2021-05-11, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milldue
Med Gaba menas Gabapentin ?

Gabapentin fungerar bra på ex. värk orsakad av Diabetes i nervändar som skadats
Skrivs tydligen ut till alkoholiserade också av någon anledning jag inte känner till.

Som värkstillande för just den typ av nervsmärtor som diabetiker kan få i olika lemmar så fungerar det utan tvekan (gabapentin då)
Nej, Gaba är inte Gabapentin, googla gärna.
Citera
2021-10-17, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alkaline-AA
Alltså vad babblar ni om?

Exogent GABA passerar INTE Blod-hjärnbarriären, så all effekt ni klowner får är ren placebo...

Det gör det visst! Det där är misinformation (avsiktligt eller ej, vet jag inte).
Googla lite på GABA och läs ny information.
Gå också in och läs recensioner om GABA.

Trodde samma som dig först, tills jag hittade en sida med jättemånga positiva recensioner, så bestämde jag mig för att läsa ny forskning och testa själv.
Det fungerar!
Citera
2021-11-11, 19:05
Medlem
https://bioclinicnaturals.com/wp-con...06/CH-GABA.pdf

PharmaGABA vs GABA
Citera
2021-11-12, 04:24
Bannlyst
Fan vad många som tror att det snackas om gabapentin haha.
Citera
2022-01-13, 20:00
Medlem
Tjaa, undrar om man kan käka GABA (kosttillskottet) och fortfarande lämna rena UP? Alltså up som skickas på analys?
Den gör inte utslag på nåt annat?
( Säkert dum fråga men jag har dålig koll)
Citera
2022-03-04, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bratko
Tjaa, undrar om man kan käka GABA (kosttillskottet) och fortfarande lämna rena UP? Alltså up som skickas på analys?

Undrade samma sak och det gick bra däremot slår Ashwagandha ut på benso. Vilket dundertillskott f.ö man mår får ju en riktig humör boost.
Citera
2022-03-04, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bratko

Tror absolut inte det ger utslag, dock suger vanlig gaba. Däremot gabapentin slår till lite, vanligt gaba tillskott är ingen drog bara ett litet tillskott som man inte känner av direkt.
Citera
2023-01-31, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WeedGrower
Undrade samma sak och det gick bra däremot slår Ashwagandha ut på benso. Vilket dundertillskott f.ö man mår får ju en riktig humör boost.

Ashwagandha dundertillskott? Hur snabbt hjälpte det?
Citera
2023-01-31, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kallea79
Ashwagandha dundertillskott? Hur snabbt hjälpte det?

Direkt. Men tror nog att man ska ta det högst 3 gånger i veckan mån-ons t.ex för man bygger tolerans.
Citera
2023-09-15, 18:23
Bannlyst
Provat men icke. Noll effekt.
Citera
2023-09-25, 07:14
Medlem
GABA finns att köpa lagligt på svensk hälsokost och skall uppenbarligen användas tillsammans med L-Theanin för insomning. Det finns dom som säger att det fungerar jättebra och andra som säger att det inte ger nån verkan alls.

Känns ändå dumt att kasta bort pengar om inte GABA + L-theanin fungerar för insomning eller är lugnande.
Citera
2023-09-29, 17:12
Medlem
Nähä, så har man provat gaba också.

Tänkte att när det är helt lagligt och ganska billigt (159 kr för 200 gram) så hade jag en förhoppning något av det skulle leta sig in i hjärnan och ge välbehag.
Läkemedelsbolagen har varit tvungna att mixtra med molekylen för den ska fungera så jag hade jag inga illusioner om att små mängder skulle ge effekt.
Så det blev 5 gram direkt, hade en svag naiv tanke att det skulle motsvara 1 gram phenibut, men glöm det.
Nästa dag provade jag 7 gram, och fortfarande ingen effekt, kanske lite tröttare, men vet inte riktigt.
Gränsen för vad som är praktiskt går nån stans där, har ingen lust att skopa i mig 10-15 gram.

Nä tyvärr, funkar inte, pengar i sjön
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in