2022-03-04, 06:27
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Upperkutt
Här har du 2 källor. Men du kommer inte ta dig tiden att kolla på dom då faktan som lyfts fram går emot din världsuppfattning.

https://odysee.com/@Coluna5100:3/UkraineCrisisDonbassChronicleofGenocide:1

https://youtu.be/5-UJ8S63Tsw

Finns även ett dokument som är fullproppat med fakta:

https://www.flashback.org/leave.php?u=https%3A%2F%2Fdrive.google.com%2Ffile% 2Fd%2F1mPax3Usdah2Ozesu0HbcYr6GZgsdaoks%2Fview%3Fu sp%3Dsharing

Nu har du 3 mycket informativa källor.

Ge dom en chans. Lär dig att se båda sidorna av myntet så ska du nog se att du också blir lite klokare en vacker dag.

Här ska vi nu tydligen se två sidor av myntet helt plötsligt. 3 random länkar till tvivelaktiga materiel är inget som styrker att 10K kvinnor och barn dött i Ukraina. Bättre måste ni kunna.
Citera
2022-03-04, 06:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Termos99
Om Nazister är så dåliga så vet jag inte varför Sovjet stödde Nazi-Tyskland? Var nazister ok förut eller?

Du pratar om geopolitik som gällde då. Jag vet ringa om det.

Men däremot har jag fått lära mig en herrans massa om Ukrainas nye "landsfader" stepan bandera och vad hans gäng gjorde med ungrare, balter, polacker, ryssar och judar.

Nu förstår jag att du har inbillat dig att du sitter i någon imaginär skyttegrav med allt som ankommer med detta. Men skulle du vilja veta mer så finns det ganska mycket materiell om denna "ukrainska" nye landsfader och vad hans gelikar utförde. Inte minst från överlevarna...
Citera
2022-03-04, 06:32
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvartGulFantast
Dom blockerar ju allt sådant så jag kan inte länka till dig så att du själv kan utvärdera sanningshalten. Surrealistiskt värre tycker du inte din hycklare?

Du hör ju själv hur befängt det låter, skulle det ha begåtts ett folkmord på tiotusen barn och kvinnor i Ukraina så skulle det ha slagits upp stort i all media inte bara i någon random YouTube länk det måste du väl själv förstå eller är du så indoktrinerade
Citera
2022-03-04, 06:33
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1488hh
Ingen har rätt att mörda människor. Inte ens Ukraina som mördat 15 000 människor sedan 2014 i östra Ukraina.

Det kan inte vara så när det totala antalet döda är lägre och de flesta av dem dog i strider runt år 2014-2015. Och Ukraina kan omöjligen ha stått för allt dödande.

Putin jiddrar om sitt folkmord.

Sanningen är att befolkningsutvecklingen runt Luhansk och Donetsk har varit sämst i landet. De har haft lägst födelsetal och högst dödstal sedan länge. Folk har också i hög grad flyttat därifrån. Sedan dårarna utropade sina republiker har 1,5 miljoner människor stuckit. Och det är inte så konstigt eftersom republikerna är maffiastater.

Det är vad Putins folkmord handlar om.

Det finns också tecken på att verkligheten hos separatisterna är tvärtom än vad rysk propaganda försöker tuta i oss, alltså att det är ukrainsktalande som har problem.
Citera
2022-03-04, 06:35
Medlem
Termos99s avatar
Citat:

Men däremot har jag fått lära mig en herrans massa om Ukrainas nye "landsfader" stepan bandera och vad hans gäng gjorde med ungrare, balter, polacker, ryssar och judar.

Nu förstår jag att du har inbillat dig att du sitter i någon imaginär skyttegrav med allt som ankommer med detta. Men skulle du vilja veta mer så finns det ganska mycket materiell om denna "ukrainska" nye landsfader och vad hans gelikar utförde. Inte minst från överlevarna...

Du kan bara kolla upp molotov ribbentrop pakten, Stalin och Hitler samarbetade. Ända tills Hitler gjorde slut och invaderade.

