2022-03-03, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av atlas456
Att bli mördad förtjänar iof ingen. Men det vet vi inte än.

Däremot så håller jag med om att anse att man ska ta någon annans plats på läkarprogrammet genom att lämna in falska handlingar visar på empatibrist och visar kanske även på lite annat…

Sen verkar ju bröderna vara riktigt sköna lirare. Herregud.

Och allt smutskastning mot brandmannen i denna tråd utan att kunna lägga fram något som styrker det. Finns det någon agenda? Ja, man vet inte vad man ska tro.
Har du skriver till hennes bröder? Lägg ut en skärmdump pls
Citera
2022-03-03, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spayro
Istället för att ta parti eller gömma dig bakom en skärm så kan du skriva vad du vet?
Vad har hennes betyg eller annat som är offentligt med hennes försvinnande att göra? Du lever en värld full av fantasier och tror att skriva loss i en tråd får dig att känna behag. Luktar dålig självrespekt och än sämre ställning i samhället.

Vad har hans jobb som brandman att göra med intelligens och försvinnandet?

Vad har antal kvadratmeter på hans tidigare lägenhet att göra med försvinnandet?

Vad har hans sjukskrivning att göra med försvinnandet?

Fantasier? Jag är en av få här som inte drar slutsatser utifrån hur en gammal kollega berättar iakttagelser från nutid. Hur nu det går ihop?

Jag har lagt ut offentliga uppgifter men det finns tydligen jävligt ömma tår hos någon/några här. Det är ganska normalt att lägga ut offentliga uppgifter här på Flashback på de inblandade för att skapa sig en bild av vilka de är.

Jag har ingen insyn i utredningen. Så jag vet inget om händelsen. Troligtvis inte GW heller. Jag reagerar dock på hur flera skribenter här vänder och vrider på fakta. Och det stör mig.

Jag återkommer med vad jag hittar på bröderna och övrig släkt som enligt uppgift nu tar hand om barnet. En bodde på Östermalm nämnde du. Vad bra, då är man ju lämplig per definition. Jag börjar kolla upp honom. Och fortsätter sen i syskonskaran.
Citera
2022-03-04, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aikaik75
Att försöka bluffa sig in på läkarhögskolan säger ganska mycket om en person.
?
Citera
2022-03-04, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Är det på sannolika skäl? Ser inte att det står någonstans.

Ja.
Citera
2022-03-04, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Är det på sannolika skäl? Ser inte att det står någonstans.
Annars hade man inte haft häktningsförhandlingen.
Citera
2022-03-04, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Annars hade man inte haft häktningsförhandlingen.

I Sverige finns fyra grader av misstanke:

Kan misstänkas. Detta är den lägsta graden av misstanke. ...

Skäligen misstänkt. ...

På sannolika skäl misstänkt. ...

Tillräckliga skäl för åtal.
Citera
2022-03-04, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aikaik75
I Sverige finns fyra grader av misstanke:

Kan misstänkas. Detta är den lägsta graden av misstanke. ...

Skäligen misstänkt. ...

På sannolika skäl misstänkt. ...

Tillräckliga skäl för åtal.
På skälig misstanke kan man häkta en vecka. Hade man sänkt från sannolika skäl till skälig misstanke idag, så hade han släppts.

Någon "tillräckliga skäl för åtal" tror jag faktiskt inte finns som juridisk term. När stämningsansökan lämnas in är den misstänkte fortfarande på sannolika skäl misstänkt. Inget annat. Åtal väcks när FU är klar och åklagaren anser sig ha bevis för fällande dom. Sen är det upp till domstolen att pröva åtalet.

Edit. Googlade runt lite. Och du har tydligen läst på wikipedia .
Senast redigerad av Picasso2 2022-03-04 kl. 14:17.
Citera
2022-03-04, 15:00
Medlem
Vad känner vi till om stendörren o smutsiga bostadsaffärer?
Citera
2022-03-04, 15:34
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ViskSten
?
Läs i tråden innan du postar.
Citat:
Ursprungligen postat av atlas456
Jag hittade mer…

Sacha är polisanmäld för att ha fuskat med betygen. Antogs till läkarprogrammet först. Sedan uppdagades fusket och hon förlorade sin plats.

