2022-03-04, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loveangelie
Gäsp!!
Det är väl klart ingen kan förutse något sånt här, den som säger så ljuger rakt upp och ned.
När jag träffade henne så var hon alltid lika trevlig, så varför skulle jag misstänka henne för något.
Och jag tror fortfarande att hon fått en psykos, och det är heller inget man kan förutse.
Ang det jag fetat i ditt inlägg:
Du snurrar in dig i resonemang du inte klarar av.
Så här skrev du i det inlägg jag citerade:

"Då vet man ju vad dom går för, det fattar du väl?"

Det var du som påstod dig ha ett visst sorts företräde genom att du träffat Lydia Barth.
Det visade säg att du inte hade minsta fördel av att ha träffat mörderskan innan hon mördade! Inte visste du alls vad Lydia Barth gick för, bara för att du träffat henne, det är bara rent stolligt ditt prat men det är du tyvärr antagligen lite för obegåvad för att begripa.

Jag brukar normalt aldrig gå på person men eftersom du ägnar en stor del av din vakna tid, din 'low life'-tid, till att krama en mörderska, så blir det till slut oundvikligt att ge dig en duvning.

Synd att du inte kan ta de goda råd du får här i tråden om att checka ut permament, för ditt torftiga liv skulle antagligen bli både ljusare och kanske också mer innehållsrikt, vem vet?
2022-03-04, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Precis, Loveangelie skriver bra och verkar mycket seriös och har förstått att denna tråd inte handlar om skvaller, utan om rättssäkerhet och rättspolitik för alla.

18 år för någon som har ett helt rent brottsregister, inte saboterat någonting, inte planerat m.m. är för hårt, i mitt tycke.

Personligen tror jag att det var en (mycket dum) olycka, båda blir lika förvånade när skottet gick av! Det är ju faktiskt INTE så att E ber för sitt liv, på inspelningen, han blir förvånad!

Om nu E hade fått L att gå därifrån den kvällen, undrar vem han hade tagit dit istället, där och då? Han kunde ju tydligen inte vara ensam.......
Det jag fetat:
Där har du faktiskt helt fel Madame Marionette, för om man önskar diskutera "rättssäkerhet och rättspolitik", så finns det särskilda trådar för det. Var snäll och sprid inte oriktiga uppgifter i tråden, tack!

Här diskuteras brottet och som råkar vara ett kallblodigt mord på en obeväpnad fyrabarnspappa och där gärningspersonen är Lydia Barth, en synnerligen instabil och livsfarlig fyrabarnsmamma och som tyvärr bara fick 18 års fängelse.

Hon dömdes inte rättsosäkert och inte heller dömdes hon pga en generellt felaktig rättspolitik, dock möjligen kom hon i åtnjutande av en viss kvinnorabatt, så rättspolitiken kan ha inverkat men i så fall i hennes favör.

Lydia Barth borde ha fått livstids fängelse!
2022-03-04, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Captainspiced
Är ni läkare nu allihopa då ni nu ställt en diagnos på Loveangeli eller är ni bara otroligt korkade?

Ni skriver gång på gång i denna tråd att hon är ett troll, inte bara hon utan alla de i tråden som söker efter svar är troll men Loveangeli är absolut enligt er ett troll.

Vad säger det om er? Ni som sätter diagnoser härinne?

Jo, det säger att ni talar med ngn som ni tror inte existerar. Som om ni säger att ni ej tror på spöken, men är livrädda att det ska spöka nånstans. Vemdalen mfl i denna tråd har upprepade ggr sagt att ni ska lämna tråden, ej s.k föda detta "troll" mer. Ändå likförbannat hittar man era namn direkt varje gång man tittar in.

Vet ni vad sånt kallas för? Sök reda på det.

Loveangeli har åtminstone haft ett förhållande med Emil. Hon har träffat både Emil och Lydia. Loveangeli skulle kunna svar på mängder av frågor om ni ej hade försökt tysta henne så att hon måste gå i försvar jämt. Gör inte det Loveangeli. Jag kan föreställa mig hur många frågor det måste dyka upp i hennes huvud så här efteråt. Jag kan även förstå om hon känner sig bedragen, sviken trots deras överenskommelser.

