2022-03-04, 01:52
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glossus
You wish.. Underskatta aldrig mitt förstånd igen, ok?

Uppenbarligen överskattar du ditt förstånd eftersom du hade fel där.
Citera
2022-03-04, 02:03
Avstängd
Glossuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Uppenbarligen överskattar du ditt förstånd eftersom du hade fel där.
Jag hör vad du säger, gubbe.
Jag svarar med många kilo attityd... https://www.youtube.com/watch?v=KFdSP4nUtdM
Citera
2022-03-04, 02:06
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glossus
Jag hör vad du säger, gubbe.
Jag svarar med många kilo attityd... https://www.youtube.com/watch?v=KFdSP4nUtdM

Ja ingen kan tvinga dig att bli klokare.
Citera
2022-03-04, 02:19
Avstängd
Glossuss avatar
Citat:
Ja ingen kan tvinga dig att bli klokare.

Du får göra som du brukar, Svenne, söka lillsnorresympati hos Diablo. Lycka till..
Senast redigerad av Glossus 2022-03-04 kl. 03:12.
Citera
2022-03-04, 03:38
Avstängd
Glossuss avatar
Kliar det I Bananen, Svenne?
Du trodde du kunde finta oss, men där sket du en stor LÖK.
https://www.youtube.com/watch?v=wCCfc2vAuDU
Låten är tvärgrym på riktigt.
Citera
2022-03-04, 03:44
Medlem
Folketstempels avatar
Har de svenska fondbolagen sålt ryska papper?
Eller är alla svenskar via pensionsfonder etc Ukrainas fiender som göder Ryssland krig?
Citera
2022-03-04, 07:20
Medlem
Pershagen76s avatar
Jag klev in igen för en vecka sedan, men bara med 20k för lite gambling. Jag köpte Bull olja x10, det fungerade bra.
Citera
2022-03-04, 09:41
Medlem
happilappis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Folketstempel
Har de svenska fondbolagen sålt ryska papper?
Eller är alla svenskar via pensionsfonder etc Ukrainas fiender som göder Ryssland krig?

Många av fonderna kan inte ens sälja för dom äger ryska aktier som bara kan handlas på ryska börsen. Andra fonder med rysk exponering äger värdepapper kopplade till ryska bolag men som handlas exempelvis i London. Dom går att sälja för ören i princip.

Det lär ligga inne hur många säljordrar som helst på ryska börsen, och så fort dom öppnar sker ett blodbad. Det är fortfarande låst miljarder och miljarder utländskt kapital i ryska aktier som vill sälja så fort dom kan. Inhemskt också för den delen. Det är därför ryska börsen håller stängt, för dom vet vad som väntar. Dom lär vänta tills dom har en bra lösning som inte innebär att allt kraschar till 0.
Citera
2022-03-04, 11:05
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av happilappi
Många av fonderna kan inte ens sälja för dom äger ryska aktier som bara kan handlas på ryska börsen. Andra fonder med rysk exponering äger värdepapper kopplade till ryska bolag men som handlas exempelvis i London. Dom går att sälja för ören i princip.

Det lär ligga inne hur många säljordrar som helst på ryska börsen, och så fort dom öppnar sker ett blodbad. Det är fortfarande låst miljarder och miljarder utländskt kapital i ryska aktier som vill sälja så fort dom kan. Inhemskt också för den delen. Det är därför ryska börsen håller stängt, för dom vet vad som väntar. Dom lär vänta tills dom har en bra lösning som inte innebär att allt kraschar till 0.

Ja men när det har fallit med nästan 99% så är det inte mycket mening med att sälja ändå. Det finns inga köpordrar inne som kommer fånga upp säljorder till pris som har betydelse för säljarna.
Citera
2022-03-04, 11:33
Medlem
KJosefs avatar
Citat:
Ja men när det har fallit med nästan 99% så är det inte mycket mening med att sälja ändå. Det finns inga köpordrar inne som kommer fånga upp säljorder till pris som har betydelse för säljarna.

Våra pensionsbolag kommer sälja ändå bara för att göra någon politisk poäng. Alla vet vilka priser som väntar men norska oljefonden och AP7 har ändå gått ut med att allt ska säljas så fort som möjligt.

Tiotals miljarder i soptunnan.
Citera
2022-03-04, 11:40
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KJosef
Våra pensionsbolag kommer sälja ändå bara för att göra någon politisk poäng. Alla vet vilka priser som väntar men norska oljefonden och AP7 har ändå gått ut med att allt ska säljas så fort som möjligt.

Tiotals miljarder i soptunnan.

Ja så är det garanterat, många kommer sälja pga politiska aspekter även om det inte ger några pengar.
Citera
2022-03-04, 11:50
Medlem
KJosefs avatar
Det var någon annan som frågade igår men finns det något sätt jag kan handla på ryska börsen när den öppnar från Sverige?

Vi vet att det inte går från Ava och Nordnet men någon måste väl tillåta handel med Ryska papper? Vem?

Jag vill köpa Svenska och norska pensionssparares tillgångar till 99% rabatt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in