2022-03-04, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RandomSvenskDude
Putin kör ju detta som sin sista vals.
Rätt galet att ryska folket gör noll motstånd...
Nato blir så hårt våldtagna, så våldtagna.

Den dagen NATO blir inblandade kommer "Highway 80" kännas som en liten solsemester.
Citera
Medlem
MrEGreys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Det vore att bryta mot Genevekonventionen, i så fall är röda korset öppen måltavla då de kan frakta ammunition. Jag föreslår att du monterar upp huvudet på skaftet igen och tänker till lite. Svenska volontärer får gärna åka ner, på egen risk.

Du har fel. Vilken av Genèvekonventionerna är det som det skulle strida mot om svenska officerare får ledigt för att åka ned som frivilliga just som man gjorde till Finland? Upplysningsvis är det alltså flera Genèvekonventioner, inte en som du verkar tro. Jag föreslår att du pratar om saker du kan och inte om saker du tror att du kan, för de två är uppenbart icke ett och detsamma.
Citera
Medlem
Rengardes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Ukrainska styrkor erövrade en lastbil lastad med ryska konkurs pv-robot.

https://mobile.twitter.com/UAWeapons/status/1499829350190956552?cxt=HHwWkICynZ-2u9ApAAAA

Konkurs-robotar, är det såna som kommer detonera på moskvabörsen när den äntligen öppnar igen mån tro?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NukeTheWhales
Sägs iaf. nu att Ryssland ska öppna börsen på onsdag. Då lär slakten bli total.

Alla ryssar som inte redan drabbats av total panik kommer göra det då.

Hahaha inte en ryss kommer släppas in i EU. Dröm vidare, kamrat.

Som ryssen bäddar får den ligga.
Ryssar får inte visum till EU så det är Kina som gäller för dom.
och nu mera drönare från Turkiet
An Antonov Airlines Antonov An-124 (reg. UR-82072 as ADB3174) from Tekirdag Corlu Airport (known for its Bayraktar TB2 delivery flights) is currently landing at Rzeszów-Jasionka Airport in Poland, the likely military hub for Ukraine, a Bayraktar TB2 operator
Citera
2022-03-04, 20:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av woefulnissan
Säger genier som går på propagandan som väst pumpar ut i vanlig ordning.

Det kan vara svårt att skilja på riktiga nyheter och propaganda ibland men ett sätt att börja är att utgå från vad man redan vet är sant och därifrån "porta" de som visat sig fara med lögner.
Citera
2022-03-04, 20:48
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrEGrey
Du har fel. Vilken av Genèvekonventionerna är det som det skulle strida mot om svenska officerare får ledigt för att åka ned som frivilliga just som man gjorde till Finland? Upplysningsvis är det alltså flera Genèvekonventioner, inte en som du verkar tro. Jag föreslår att du pratar om saker du kan och inte om saker du tror att du kan, för de två är uppenbart icke ett och detsamma.

Den jag svarade sa att vi skulle skicka ner svenska officerare i lönndom, det är ett brott mot Genevekonventionen. Vad de gör på sin fritid skiter jag i. Jag föreslår att du håller käften!
Citera
2022-03-04, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AviramHawk
Ryssar får inte visum till EU så det är Kina som gäller för dom.
och nu mera drönare från Turkiet
An Antonov Airlines Antonov An-124 (reg. UR-82072 as ADB3174) from Tekirdag Corlu Airport (known for its Bayraktar TB2 delivery flights) is currently landing at Rzeszów-Jasionka Airport in Poland, the likely military hub for Ukraine, a Bayraktar TB2 operator

Turkarna lär ju få in en del beställningar på dessa drönare när allt är över. De har visat sig vara väldigt effektiva.
Citera
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Putte har i stort sett stängt ner hela internet nu. Han är livrädd alla dessa bilder ska nå ryssarna. En ynklig ryggradslös råtta. Nato pratar om att det kan bli intensivare nu i helgen, en del säger art ryssarna håller på att få slut på materiel och resurser, dom kanske försöker göra en sista kraftsamling innan proppen går ut.

Ja, bort med utländska journalister, stäng ner Facebook, begränsa internet. Olga och Ivan på stäppen ska inte riskera fientlig desinformation när dom följer Operation Nazistbekämpning på sin svartvita TV.
Citera
Medlem
woefulnissans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karppa
Ok, du är en högeranhängare, judehatare, kanske t.om. en nazist. Nu vet vi var vi har dig.

Vad fan pratar du om? Jag är en av dem som diskuterat Azovbataljonen mest. Vilket är nynazister som dödar civila ryssar i östra Ukraina.
Citera
Medlem
Här finns en intressant analys av kriget i Ukraina av Stig Berglund.
Han menar bland annat att Ukrainas östra armé är snart inringad likaså deras armé i Kiev. Landet kommer delas i 2-3 delar.
EXTRA - Nyhetsanalys special med Stig Berglund om kriget i Ukraina

swebbtv.se/w/tHWG7e3Hgy8V7szBme175v
Citera
2022-03-04, 20:50
Medlem
MrEGreys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Jag är utbildad på ksp 58 o ak4 i Sverige ja. Ps4 har jag aldrig testat men spela du vidare

Det är lite kul med alla knattar som inte kan ta in att det i äldre årgångar var helt givet med militärutbildning om man inte var kronvrak eller fegis och att vi nästan alla smattrat i vart fall ak 4/5, ksp 58 och lite grg.
Citera
2022-03-04, 20:50
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av woefulnissan
Vad fan pratar du om? Jag är en av dem som diskuterat Azovbataljonen mest. Vilket är nynazister som dödar civila ryssar i östra Ukraina.

Vad var det du tyckte om dessa?

Russian National Unity
In 2014, RNU members joined pro-Russian forces in Ukraine during the War in Donbass[11] under commandment of Pavel Gubarev.[12] In March and May 2014, Alexander Barkashov traveled to Eastern Ukraine and resided in Donetsk.[13] In a leaked audio recording from spring 2014, Barkashov consulted Dmitri Boitsov, the leader of the Russian Orthodox Army.[14] According to Barkahsov's words, his own son fought with a column of pro-Russian fighters against Ukraine.[15]
https://en.wikipedia.org/wiki/Russian_National_Unity
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in