapappaspack
Källa som inte kommer Ukraina?
Lägg ner bara.
Det är väl för fan bara se på de tusentals videos som finns?
Spela inte dum..
Citera
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sneebeen
Ukraina är över 130 mil långt och 85 mil brett fågelvägen och strider ska kämpas och vinnas på vägen, de är bara inne på 9 dagen än. Ukraina är det största landet i Europa över 50000 km2 större än Frankrike.
Läs gärna den svenska överstens artikel på länk ovan. Ryssland har rekogniserat slarvigt och planerat dåligt på punkt efter punkt. Detta innebär förmodligen inte att man förlorar det reguljära kriget, men däremot att det går mycket motigare än vad det annars hade gjort.
Citera
2022-03-04, 22:59
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pontec
Snarare en tunna olja att försöka byta till sig mot något användbart. Puttler-Ryssland ger just nu 25 USD rabatt på varje fat olja (det är dryga 20%), men verkar trots det ha svårt att hitta några köpare.

Citerar ett av mina tidigare inlägg:

"Russia is struggling to sell oil as buyers flee the stigma, logistical challenges and fears of further sanctions that come with dealing with Moscow in the wake of the Ukraine invasion.

Even without direct sanctions on its energy industry Russia will lose around 1 million barrels per day (bpd) in oil exports"

https://www.themoscowtimes.com/2022/...stomers-a76766

Hårt slag för Ryssland som hittills säljer 1 miljon fat olja mindre per dag än vad dom brukar göra.

Ett fat olja kostar väl sisådär 130 dollar så det är ju mycket pengar som försvinner.
Citera
Medlem
HAARPs avatar
Vad kan man tro om den här kartan som visades på TV4 nyheterna ikväll? Den ger en något annorlunda bild av läget än vad som visas tidigare. Större framsteg för ryssarna än vad jag sett innan.

https://i.imgur.com/PHIwt0j.jpg
Citera
Medlem
woefulnissans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hor-Ulla
Men svara på min fråga, om Putte ställer som krav på Sverige att han vill ha Gotland annars skickar han kärnvapen mot Stockholm. Ska vi då säga Nej och syna hans eventuella bluff? Eller ska vi lägga oss platt och ge han Gotland?

Han är redan i Sverige vid den punkten, varför skulle han kärnbomba ett land han har trupper i?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in