Citat:
Ursprungligen postat av
MuhamtaCurry
Skulden för Holomodor skulle jag inte riktigt klassa som rysk. Snarare Sovjetisk och Stalins i synnerhet. Det var gott om etniska ryssar som avrättades av samma regim. Holomodor borde uppmärksammas betydligt mer i väst där man i princip enbart utbildar om förintelsen. Däremot är det fel att skuldbelägga etniska ryssar i sig för den.
Givetvis så finns det inte en arvsynd, typ alla vita ska ha ångest för slavhandeln 1742 i Västafrika.
Men att det fanns en etnisk konflikt samt att siffror upp till 20 miljoner nämns i tråden, det vill jag klargöra med er eller att ni får tanken i huvudet.'
Min länk till Levande Historia verifierar svenska statens ställning i frågan, att ett ryskt folkmord på en ukrainsk etnisk befolkning har hänt, upp till 20 miljoner offer.
Topic lyder, varför är det tyst i media om detta trumfkort som slår ut alla Hitlerkort som båda sidor slänger upp fast de är falska kort som synats, men att som jag presenterar-
Holomodor -kortet slår ut Putin redan 1991 då diskussionen om självstyre av det Ukrainska länet, eller delstaten med olika ord skapades.
Ukraina fanns inte innan 1991, Krim lades till som en kommun inom det ukrainska länet inom Sovjetunionen.
Rysslands Medelhavsflotta ligger på Krim.
Ukraina ville att Ryssland skulle lämna halvön.
Detta är kanske 5% av konflikten, ta reda på resten själva utan att gå via medias propaganda.