2022-03-03, 15:45
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Så är det. Ibland når inte åklagaren upp till rimliga tvivel och en mördare går fri. Om han de facto begått ett mord så är han ändå en mördare, om än icke en dömd sådan
Ja precis men jag tror de knyter ihop säcken. Han verkar inte vara någon Einstein.
Citera
2022-03-03, 15:48
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Tack! Han medger själv fortsatt häktning. Intressant.
Han är väl skraj för hennes bröder. ☺
Citera
2022-03-03, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten

Vad är dessa bröder för hashrökande tomtar, dom har låtit detta med misshandel pågå utan att göra något under en lång tid. Extremt mycket snack och lite action skulle jag säga! Initialt tyckte man synd om henne men nu har man förstått utifrån vad hon pysslat med att dom nog var en perfect match. Detta rättfärdigar absolut inte att han tagit livet av henne men mina empatipoäng har minskat markant. Att försöka bluffa sig in på läkarhögskolan säger ganska mycket om en person. Pack är vad det är.
Citera
2022-03-03, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zelda70
Och hur kommer det sig att du vet att han hade rivmärken i ansiktet? Träffade du honom..??
Det känns mer som att du försöker och smutskasta Erik istället för och ta reda på en annan väg…
Om hans är skyldig så kommer det fram!
Men än så länge är han oskyldig tills Ham blir dömd!!

Så här har det gått till.

Detta är inget planerat mord utan dom har blivit osams om något, rykt ihop utav bara den, detta har sedan spårat ur vilket slutar att hon avlider. I panik har han gett sig ut i bilen med kroppen för att gömma den. Virrat runt på Ekerö och Nacka mm. Eftersom huset varit avspärrat )(kanske fortfarande är) har spår av blod eller dyl säkrats, säkert både hans och hennes. Detta räcker för att häkta någon men ej för en fällande dom. Med tanke på hur begränsat smart han verkar vara kanske hennes kropp dyker upp redan när isen smält och då får han det svårt. Utan kropp kommer han frias såvida han inte erkänner.
Citera
2022-03-03, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aikaik75
Vad är dessa bröder för hashrökande tomtar, dom har låtit detta med misshandel pågå utan att göra något under en lång tid. Extremt mycket snack och lite action skulle jag säga! Initialt tyckte man synd om henne men nu har man förstått utifrån vad hon pysslat med att dom nog var en perfect match. Detta rättfärdigar absolut inte att han tagit livet av henne men mina empatipoäng har minskat markant. Att försöka bluffa sig in på läkarhögskolan säger ganska mycket om en person. Pack är vad det är.
Snälla jag ber dig att skriva till hennes bröder direkt på insta och säga vad du tycker och snacka om din åsikt om du är så tuff haha
Citera
2022-03-03, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spayro
Guds bästa barn haha! Säg en person som inte har lik i garderoben eller göra fulingar. Slår man på hennes bror, bor han på Östermalm och är 39 år så mkt lutar att han är en av många från hennes familj som lyckats och är kapabel att ta hand om barnet.

Många på Östermalm är inte lämpliga. Där sker mycket knarkande inom de "bästa" familjer/hushåll.. , misshandlingar inom hemmets väggar som aldrig kommer ut etc, kmånga med kriminella kopplingar etc.

Att man är skriven där betyder inget. Kan vara i andra hand, skenadress för lån, svarta pengar.

Det finns de som lägger 70-90% av sin inkomst på boende men inte då inte klarar övriga grundläggande behov.. och då är man inte lämplig för att ta hand om barn, utan snarare ett fall för lyxfällan.
Citera
2022-03-03, 19:27
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spayro
Snälla jag ber dig att skriva till hennes bröder direkt på insta och säga vad du tycker och snacka om din åsikt om du är så tuff haha
Vad heter hennes bröder?
Citera
2022-03-03, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten

Jag tror det också dessutom så tror jag att systern försökte skydda Erik från bröderna att inte berätta nåt för annars hade Erik råkat illa ut
Citera
2022-03-03, 19:52
Medlem
Citat:
Så här har det gått till.