Jag kan förstå hennes saknad efter Emil samtidigt som jag förstår ilskan.

Att Loveangeli söker svar är helt normalt. Du ska fortsätta söka dina svar och inte bry sig om dessa människor som av ngn märklig anledning vill tysta dig. Jag tror dock vid detta laget att jag förstår varför - då mer o mer kommit fram.

Om hus, om ex, om dialoger med myndigheter, om alla bråk m.m.

Det finns självklart all anledning för dig att söka dina svar.

Vad beträffar er andra, så förlorade ni all trovärdighet när ni sa att ni ej skulle prata mer med det s.k trollet, men där ni envist fortsätter som besatta. En del av er har även försökt få dom att stänga denna tråd.

Loveangeli, även om alla inte skriver här lika ofta som de härinne som säger att du ska skaffa dig ett liv men som uppenbarligen själva har ett taskigt liv då? Följ ditt hjärta. Vi är många som läser.

Och på tal om Lydia, njae, vi tar det en annan gång.

Tack för ett mycket bra inlägg, kan inte annat än att hålla med dej på alla punkter.
2022-03-04, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Det jag fetat:
Där har du faktiskt helt fel Madame Marionette, för om man önskar diskutera "rättssäkerhet och rättspolitik", så finns det särskilda trådar för det. Var snäll och sprid inte oriktiga uppgifter i tråden, tack!

Här diskuteras brottet och som råkar vara ett kallblodigt mord på en obeväpnad fyrabarnspappa och där gärningspersonen är Lydia Barth, en synnerligen instabil och livsfarlig fyrabarnsmamma och som tyvärr bara fick 18 års fängelse.

Hon dömdes inte rättsosäkert och inte heller dömdes hon pga en generellt felaktig rättspolitik, dock möjligen kom hon i åtnjutande av en viss kvinnorabatt, så rättspolitiken kan ha inverkat men i så fall i hennes favör.

Lydia Barth borde ha fått livstids fängelse!

Du får nog läsa dina egna rader lilla gumman, och inte sprida osanningar. " Lydia Bart, en synnerligen instabil och livsfarlig fyrabarnsmamma."
2022-03-04, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trombocyt
Från FUP (polispatrullen):
"Medan hon (Lydia Barth) gråter säger hon; "Jag ville inte döda honom. Därför tog jag inte kulan. Jag tog hagel för att jag inte ville döda honom." Hon säger även "jag siktade lågt för att inte döda honom"."

Låter ganska överlagt i mina öron. Redan här erkänner hon ju att hon planerat att skjuta. Sedan gör hon ett tankefel, eller försöker bara låta oskyldig, hagel på nära håll är dödligare än jaktgevär. Ingenstans säger hon att hon tryckte av oavsiktligt. Ganska tydligt att hon åtminstone tänkte skjuta för att skrämma honom.

Finns mer jag kan plocka fram om ni vill. Trött på spekulationer och ryktesspridning. Istället för att diskutera ett intressant fall så har det blivit en tråd där flera försöker skapa en dimridå.
Tack för dina inlägg där du presenterar den fakta som kramarkontona i denna tråd på alla vis vill skyla över!

Det jag fetat:
Det här är en väldigt märklig tråd. Här finns en närmast militant klick som på alla vis försöker relativisera mörderskan Lydia Barths gärning, den som innebär att hon på nära håll sköt Emil i bröstet och hon gjorde det uppsåtligen och var likgiltig inför vad skottet skulle kunna leda till, nämligen att han dog.

OffT: Jag vågar mig på att gissa att det är just det faktum att gärningspersonen är en fyrabarnsmamma som gör att hon får en udda fan club här på Flashback.

Kvinna, alkoholiserad, galen, skjutvapenbeväpnad och mordisk -det är en lite för magstark cocktail för de flesta att svälja, så här i tråden väljer en del kvinnor att försöka visa henne ett systerskap hon inte är värd.
Tragiskt.
2022-03-04, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Vill du fortsätta med att offentligt göra bort dig så kan jag inte göra nånting åt det.

OnT: Vad är det som skulle vara osanning i det fetade? Ja, förutom att du när du citerade min text, du din slarvemaja inte ens orkade att bemöda dig om att stava mörderskans namn rätt.
Du är sannerligen lika misslyckad som ditt kramdjur Lydia Barth.

