2022-03-04, 20:32
Medlem
Peter77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adjektivet
Ahahaha

Ryssarna har alltså krigat mot varandra och skjutit sönder fordon innan de förstod att det var sina egna de sköt på....

https://twitter.com/AVindman/status/1499753688478494721?t=x7DGQxLX4JgdfHjE5yeevg&s=19

Kul att berätta det där för "chefen" sen. "Eh jo det är såhär att..."
Citera
Medlem
MrEGreys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Det vore dumt att skicka ner svensk militär mitt under brinnande krig. Kan ses som en direkt krigsförklaring.

Vi skall inte skicka svensk militär, men officerare kan få lov att ta ledigt. Se finska frihetskriget och finska vinterkriget.
Citera
Medlem
StigEngstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrEGrey
Ukrainska armén hade liknande problem fram till kriget 2014, men fy i helskotta vad det har ändrats! Vi borde skicka ned officerare för att se vad de gjort och hur de strider (och kanske i smyg hjälpa till där de kan). Förbindelseofficerare typ… 😗
Plus att befolkningen har fått en motståndsvilja utan dess like.
Det finns gott om videos där civila helt öppet attackerar fordon och ryska soldater med sina bara händer.
Citera
2022-03-04, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sang
Har inte tänkt på det, men sitter verkligen soldaterna i fordonen? Gör man det så gissar jag att det blir kallt i stridsvagnarna, och hur är det med värmen i de andra fordonen?

När jag gjorde lumpen så hade vi övningar i Umeå och Östersund med pbv 302 (utan utrustad med värmeelement) och minus 30 så var mina tår som förare jäkligt kallt, jag gnällde en hel del. Jag förfrös inte, även om det kändes så. De andra stationerade hade element i deras pbver och hade det betydligt bättre gissar jag.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karppa
Är det bara tiifälligheter att hon har ryska "connections"?

Hösten 2019 blossade även en hård konflikt mellan Hillary Clinton och Tulsi Gabbard upp. Detta efter att Clinton hävdat att Tulsi Gabbard bearbetades av "ryssarna" och att hon var deras "asset" (tillgång)

https://sv.wikipedia.org/wiki/Tulsi_Gabbard

Clinton hävdar massa skit, hon är alltid kåt å krig mot Ryssland.
Hur som, hon är inte någon random brud, utan en ganska stor politiker i USA.
Citera
Medlem
twoeggss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buskisfejja
Det är komiskt att ryssarna skickar in en nazist(wagnergruppen, titta på han som "skapade" gruppen... tatueringarna osv ) för att jaga en jude de påstår är nazist... Logiken i det?

Vad tror du själv? Logiken är att i krig gör man vad som helst för att uppnå sina mål. Självklart kan man samarbeta med vem som helst, det betyder inte att man gillar dem man samarbetar med. Tvärtom kan de vara de man tar tag i när man motat bort hinder.

Trött på sån här argumentation nu. Ungefär lika dumt som raljeringen om nazister och judar i Ukraina.
Citera
Medlem
Bengt-Hanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buskisfejja
Det är komiskt att ryssarna skickar in en nazist(wagnergruppen, titta på han som "skapade" gruppen... tatueringarna osv ) för att jaga en jude de påstår är nazist... Logiken i det?

Det följer samma logik som de i denna tråd som skriker om nazister i Ukraina samtidigt som de använder allsköns okvädingsord om Zelensky för att han är av judisk härkomst. Det är kanske en del av den ryska propagandaträningen?
Citera
2022-03-04, 20:34
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av naturtvål
Åter igen vilken stolle kan skriva på Wiki, kan du inte själv kolla sidorna och sedan dra din egen slutsats och så kan vi diskutera den.

Desto mer jag studerar historien, kommer jag fram till samma slutsats och det är att den största aggressorn i världen är usa och detta utan någon konkurrens.

Alla håller med den största mobbare som vanligt, annars kan han ju gå på dig...

Strunta i wiki om du vill sök på "Russian National Unity" och titta på bilderna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peter77
Kul att berätta det där för "chefen" sen. "Eh jo det är såhär att..."

Haha jo. Skapligt jobbigt. Men inte helt oväntat med tanke på kaoset.
Citera
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twoeggs
Putin pratade väl om att de-nazifiera Ukraina. Han pratade väl överhuvudtaget inte om Zelensky eller hans regering. Då tänker jag på talet han gav innan invasionen, men han kanske gjort något uttalande innan som jag inte har koll på.
Han har upprepade gånger påstått att Ukraina styrs av nynazister.
Att du inte "har koll på det" visar ju hur otroligt selektiv du är i vad du tar till dig.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Ryssland kommer att vinna därför att de kommer eskalera våldet tills antingen en av två saker händer: de har vunnit eller Putin har blivit dödad.

Om de inte kommer vidare blir det Dresden-bombningar. Om det inte hjälper blir det kärnvapen. Jag är nu mer säker på att Putin kommer inte ge sig av något tänkbart skäl. Han har gått all-in och kommer ur den här historien antingen som ledare för Ryssland och Ukraina (själv eller genom proxy) eller i en kista. Det finns ingen annan lösning för Putin.

Putin kör ju detta som sin sista vals.

Rätt galet att ryska folket gör noll motstånd...

Nato blir så hårt våldtagna, så våldtagna.
Citera
Medlem
AlabamaHotcakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrMadoff
https://youtu.be/0v1pB8l6pQc
https://youtu.be/hPClu1BeQIE

Vakna upp förfan!
Dom kommer efter oss nu!

Vem är "dom"?
Citera