2022-02-28, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av em krej
Jag är från Stockholm, och var man än åker i landet blir man hatad för att man är Stockholmare. Jag tycker själv inte illa om skåningar, göteborgare, norrlännigar osv. Förutom att man pratar så fult i södra
Sverige.

Vad grundar sig detta småstadskomplex i? Känner de sig utanför, att de inte är en del utav Sverige? Jag har märkt att på nyheterna osv så är det nästan alltid Stockholm som det händer något i. Är det därför vi är hatade? För att de andra inte får vara med? Det är som i skolan på gympalektionerna, de sämsta blir valda sist och ingen lägger märke till dem. De sämsta i det här fallet mostvarar resten utav Sverige. Är avundsjuka det enkla svaret?
Det är väl just sådana kommentarer som gör att andra pissar på er. Men stockholmare är inte annars mycket dummare än andra. De flesta i Stockholm är ju dessutom ifrån Norrland eller Skåne, ja åtminstone någon annanstans ifrån. Problemet med dialekt är sällan ett problem i landet förutom just i Stockholm där en del inte verkar vara så språkbegåvade!
Citera
2022-02-28, 23:15
Medlem
Dom är avundsjuka för dom inte har tunnelbana
Citera
2022-03-01, 18:35
Medlem
snurresprettiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av busibrallan
Dom är avundsjuka för dom inte har tunnelbana

Ja så måste det ju vara.
Citera
2022-03-02, 18:28
Medlem
MuhamtaCurrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av em krej
Jag är från Stockholm, och var man än åker i landet blir man hatad för att man är Stockholmare. Jag tycker själv inte illa om skåningar, göteborgare, norrlännigar osv. Förutom att man pratar så fult i södra
Sverige.
Vad grundar sig detta småstadskomplex i? Känner de sig utanför, att de inte är en del utav Sverige? Jag har märkt att på nyheterna osv så är det nästan alltid Stockholm som det händer något i. Är det därför vi är hatade? För att de andra inte får vara med? Det är som i skolan på gympalektionerna, de sämsta blir valda sist och ingen lägger märke till dem. De sämsta i det här fallet mostvarar resten utav Sverige. Är avundsjuka det enkla svaret?

Det är begripligt då andelen stockholmare som är PK är extremt högt.
Citera
2022-03-04, 02:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snurresprettis
Ja så måste det ju vara.

Ja. Du får väl passa på när du åker till Stockholm på semester.
Citera
2022-03-04, 02:24
Medlem
Folketstempels avatar
Är det geologiskt eller kulturellt som gör en person till en stockholmare som alla stör sig på?

En kille som tex Jerry Williams kunde man inte hata då han var som en byraggare fast från huvudstan.
Bögar från Småland som lajvar Liiiiidingö med nasalt språk är egentligen inte stockholmarnas arvsynd att behöva bära på.
Citera
2022-03-04, 18:11
Medlem
snurresprettiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jendy
Ja. Du får väl passa
på när du åker till Stockholm på semester.

Nej tack!

Finns många ställen jag väljer före Stockholm.
Citera
2022-03-04, 18:31
Medlem
skalman1973s avatar
Om Sveriges regering Loch riksdag samt tillhörande departement relokaliserades till Helsingborg skulle du fått höra " jävla Helsingborgare "

Det är inflyttade stockholmare som tror sig vara lite finare folk vänder sig emot
Citera
2022-03-04, 22:15
Medlem
Väldigt stor andel 08or som försöker försvara fjollträsket, men tyvärr har ni ju hamnat i fel forumtråd.

Här diskuterar här varför man genuint hatar Stockholmare. Och fördelar med att göra det i samhället.

Om ni (08) stör er på att bli hatade, är ju receptet att ni själva flyttar därifrån.

För då kommer vi att älska er.
Citera
2022-03-04, 23:15
Medlem
Pershagen76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MadisonJayden
Väldigt stor andel 08or som försöker försvara fjollträsket, men tyvärr har ni ju hamnat i fel forumtråd.

Här diskuterar här varför man genuint hatar Stockholmare. Och fördelar med att göra det i samhället.

Om ni (08) stör er på att bli hatade, är ju receptet att ni själva flyttar därifrån.

För då kommer vi att älska er.

Nja, det stämmer ju inte riktigt. Jag gjorde 3e året på gymnasiet i Skåne och redan under uppropet så var de två stycket som "mumlade ut" jävla stockholmare, när de ropade ut namn och telefonnummer.

Men den positiva delen av det aldrig var varit så enkelt at skaffa en tjej, undantaget Paris senare i livet"

Edit: Eller Sydney, svårt att bedöma..
Senast redigerad av Pershagen76 2022-03-04 kl. 23:19.
Citera
2022-03-04, 23:18
Medlem
Jag tror inte människor från hålor klarar av att stockholmare är mer toleranta och progressiva. De står för HBTQIA+-rättigheter, feminism och slänger inte sig ut rasistiska ord. Man är mycket mer framgångsrik och välutbildad. Man tänker till. Oftast ser stockholmare, framför allt männen, mycket bättre ut och har lite stil. Män från hålor kallar därför dessa fjollor eller bögar men sanningen är att de är avundsjuka på att stockholmsmännen är i en helt annan kategori. WT-män från hålor är riktigt oattraktiva.
Senast redigerad av itsyourfault 2022-03-04 kl. 23:22.
Citera
2022-03-05, 11:14
Medlem
Slottsherres avatar
Förmodligen för att vi är så irriterande toleranta. Vi hatar inte någon. Inte ens göteborgare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in