2022-03-04, 11:02
Medlem
YP4XQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pissjuice
Du har alltså ingen förståelse för att när krigs glada psykopaterna usa/nato bygger sina vapen närmare Ryssland så är det en säkerhets fara? Vem fan vill ha dom galningarna som granne? Du tror inte usa hade reagerat om Ryssland började bygga missiler på gränsen i Canada tex?

Det handlar inte om Sverige och finlandssvenska rätt att välja, det handlar om att valet skapar nato baser för nära Ryssland.

Ni borde hålla er neutrala i det här och sluta låtsas att Putins agerande skulle vara helt orimligt, för det är det inte, nato vet att Ryssland kommer reagera men fortsätter provocera.

Hur skulle USA ta det tror du om Ryssland stationerade vapen och militär vid Amerikanska gränsen? Det skulle smälla långt innan de ens hann komma dit!
Putin reagerar som alla skulle ha gjort. Men USA/Väst vill diktera villkoren och har därför övertygat alla, nästan hela jorden befolkning, om att när de reagerer så är det rättfärdigat, men inte om nån annan gör det!
Citera
2022-03-04, 11:11
Medlem
Glostrups avatar
Ja, vi har lyssnat på båda sidor. Ingen sida är felfri, men i valet mellan en fascistisk despot som mördar journalister och oliktänkande, och valfri demokratisk nation som försvarar sina medborgares fri- och rättigheter, så är jag 100 gånger av 100 på demokratins sida.

Ett exempel om det är svårt att förstå detta: I Ryssland är det förbjudet att kritisera Putin, regeringen och den pågående invasionen, och den som gör det riskerar långa fängelsestraff. I Sverige kan du öppet sitta och bedriva rysk propaganda på Flashback utan risk för konsekvenser.

Jag vet iallafall vilket av de två systemen jag vill leva i.
Citera
2022-03-04, 11:19
Medlem
Briasccas avatar
Citat:
Du har alltså ingen förståelse för att när krigs glada psykopaterna usa/nato bygger sina vapen närmare Ryssland så är det en säkerhets fara? Vem fan vill ha dom galningarna som granne? Du tror inte usa hade reagerat om Ryssland började bygga missiler på gränsen i Canada tex?

Det handlar inte om Sverige och finlandssvenska rätt att välja, det handlar om att valet skapar nato baser för nära Ryssland.

Ni borde hålla er neutrala i det här och sluta låtsas att Putins agerande skulle vara helt orimligt, för det är det inte, nato vet att Ryssland kommer reagera men fortsätter provocera.
Nej, faktiskt inte ett uns förståelse. Din rädsla för mig ger inte dig rätt att slå till mig.

Putin har bl.a sagt att om Nato gör samma sak som han gjort på Ukraina (överfaller), då ska ni se på fan. Så uppenbarligen ger han sig själv rätt att agera på ett sätt, samtidigt som han förvägrar andra att agera på det sättet.

Jag har aldrig genom hela mitt liv imponerats av människor som lever efter dubbla standarder. Jag har heller aldrig imponerats av terrorister och mobbare som hotar. Och gör det inte heller nu.
Citera
2022-03-04, 11:24
Medlem
fittslems avatar
Citat:
Det är så många som tar sida i det här, dom flesta verkar ta ukrainas sida, så jag undrar, har ni ens lyssnat på vad putin har att säga om saken? Ni väljer sida utan att ens lyssna på båda sidorna? Varför?

Det är ju uppenbart att media har en lika vriden syn på putin som på Trump, hur kan ni tro att ni vet vad som pågår utifrån vad dom säger?

Det verkar vara nato som är boven i det här, har inte Ryssland rätten att känna sig hotade när nato expanderar militärbaser närmare deras land? Nato har skapat det här kriget, rikta er ilska mot dom. Och mot våra egna politiker som försöker dra in oss i sörjan.

Så här har putin sagt, vad är fel i det han säger?

https://m.youtube.com/watch?time_continue=467&v=MOkl2XgZlw0&feature=emb_ logo

Vem bryr sig, den galna imperialistiska diktatorn Putin har invarderat ett fredligt land. Hans handlingar säger redan allt och går ej att rättfärdiga.
Citera
2022-03-04, 11:29
Medlem
AdMortems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pomfritttillkorven
Tycker fortfarande det är märkligt att typ inga bilder på döda och skadade läcker ut någonstans.
Det är sannolikt censur. Det känns som om ni missat en stor del av poängen. Vi pratar inte om demokrati med fri möjlighet till kontakt med omvärlden osv.
Citera
2022-03-04, 11:41
Medlem
LepraHunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bulletbill
Va fan har "Historia" med någonting att göra överhuvudtaget?
Norge har tillhört Sverige en gång i tiden, ska vi invadera Norge då tycker du?

