2022-01-05, 00:33
Bannlyst
Köpa vaktelägg Gbg

Hej
jag frågar detta för en annan, vart kan man köpa dessa här i Gbg?
Citera
2022-01-05, 00:38
Medlem
vtcs avatar
Den asiatiska butiken Gain Trading Asian Livs vid Brunnsparken/Lilla Bommen brukar ha vaktelägg. Dessa finner du framme vid kassan.
Citera
2022-02-17, 15:55
Medlem
trallexs avatar
Någon som vet om man få tag på kaktusjuice/kaktusnektar i Stockholm?
Citera
2022-03-04, 17:32
Medlem
steff60s avatar
Kobe/Wagyu i Göteborg

Någon som vet vart man kan köpa Kobe i Göteborg/säkert på nätet för postorder? Kan det finnas i Saluhallen tro? Vill köpa 0.5-1 kg och tillaga hemma. Är även intresserad av Wagyu - vart får man tag på detta i Göteborg? Hittar inget i Göteborg via Google. Får bara träffar i Stockholm som t ex AG. Även tittat lite på "thefatcow" som skickar via post men de har fått rätt kassa recensioner så vågar inte beställa nåt där.

Nån som köpt Wagyu eller Kobe i Göteborg? Vart köper man detta?
Citera
2022-03-04, 17:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av steff60
Någon som vet vart man kan köpa Kobe i Göteborg/säkert på nätet för postorder? Kan det finnas i Saluhallen tro? Vill köpa 0.5-1 kg och tillaga hemma. Är även intresserad av Wagyu - vart får man tag på detta i Göteborg? Hittar inget i Göteborg via Google. Får bara träffar i Stockholm som t ex AG. Även tittat lite på "thefatcow" som skickar via post men de har fått rätt kassa recensioner så vågar inte beställa nåt där.

Kobe är Wagyu.

Ica Maxi, Stora Coop och andra välsorterade livsmedelsbutiker brukar ha Wagyu i sortimentet.

Annars minns jag en butik som heter John Carlssons eller något snarlikt som hade mycket bra kött under mina få år i Gbg.
Senast redigerad av cdec 2022-03-04 kl. 17:37.
Citera
2022-03-04, 17:36
Medlem
steff60s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cdec
Kobe är Wagyu.

Yes jag har förstått det som att Kobe är Wagyu från en särskil del i Japan. Det är detta jag primärt är ute efter men jag är även öppen för t ex svensk Wagyu.
Citera
2022-03-04, 17:40
Bannlyst
Citat:
Yes jag har förstått det som att Kobe är Wagyu från en särskil del i Japan. Det är detta jag primärt är ute efter men jag är även öppen för t ex svensk Wagyu.

Kobe har inte ens det bästa wagyuköttet, att folk tror det har med bra marknadsföring att göra.
Det finns en bra tråd om Wagyu på FB, kolla där!

Ica Maxi, Stora Coop och andra välsorterade livsmedelsbutiker brukar ha Wagyu i sortimentet.

Annars minns jag en butik som heter John Carlssons eller något snarlikt som hade mycket bra kött under mina få år i Gbg.
Citera
2022-03-04, 17:47
Medlem
Opaques avatar
Citat:

Stora Saluhallen Kungstorget

Har sett dom där. Om du går till saluhallen från det stora P.platsområdet Så är det första disken snett till höger så fort du kliver in genom dörrarna. Glömt namnet på butiken. Det är ingen stapelvara, så det är bäst att gå in ,kolla vad dom har och eventuellt beställa.
Senast redigerad av Opaque 2022-03-04 kl. 17:53.
Citera
2022-03-04, 18:22
Medlem
Citat:

Kolla hos ICA Focus de brukar ha extravagnza i köttdisken. Tvivlar starkt på att du kan få tag på Kobe wagyu i Göteborg. Har för övrigt handlat hos thefatcow och det fungera utmärkt dock ej kobe wagyu.
Annars kan du kanske fråga om de kan beställa hem åt dig tror att kanske Johan i Hallen kan leverera men de har stängt sin webbshop men det går att beställa i vissa butiker.
Citera
2022-03-04, 18:40
Medlem
Bertil85s avatar
Tjabba vart hittar man kalixlöjrom till ett rimligt pris ?
Citera
2022-03-05, 11:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil85
Tjabba vart hittar man kalixlöjrom till ett rimligt pris ?

Var i landet?
Vad är rimligt pris för dig?
Citera
2022-03-05, 12:33
Medlem
lugna ner digs avatar
Citat:

Finns ibland i bemannade köttdisken i ICA Focus. Men saluhallen är nog ett säkrare kort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in