Om nu Loveangelie och Lydia är så misslyckade individer, vad säger det då om Emil som hade ett förhållande med bägge två, ett djävla under att karln inte hade en förmyndare.
2022-03-04, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hans66
Om nu Loveangelie och Lydia är så misslyckade individer, vad säger det då om Emil som hade ett förhållande med bägge två, ett djävla under att karln inte hade en förmyndare.
Totalt feltänk från din sida.

Att Emil, likt många andra, i perioder hade dåligt omdöme och att det till stor del berodde på alkoholöverkonsumtion/-beroende, skall inte tas som intäkt för att han behövde en förvaltare (för det är väl 'förvaltare' du menar fast du skriver 'förmyndare'?).

Jag har förstått att män många gånger tänker med k*ken och då kan det ju bli så att de släpar hem nånting som de i nyktert och tillfrisknat tillstånd aldrig ens skulle ha tittat åt.

Alkoholen är ett värsta sortens gift.
Utan alkoholen hade Emil nog aldrig gett sig i lag med Lydia Barth och utan alkohol i kroppen hade Lydia Barth nog inte skjutit Emil.

Och utan alkohol i kroppen hade Emil knappast gett sig i [sam-]lag med Loveangelie, en sorglig och misslyckad person som efter att han mördats sitter på ett värsta sortens skvallerforum och baktalar honom fast samtidigt relativiserar det mord som Lydia Barth utförde.

Tag lärdom, lille Hans!
2022-03-10, 09:42
Medlem
Citat:
Hörde något om att hon hade haft annat boende på gång. Så då faller det med att hon inte hade någonstans att ta vägen. Då var hon kanske inte hemlös heller som vissa i tråden tycks ha trott.
Jaså, du hörde något..?
Tänk att jag läste något om att mörderskan Lydia Barth, innan hon mördade Emil, fyrabarnspappan som Lydia Barth på parasitiskt vis hade flyttat in hos tillsammans med det hagelgevär hon brukade vid mordet, hon hade blivit ombedd att flytta ut från Emils bostad, vilket hon vägrade.

Så om -säger OM!- Lydia Barth verkligen hade haft möjlighet till ett annat boende, så hade det ju inte funnits något egentligt skäl för henne att bli så upprörd och så kränkt att hon dödade Emil för att denne bad henne flytta.

Nej, du lilla Loveangelie, hur mycket du än försöker white washa din kramkompis Lydia Barth, så kvarstår faktum:

■Lydia Barth är en ytterst instabil person.
■Lydia Barth har personlighetsstörningar som gör hennes ageranden oförutsägbara.
■Lydia Barth har mördat en oskyldig fyrabarnspappa.
■Lydia Barth sitter i fängelse för mord.

Den sista punkten skall vi alla vara tacksamma för och det inkluderar hennes fyra barn som för de närmaste tolv åren slipper riskera att bli fortsatt illa behandlade av denna kvinna.
2022-03-10, 15:03
Medlem
Citat:
Hörde något om att hon hade haft annat boende på gång. Så då faller det med att hon inte hade någonstans att ta vägen. Då var hon kanske inte hemlös heller som vissa i tråden tycks ha trott.
Du hörde nåt? Åter igen... Du hörde nåt?
Andra tredjehandsskvaller?
Tycker du ska verifeiera din källa eftersom du påstår att alla andra bara lyssnar på rykten.
Du är bara (vad du tror) trådens sensationsdrottning
Det är du och en till som påstår en massa obekräftade saker och försöker försvara/normalisera en galen berusad mörderska genom att lyssna på skvaller. Eller var du med när Lydia avrättade Emil eftersom du vet vad dom bråkade om??
Du är patetisk!! .
2022-03-10, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vemdalen62
Du hörde nåt? Åter igen... Du hörde nåt?
Andra tredjehandsskvaller?
Tycker du ska verifeiera din källa eftersom du påstår att alla andra bara lyssnar på rykten.
Du är bara (vad du tror) trådens sensationsdrottning
Det är du och en till som påstår en massa obekräftade saker och försöker försvara/normalisera en galen berusad mörderska genom att lyssna på skvaller. Eller var du med när Lydia avrättade Emil eftersom du vet vad dom bråkade om??
Du är patetisk!! .