Finns inte en enda bra anledning som putin sagt som ger han fog för och invadera
Om du kunde respektera historia skulle du förstå att denna konflikt inte plötsligt bara föll från himlen utan började redan 2014. Många analytiker har genom åren konstaterat att NATO vid Rysslands gräns är en garanti för storkonflikt, men det har du inte uppfattat eftersom du bara läser det du vill ska vara ”sanningen”.

Varningarna har varit otaliga och nu är vi framme. Fortsätt hetsa, livet är som ett tv-spel. Det är ju bara att respawna, inte sant?
Citera
2022-03-04, 11:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LepraHunk
Om du kunde respektera historia skulle du förstå att denna konflikt inte plötsligt bara föll från himlen utan började redan 2014. Många analytiker har genom åren konstaterat att NATO vid Rysslands gräns är en garanti för storkonflikt, men det har du inte uppfattat eftersom du bara läser det du vill ska vara ”sanningen”.

Varningarna har varit otaliga och nu är vi framme. Fortsätt hetsa, livet är som ett tv-spel. Det är ju bara att respawna, inte sant?

Här är en ganska bra kronik om temat för 7 år sedan innan alla blev rysshatare
https://www.theguardian.com/commentisfree/2014/apr/30/russia-ukraine-war-kiev-conflict
Citera
2022-03-04, 11:50
Medlem
Japp. Jag är extremt insatt och med input direkt från båda sidor. Från båda sidor i 2014 års konflikt. Alla rydsvänner jag känner är emot 2022 års attack. En har ringt och bett om ursäkt.

Jämfört med med TS är jag så jävla insatt att det är rent löjligt. Det är bra att försöka men man får hålla käft tills man begriper det mest elementära.
Citera
2022-03-04, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LepraHunk

NATO är en defensiv allians, NATO kommer inte att attackera någon....

Dessutom är det upp till Ukraina vad dom vill göra med sin säkerhetspolitik, vill dom vara allierad med Ryssland? Fine
NATO? Fine

Upp till dom
Citera
2022-03-04, 12:03
Medlem
LepraHunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bulletbill
NATO är en defensiv allians, NATO kommer inte att attackera någon....

Dessutom är det upp till Ukraina vad dom vill göra med sin säkerhetspolitik, vill dom vara allierad med Ryssland? Fine
NATO? Fine

Upp till dom
Sådärja, full fart mot stupet.

Donetsk och Luhansk vill vara allierade med Ryssland, varför är inte det ”fine”? Svennebanan sitter hemma och vill rita om världskartan med sina kladdkritor, what could possibly go wrong?
Senast redigerad av LepraHunk 2022-03-04 kl. 12:07.
Citera
2022-03-04, 12:03
Medlem
Citat:
Det är så många som tar sida i det här, dom flesta verkar ta ukrainas sida, så jag undrar, har ni ens lyssnat på vad putin har att säga om saken? Ni väljer sida utan att ens lyssna på båda sidorna? Varför?

Det är ju uppenbart att media har en lika vriden syn på putin som på Trump, hur kan ni tro att ni vet vad som pågår utifrån vad dom säger?

Det verkar vara nato som är boven i det här, har inte Ryssland rätten att känna sig hotade när nato expanderar militärbaser närmare deras land? Nato har skapat det här kriget, rikta er ilska mot dom. Och mot våra egna politiker som försöker dra in oss i sörjan.

Indoktrineringen är tyvärr enorm i detta landet. De flesta håller på det land som media vill att de ska stödja.
Utan att ifrågasätta någonting.
För media går ju att lita på.. 🤣
Citera
2022-03-04, 12:05
Medlem
Gerhardts avatar
Citat:

Här är Putins tal översatt till svenska.

"Den ryske presidenten förklarar hur den amerikanska regeringens illegala militära invasioner av Irak, Libyen och Syrien genom åren kulminerat i instabilitet i Europa, och är direkt relaterade till nuvarande sammanbrott av internationell rätt och diplomati".
https://nyadagbladet.se/utrikes/darfor-gick-ryssland-in-i-ukraina-har-ar-hela-krigsforklaringen/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in