2022-03-04, 08:38
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tillsson
Sablar vad mycket fordon som lämnas.

https://video.twimg.com/ext_tw_video/1499462950050050048/pu/vid/720x1280/QucOCwYOgLu3T8eO.mp4?tag=12
Den ryska utrustningen måste vara i mycket sämre skick än vad man trott alternativt så är underhållet gällande bränsle obefintlig.
Citera
2022-03-04, 08:39
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flandern
Ärligt talat. Hur kan svenskar i denna tråd heja på ärkefienden Ryssland och försvara vad de håller på med. Jag blir grymt besviken och trodde int det fanns sådana idioter i Sverige, ni borde skämmas!
Jag är svensk och hejar inte på Ryssland men varje försök man gör till analys av orsaken till det här kriget gör att man blir kallad rysstroll m.m. Jag tror fortsatt att det här kriget hade kunnat undvikas om NATO med USA som drivande velat undvika det.

Det är en omvänd Kubakris där till slut Sovjet med Nikita Chrusjtjov till slut avbröt försöken att installera missiler på Kuba riktade mot USA. Om NATO eller egentligen USA kan ge garantier att inte utvidga NATO till Ukraina samt sluta stödja Ukraina militärt för övergreppen i östra Ukraina så finns en möjlighet till snar fred. Putin har ju varit tydlig med att det kriget skulle ske om inte USA la ner sina försök att utvidga NATO.

Nu blir jag förmodligen kallad rysstroll för det här inlägget.
Citera
2022-03-04, 08:40
Medlem
ElonRuskpricks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagAxelochVladimir
Idiot blir man inte pga av att man inte delar dina åsikter. Snarare tvärtom känns det som. Nå... Jag kan nog bara svara för mig men flera faktorer:

1. Putin mer genuin än Zelenskyj. Zelenskyj är puppetfigur åt andra krafter.
2. Svenska natorunkare och pk-politiker behöver sig svidande näsbränna.
3. Modigare av Ryssland att anfalla än vad det är av Ukraina att försvara.
4. Ryssland är i förlängningen den svaga parten och behöver hjälp.
5. Jag vill se ett Väst- och OstUkraina där västra sidan utarmas.

Finns fler faktorer men främst dem och för att det i världen behövs en fredsbevarande stabiliserande maktsfär mot Nato och Väst.
"svenskar i denna tråd heja på ärkefienden Ryssland" På vilket sätt är Ryssland ärkefiende mer än vad media beskriver landet som?

En avsliten rysk arm till morgonkaffet lättar upp stämningen. ☕️😀

Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Skönt ändå att det ligger avslitna händer och armar lite här och där
Det är lika uppiggande som morgonkaffet att se lite massakrerade ryssar.
Citera
2022-03-04, 08:40
Avstängd
Citat:

https://video.twimg.com/ext_tw_video/1499462950050050048/pu/vid/720x1280/QucOCwYOgLu3T8eO.mp4?tag=12

https://twitter.com/markito0171/status/1499530899037302787/photo/1

Det framgår inte vilken sida som har lämnat dem.
Citera
2022-03-04, 08:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvartGulFantast
Så Ponera om finnarna slaktar finlandssvenskar, jämnat Åbos byar längs med marken, skjuter granater dagligen och ämnar sätta upp avancerat stridssystem som kan förinta alla våra större städer i maskopi med för Sverige en fientlig konstellation av makter skulle du vilja att Sverige bara rullade tummarna? Och lät allt detta fortskrida?

Varför ska inte ryssen få avvärja hot i sin egna farstu, på historiskt rysk mark, försvara sitt eget folk om vi tycker att vi skulle ha gjort exakt likadant om rollerna var de omvända...

Det låter som.hyckleri i mina öron.

du glömde ju bort att ryssrna först går in i finland, och då börjar slakten.
För det är ju endå vad som saknas i din jämf.
Citera
Medlem
AlabamaHotcakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Iofs kallade Trump Rysslands agerande för ett brott mot mänskligheten.

Ja efter att hela västvärlden vänt sig emot honom. Till och med Truemp vet att det inte är hållbart att stödja Putin längre.

Citat:
Joe Biden sitter på händerna och kallare Ukrainas folk för iranier under sitt ”stora tal”.
En av anledningarna till kriget är den svaga demokratiska administrationen, uttåget ur Afghanistan blev ett fiasko, nu lyckades USA trigga en invasion genom att i förväg ge Ryssland fria händer militärt.
Det är EU som agerar, inte Nato och USA.

Jag har inte mycket till övers för Biden regeringen, troligtvis på grund av andra anledningar än dig men invasionen av Ukraina vilar helt på Putins axlar och ingen annans.
Citera
Medlem
Smutzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Det är helt säkert rätt vad gäller dessa truppers status. Hela Pskov är genomsyrat av en kultur byggd kring dem.

Rent allmänt är det säkert också korrekt, att det är väldigt svårt för luftburna styrkor att slåss mot reguljära förband.

Så här på dag nio är det uppenbart att ryssarnas plan inte lyckades.

Helt OT men jag fick ganska starka homoerotikvibbar av bilderna där de plaskar med sina Jean Paul Gaultier-linnen. Vissa var ju rena Tom of Finland-parodier.
Citera
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Himmalajja
Slava Ukraina sade filmaren och vagnarna hade rysk märkning.
Citera
Medlem
pantherTypeGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Himmalajja
Första klippet är ryska tanks utan tvekan. Sådana har inte Ukraina
Citera
Medlem
Citat:

https://twitter.com/markito0171/status/1499530899037302787/photo/1

är det ryssar som överger sina fordon ?
Citera
2022-03-04, 08:42
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Jag är svensk och hejar inte på Ryssland men varje försök man gör till analys av orsaken till det här kriget gör att man blir kallad rysstroll m.m. Jag tror fortsatt att det här kriget hade kunnat undvikas om NATO med USA som drivande velat undvika det.

Det är en omvänd Kubakris där till slut Sovjet med Nikita Chrusjtjov till slut avbröt försöken att installera missiler på Kuba riktade mot USA. Om NATO eller egentligen USA kan ge garantier att inte utvidga NATO till Ukraina samt sluta stödja Ukraina militärt för övergreppen i östra Ukraina så finns en möjlighet till snar fred. Putin har ju varit tydlig med att det kriget skulle ske om inte USA la ner sina försök att utvidga NATO.

Nu blir jag förmodligen kallad rysstroll för det här inlägget.

Du är medveten om att ett medlemskap i NATO är frivilligt? Alltså det är upp till varje land att frivilligt ansöka.
Senast redigerad av Duvlort 2022-03-04 kl. 08:47.
Citera
2022-03-04, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B-a-c-k-f-l-a-s-h
Öppnar de börsen idag?

nej inte idag heller. stängt hela veckan.. undrar hur länge dom kan ha den stängd.

fritt fall i ryssland.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in