2022-03-04, 08:42
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
Det vi alla kan vara säkra på är att TV-kanaler i väst är lika mycket propaganda som TV-kanaler i Ryssland.

Fast åt olika håll.
Vilken propaganda är värst då undrar jag?

Är det att helt ljuga eller att vinkla sanningen? Jag tycker i varje fall att det är en enorm skillnad på dessa två.
Citera
2022-03-04, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slö
du glömde ju bort att ryssrna först går in i finland, och då börjar slakten.
För det är ju endå vad som saknas i din jämf.

Alla "jämförelser" haltar ju onekligen speciellt när man diktar upp sådana... Men tror att du fattade andemeningen ändå.
Citera
2022-03-04, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluemellonme
Vi väntar fortfarande på länken med dina priser. Har du svårt att hitta någon som befäster dina lögner?
Jag är inte intresserad av om du tror mig eller inte. Jag är fullt upptagen med att skratta åt att du är så dum att tror att en brittisk slaskblaska vet hur ryssar bokar sina tågbiljetter och att du tror att de gör det via "russiantrain.com". Och att du fortfarande tror det efter att jag visat dig att de som driver den sidan själva skriver att de sysslar med att "make travel across Russia by train more accessible and easier for foreign visitors."
Citera
2022-03-04, 08:44
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
åh fy fan, det var nog de grövsta bilderna hittills. Tänk att upptäcka sin lemlästade son eller far i ett inlägg på twitter.. Vem skall begrava dessa döda? Vem skall städa upp all militärt skrot på gator och åkrar i Ukraina?
Ryssarna begraver inte stupade soldater. Dom bara låter dom ligga kvar. Så mycket bryr sig Putin om sina fallna soldater.
Citera
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-a-c-k-f-l-a-s-h
Öppnar de börsen idag?

Säkert. Och firar att rubeln stärkts mot dollarn. 💪
Citera
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Himmalajja
Det framgår inte vilken sida som har lämnat dem.
Det är inga fara. Jag förstår att inte alla kan ha koll på militär materiell.

Fordonen är ryska med ryska märken och divisionsemblem. Det syns tydligt om man är påläst.
Citera
2022-03-04, 08:45
Medlem
Amerikansk flyg väg att landa på militärbas i Polen. Vem sitter där må tro?
Samtidigt väntar en militär helikopter vid flygplatsen.

https://www.flightradar24.com/SAM494/2b04a454

https://www.flightradar24.com/DUKE43/2b04aec8
Citera
2022-03-04, 08:46
Medlem
MuntertMongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Håller helt med.

Och lille putin borde ju vid det här laget lärt sig att om det han säger är för storvulet för att var sant i mottagarens öra så ja, då är det ju inte sant. Så skall putin ljuga för sina landsmän så skall han nog göra det med lite finnes. Nu blir det bara plumt så fort han öppnar lilla trutmunnen.

Det är intressant att se hur putin verkar ha tagit efter trumps ledarstil med ljugande och hittepåande. Skillnaden är ju att trumps ljugande blir fånigt, dråpligt och roligt med tack vare hans helt igenom parodiska karikatyr av sig själv.

putin däremot upplevs bara som bitter, trist och tråkig. Lite som Magnus Betner nästan.

Men oklart vem som är farligast. trump söndrar systematiskt sanningen inifrån vilket har möjliggjort putins agerande. Vilket antagligen i längden kommer verka enande i hela världen, det är nästan som uppslutningen efter 9-11 i omvärldsrespons. trumps agerande splittrar dock fortfarande.
Citera
Medlem
Antivaxxers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tillsson
Utslagna ryssar vid trupptransportfordon NV Kiev.

https://twitter.com/markito0171/status/1499640037532700677

Dom ser inte ut att må så bra.

De kanske borde ta en panodil.
Citera
Medlem
Soterns avatar
Varför lägger inte Ukraina en bombmatta längs den beryktade konvojen? Det är ju öppet mål.
Citera
2022-03-04, 08:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvartGulFantast
Alla "jämförelser" haltar ju onekligen speciellt när man diktar upp sådana... Men tror att du fattade andemeningen ändå.

Ja, att det är uppenbart rätt att ingripa om en främmande makt går in i ens land och börjar mörda kvinnor och barn.

I synnerhet omden främmande makten har förbundit sig till att inte göra det och i utbyte mot det (skriftliga) löftet tagit emot ca 1000+ kärnvapen.

Om putin vara en hedervärd man, eller åtminstonde ville ge sken av att ryssland är en pålitlig avtalspartner så borde han lämna tillbaks dessa kärnvapen till ukraina.

https://en.wikipedia.org/wiki/Budapest_Memorandum_on_Security_Assurances
Citera
2022-03-04, 08:47
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlabamaHotcakes
Jag efter att hela västvärlden vänt sig emot honom. Till och med Truemp vet att det inte är hållbart att stödja Putin längre.

Jag har inte mycket till övers för Biden regeringen, troligtvis på grund av andra anledningar än dig men invasionen av Ukraina vilar helt på Putins axlar och ingen annans.
Nja det sade han någon dag efter intervjun och läser man hela transkriberingen och vet hur Trump uttrycker sig då var han inte positiv till Putler.
Han använder superlativ ironiskt på samma sätt som du kan kalla det smart när någon gjort något idiotiskt.
Bidens agerande är nog ibland det sämsta man sett sedan Jimmy Carter var i farten.
Hade Biden sagt att USA inte utesluter militär inblandning om Ryssland går in samt flyttat betydligt mer trupp till Europa så hade antagligen Putler tvekat. Nu fick Putler amerikanska garantier att inget skulle hända.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in