”Karolinska y Institutet
Beslut
2020-07-03
Somayyeh Nouri Zad Barrstigen 1
167 31 Bromma
Dnr: 3-2952/2020 Sida 1 av 2
FÖRVALTNINGSRÄTTEN I STOCKHOLM
INKOM: 2020-07-29 MÅLNR: 17016-20 AKTBIL: 3
Avdelningen för utbildnings- och
Bilaga 1
forskarutbildningsstöd
Beslut om återkallad antagning
Beslut
Karolinska Institutet återkallar ditt beslut om antagning till läkarprogrammet vårterminen 2020. Därmed förlorar du rätten till plats på denna utbildning.
Ärendet
Den 10:e december 2019 antogs du i första urvalet till Karolinska Institutets läkarprogram i urvalsgruppen BI (gymnasiebetyg utan kompletteringar) till vårterminen 2020.
Universitets- och högskolerådet (UHR) har den 2 juli 2020 tagit bort registreringen av din iranska gymnasieutbildning från antagningssystemet NyA.
Detta eftersom UHR:s bedömningsavdelning vid utredning av dina gymnasiebetyg har upptäckt att det inte finns något dokumentunderlag på skolan eller hos utbildningsministeriet i Iran (Ministry of Education) som styrker de gymnasiemeriter som du har laddat upp. UHR har polisanmält händelsen.
Skäl för beslutet
Enligt 7 kap. 4 § högskoleförordningen (1993:100) ska den som vill antas till utbildning på grund- eller avancerad nivå anmäla detta inom den tid och den ordning som högskolan bestämmer. Vidare anges i bestämmelsens sista stycke att frågor om antagning avgörs av högskolan.
I enlighet med 37 § andra stycket 3 förvaltningslagen (2017:900) får en myndighet ändra ett gynnande beslut som den har meddelat som första instans om den anser att beslutet är felaktigt och då felaktigheten beror på att parten har lämnat oriktiga eller vilseledande uppgifter.

UHR har tagit bort de registrerade gymnasiemeriterna från antagningssystemet. Den registrerade gymnasieutbildningen låg till grund för Karolinska Institutets (KI) antagning av dig till läkarprogrammet.
Du hade inte kunnat bli antagen på någon annan grund. KI ändrar därför sitt tidigare antagningsbeslut, och du förlorar därmed din studieplats.
Beslut i detta ärende har fattats av enhetschef Christopher Sönnerbrandt efter föredragning av antagningshandläggare Veronica Mazurkiewicz.”
Citera
2022-03-04, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Läs i tråden innan du postar.
Tack för att du tog dig tid att svara ändå. 👍

Så Somayyeh fuskade och åkte dit. Hur gick det med polisanmälan?
Citera
2022-03-04, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ViskSten
Tack för att du tog dig tid att svara ändå. 👍

Så Somayyeh fuskade och åkte dit. Hur gick det med polisanmälan?

Jag har inte hittat någon dom avseende fusket mer än det beslutet jag citerar tidigare här i tråden. Så några läkarstudier blev det inte iaf.

Däremot tror jag att det nämndes i någon tidning att hon läste medicin. Någon som hittar den artikeln? Tror att det var familjen runt Sacha som uppgav det.
Citera
2022-03-04, 18:43
Medlem
Läkarstudier utomlands då man endast hade fått tips ang hennes betyg dock inget som kunde styrkas ändå valde man att ta den utvägen.
Hon pluggade utomlands till läkare och kunde validera upp till T5 med tidigare medicin kurser hon pluggat.
Bara för någon säger något betyder det inte att man är dömd, finns inge dom på henne. Sen har vi andra som sysslar med grövre brott än så men lyckas ha målvakter för att täcka upp som snart vi kommer in på
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in