Läs hela inlägget min lilla Vemdalen. Som jag skrev, jag hörde. Jag skrev inte att det var/är så.
Jag vet inte om det är sant, men som jag sagt. OM det är sant, så hade hon kanske en bostad på gång, och då handlar kanske bråket om något helt annat.
Men du är så förblindad, så du kan inte se något annat.
2022-03-10, 16:29
Medlem
Captainspiceds avatar
Citat:
Vet inte om du har fått mina senaste pm eller inte. Men har funderat en del på om man skulle lägga upp någon eller några bilder på Emil och mig. Vad tycker Du?

Ursäkta sent svar.

Jag har sett dom. Tack.

Som svar på detta inlägg känner jag mig väldigt kluven. Förstår absolut hur du måste känna efter att i inlägg efter inlägg bli kallad troll, lögnare m.m.

Men försök se det som simpel klassisk mobbing.

Jag hade INTE lagt ut ngn bild på dig och Emil av den enkla anledningen att du då ger dessa mobbare återigen ngt jag inte anser att de ska ha efter hur de behandlat dig. Allt detta kommer ju ändå ut sedan.

Men, jag kan ge dig ett tips om du vill? - hur jag själv hade gjort.

Jag hade kunnat lägga ut bild som visar att du varit hemma hos Emil, eller kanske ngn detaljbild av ngt på/hos honom, typ ngt som gör att de som faktiskt känner honom kommer att förstå att du inte är ett troll. Men just att lägga ut bild på era ansikten känns, tja..., Jag tror inte det blir bra för dessa gamar kommer ändå fortsätta vad du än gör.

Men som sagt, kan du klippa bort era ansikten eller har detaljbild som en ändå är avslöjande så, absolut - kör på!

Hoppas du förstår vad jag menar?! Det är i all välmening och efter att ha läst hur en del beter sig. Denna tråd hade kunnat ge både anhöriga samt vänner många svar. Istället har man idiotförklarat Emil och hans val i livet. Man har ljugit och kallat sig stå honom sååå nära och inte hållt sig till sanningen. Hela denna tråd är förgiftad av lögner. Mkt tråkigt då de kommer en dag då folk vill förstå.
2022-03-10, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Captainspiced
Ursäkta sent svar.

Jag har sett dom. Tack.

Som svar på detta inlägg känner jag mig väldigt kluven. Förstår absolut hur du måste känna efter att i inlägg efter inlägg bli kallad troll, lögnare m.m.

Men försök se det som simpel klassisk mobbing.

Jag hade INTE lagt ut ngn bild på dig och Emil av den enkla anledningen att du då ger dessa mobbare återigen ngt jag inte anser att de ska ha efter hur de behandlat dig. Allt detta kommer ju ändå ut sedan.

Men, jag kan ge dig ett tips om du vill? - hur jag själv hade gjort.

Jag hade kunnat lägga ut bild som visar att du varit hemma hos Emil, eller kanske ngn detaljbild av ngt på/hos honom, typ ngt som gör att de som faktiskt känner honom kommer att förstå att du inte är ett troll. Men just att lägga ut bild på era ansikten känns, tja..., Jag tror inte det blir bra för dessa gamar kommer ändå fortsätta vad du än gör.

Men som sagt, kan du klippa bort era ansikten eller har detaljbild som en ändå är avslöjande så, absolut - kör på!

Hoppas du förstår vad jag menar?! Det är i all välmening och efter att ha läst hur en del beter sig. Denna tråd hade kunnat ge både anhöriga samt vänner många svar. Istället har man idiotförklarat Emil och hans val i livet. Man har ljugit och kallat sig stå honom sååå nära och inte hållt sig till sanningen. Hela denna tråd är förgiftad av lögner. Mkt tråkigt då de kommer en dag då folk vill förstå.

Du har säkert helt rätt. Vad man än gör, så finns det vissa som aldrig blir nöjda. Men man skulle ju kunna göra som du säger, för de personer som verkligen känner till Emil, de lär ju känna igen saker på en bild.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in