2022-03-04, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trillian
Jag hoppas innerligt att kriget tar slut snart så att Ukraina kan få påbörja det enorma arbetet att bygga upp sitt land. Jag ser fram emot att vi i EU kan hjälpa dem.

Ryssland kommer få dra sig tillbaka och skämmas ögonen ur sig. Det kommer ta Ryssland 20+ år att återfå något som helst förtroende från omvärlden efter detta.

Jag kan bara ta mig själv som exempel, jag kommer nog hata Ryssland för resten av mitt liv nu. Jag har haft överseende med feta äckliga ryssar när jag varit på semester. De är skräniga och jävliga. Men nu kommer tålamodet för evigt vara rågat.

Putin har förstört på en vecka ett anseende som tagit år att bygga upp.

Det kanske sorgligaste i allt detta var att känslan var att Ryssland PRECIS var "på gång". Nya lite finare stadsdelar har byggts, tillstymmelse till modern ungdom med innovationskraft och entreprenörskap som hade kunnat långsamt bygga den ryska ekonomin.

Turismen började öka till St. Petersburg senaste åren (borträknat covid då) när nordeuropeer började se sig om i sitt närområde för att man av miljöskäl inte ville resa så långt.

Här fanns en otroligt ljus framtid för Ryssland att närma sig norra Europa. Istället valde man den här dödsdömda jävla katastrofvägen. Om de bara hängt i lite till och jobbat lite mer för sin demokrati. Istället har ett bokstavligt blodbad initieras där ingen är vinnare.

Jag är djupt sorgsen över allt detta. Dessa veckor är starten på ett mångårigt krig som kommer att påverka oss i generationer. Man trodde att Covid var det största på 20 år. Så kom denna grejen. Helt overkligt.

Putin behöver försvinna. Jag tror han är borta inom 2-3 veckor. Sedan måste EU/USA bygga upp både Ryssland och Ukraina. Inte göra om samma misstag som 1991 då väst utropade sig som segrare och sedan sket i förloraren.

Om 5 år kan "nya" Ryssland gå med i NATO istället.
Citera
2022-03-04, 11:55
Medlem
barkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Felstavaren
Den svenska opinionen börjar svänga till fördel för ett NATO-medlemskap.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/RrBKv5/for-forsta-gangen-vill-en-majoritet-av-svenskarna-att-vi-gar-med-i-nato

I ett sånt här läge vore det bra om man kunde köra med helt slutna förhandlingar och sedan bara tillkänna ge medlemskapet när det redan är påskrivet så att Kreml inte får tid till att utfärda några hot. Pang, vi är medlemmar nu, deal with it.

Efter en folkomröstning, eller hur din jävla råtta? Du är väl för demokrati och inte en jävla undersökning av Aftonbladet?
Citera
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lifeabroad
Ryssland har fortfarande inte kommit med sanktioner mot väst. Undra varför. De inser kanske de förlorar på alla de tänkta sanktioner de kan göra så kanske uteblir?

Vad för sanktioner skulle det vara?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Givetvis gillar jag att se Putlers folkmördande soldater bli slaktade.
Helt korrekt uppfattat, resten av ditt svammel tovarich kan du stoppa upp i Putlers häck.
Noterat, fortsätt nu att njuta av död och förstörelse.
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fckmebackwards
Putin skickar ett gäng lärare rakt in döden.
https://www.facebook.com/watch/?v=787779409278835
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne

Hoppas att de kommer hem oskadda!

Han är galen! De är från rebellområdena i Donbas. De klarar sig nu när de är krigsfångar men kanske vill de aldrig återvända till rysskontrollerat område. Deras familjer kanske kan fly till dem på ukrainskt kontrollerat område?
Citera
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hello87
Såg på Malou på tv 4.

De går att sätta kärnvapen på flygen som flög här i Sverige från Ryssland.

Enligt dom är hotet större än för en vecka sen men de menar att vi inte behöver oroa oss ännu.

De tycker att ska Finland gå med i Nato ska vi vara enade.

Mkt bra att vi nu fått Malous analys.
Citera
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaklypan
Verkar dock lite skumt att alla jobbar i skola
Kan hända att de är utvalda just för att illustrera vilka människor man skickat. Det är en gripande video men viktigt att komma ihåg att sånt här delas i propagandasyfte. Jag hoppas de behandlas väl.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lifeabroad
Ryssland har fortfarande inte kommit med sanktioner mot väst. Undra varför. De inser kanske de förlorar på alla de tänkta sanktioner de kan göra så kanske uteblir?

De har ju hotat rätt friskt denna veckan
Citera
2022-03-04, 11:56
Medlem
Goldfinger1964s avatar
https://twitter.com/V_Omelyan/status/1499661330600665091
senaste uppdateringen av utslagna fiender (ukrainas statistik)

60 Tankbilar X 11000 Liter.. det är mycket diesel som har brunnit!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hello87
Såg på Malou på tv 4.

Du ska inte titta på Malou. Du ska inte nämna Malous namn. Hon har aldrig existerat.

Ryssland kommer inte att kärnvapenbomba Sverige.
Sverige är inte med i kriget, annat än indirekt.

Skulle finnarna gå med i NATO, är det en annan sak.... och vad som händer efter detta krig, vet ingen.
Den säkerhetspolitiska kartan kan ritas om helt.

Troligen har Putin puttat flera länder närmare NATO, när han gick in i Ukraina.
Citera
Medlem
ElonRuskpricks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagAxelochVladimir
Okej...
Någon talar inte sanning eller så är allt sant. Oavsett vilket så håller det inte längre. Ryssland behöver som du säger sätta in alltmer komplexa vapensystem mot Ukraina och slå där det gör som mest ont.

Börja med att missil- eller flygbomba alla polishus, regeringsbyggnader och palatset så sprider sig myteri bland befolkning och ukrainska styrkor. Ryssland måste slåss på det vis de har övertag. Det är från hög höjd, från himmeln.
Ett antal termobariska bomber över byggnader som behöver grusas och strålning över ukrainska soldater som behöver ge sig och komma ut ut städerna.

En månads intensiv gammastrålning över de värsta ukrainska nästena. De som stannar kvar och gömmer sig som råttor dör som råttor. De som springer ut med armarna i luften tas om hand vänligt och transporteras bort.

Är det din våta dröm att mörda kvinnor och barn?
Citera
Medlem
lifeabroads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Vad för sanktioner skulle det vara?

De har sagt de skulle förbereda tydligt svar från väst sanktion. Väntar med spänning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in