Detta är inget planerat mord utan dom har blivit osams om något, rykt ihop utav bara den, detta har sedan spårat ur vilket slutar att hon avlider. I panik har han gett sig ut i bilen med kroppen för att gömma den. Virrat runt på Ekerö och Nacka mm. Eftersom huset varit avspärrat )(kanske fortfarande är) har spår av blod eller dyl säkrats, säkert både hans och hennes. Detta räcker för att häkta någon men ej för en fällande dom. Med tanke på hur begränsat smart han verkar vara kanske hennes kropp dyker upp redan när isen smält och då får han det svårt. Utan kropp kommer han frias såvida han inte erkänner.

Du kollar för mycket på CSI tv serie. Du kanske samarbetar med Erik
Citera
2022-03-03, 20:42
Medlem
Citat:

Att bli mördad förtjänar iof ingen. Men det vet vi inte än.

Däremot så håller jag med om att anse att man ska ta någon annans plats på läkarprogrammet genom att lämna in falska handlingar visar på empatibrist och visar kanske även på lite annat…

Sen verkar ju bröderna vara riktigt sköna lirare. Herregud.

Och allt smutskastning mot brandmannen i denna tråd utan att kunna lägga fram något som styrker det. Finns det någon agenda? Ja, man vet inte vad man ska tro.
Citera
2022-03-03, 21:21
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doiten
Häktnings protokoll: 2022-03-03

Misstänkt:
E*RIK Wa*nhatalo, Frihetsberövande: Häktad
F n Häktet Sollentuna

SAKEN:
Människorov; nu fråga om åtalsförlängning

Den misstänkte är häktad i målet, senaste beslut se aktbilaga 10.

Tillstånd till restriktioner har också beslutats.

Åklagaren har nu, inom åtalsfristen, begärt förlängning av åtalstiden, se aktbilaga 14.

Åklagaren har anfört att det fortfarande finns behov av tillstånd till följande restriktioner:

Den misstänkte har gått med på detta.

Efter genomgång av handlingarna meddelar tingsrätten följande:

BESLUT
1. Er*ik Wa*nhatalo ska fortfarande vara häktad i målet. Åtal ska väckas senast den 17 mars 2022, kl. 11.00.

https://delafil.se/be7e4a209ca1e307~s

Dagboksbladet:

https://delafil.se/e178f288f7e9600c~s
Är det på sannolika skäl? Ser inte att det står någonstans.
Citera
2022-03-03, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av atlas456
Ja absolut, sanningen kom ju iaf fram angående fusk med betyg. Det är offentliga uppgifter så krävdes inte så mkt. Så det VET vi iaf. Du som har hjärncellerna i schack och dessutom är gammal kollega till Sacha, vad tycker du om det?

Sen att smutskasta Eriks jobb som brandman känns ju lite märkligt när Sacha själv är sjuksköterska. Och du med va? Som gammal kollega som du skrev tidigare… Brandmän släcker bränder och ni tar blodprov. Jag lägger ingen värdering i det men det gör tydligen du.

Du har även sett rivmärken? När gjorde du denna observation? Du kommer med påståenden men besvarar aldrig motfrågor.

Erik ska ha varit sjukskriven skrev du. Stämmer säkert. Men det finns beslut på nekad sjukpenning för Sacha som jag lagt ut här på Flashback tidigare. Även det offentliga uppgifter. Så han var inte ensam med sjukskrivning iaf…

Luktar illa det här.
Istället för att ta parti eller gömma dig bakom en skärm så kan du skriva vad du vet?
Vad har hennes betyg eller annat som är offentligt med hennes försvinnande att göra? Du lever en värld full av fantasier och tror att skriva loss i en tråd får dig att känna behag. Luktar dålig självrespekt och än sämre ställning i samhället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in