Finns massvis med info om bandera, det är bara att söka, det är inte hemlig eller svårtillgänglig information alls.

Lika enkelt som att hitta info om Holodomor.
Citera
2022-03-04, 06:43
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Upperkutt
Det är svårt att göra något överhuvudtaget då ni inte ens kollar på det som presenteras.

Kolla på det som lagts fram som källor, som du efterfrågade.

Om du efteråt fortfarande tycker att vi putinrunkare har fel så är ju ingen skada skedd.

Du kan ju fortfarande behålla dina åsikter.

Ja har sett den där dokumentären förr och inte ens i den sägs det vad jag kommer ihåg att det pågått ett folkmord på 10K kvinnor och barn i Ukraina.
Citera
2022-03-04, 06:44
Avslutad
Det är nog dags för Ryssland med eget luftvärn i Ukraina och hålla koll på hamnar och kustremsan söder om Odessa, gränsen till Rumänien, Ungern, Slovakien och kanske även via Moldavien.
Det kan tänkas att vapenleveranser till Ukraina kommer till landskapet längst västerut i Ukraina - Zakarpatska - och därifrån vidare över "Karpato-Ukraina Transkarpatiska området".

Där ska Ryssland hålla noga vakt!
Och allt som rör sig i väst-ostlig riktning från Polen.
Kanske även dags att landsätta ryska trupper i Transnistrien och blockera de ukrainska städerna Bilhorod-Dnistrovskyj och Zatoka, och vakta norröver längs floden Dnestr. Men först och främst ska inget skit öht in i Ukraina från första början.

Dessa två broar måste sprängas:
https://www.google.se/maps/@46.4121857,30.2623754,168m/data=!3m1!1e3
https://www.google.se/maps/@46.0760965,30.4693592,158m/data=!3m1!1e3
Senast redigerad av JagAxelochVladimir 2022-03-04 kl. 07:22.
Citera
2022-03-04, 06:44
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Luhansk befrielsearmé säger att dom nu BEFRIAT över 40 städer i Donbass regionen!

Hallelujah! Välsignad vare era händer!

Nu kan äntligen de civila som dagligen utsatts för artelleri- och granatbeskattning andas ut litet.

Inte ETT ORD i msm om de pseudo-nazistiska SLÖDDER som dödade över 10 000 kvinnor och barn under dessa åtta åren!

Hoppas sannerligen dessa avskum möter en ond bråd död, gärna lika utdragen som den terror dom applicerade på de civila i regionen.

Det heter invaderande ockupationsarmé.

Siffran 10 000 stämmer inte. Det är bara att gå till wiki och kolla. Du har köpt Moskvas propaganda.

Jasså, andas folk ut nu - när en ockupationsarmé har tagit kontrollen.... Eftersom dessa städer tidigare måste ha varit fria ukrainska måste då bombardemanget ha kommit från Luhansks separatistiska republik. Då vet vi att det egentligen var dina hjältar som stod för beskjutningarna. (Trist som det kan bli med svenskan ibland, vad?)

Och det är självfallet inte någon fristående armé från Luhansk som ockuperat dessa 40 städer, utan Rysslands vanliga armé. Tänk lite och köp inte rysk propaganda.
Citera
2022-03-04, 06:49
Medlem
Alsenos avatar
Putler kommer att gå till historien som han som skickade levnadsstandarden för den vanlige ryssen tillbaka till 1800-talet. Han som hotade med kärnvapenkrig mot ett land utan kärnvapen. Han som bombade ett kärnkraftverk i sin desperation att erövra ett annat land. Allt går enligt plan.
Citera
2022-03-04, 06:51
Medlem
Citat:

Vad du än skriver och hur ond Ukraina än må vara så rättfärdigar det inte att gå in på det här sättet, Även om USA gör liknande operationer (många fler) så rättfärdigar det inte Ryssland att göra samma sak! Ryssland behöver väl inte Ukraina? Visst har jag en viss förståelse för att man inte vill ha NATO på sin bakgård men sånt måste lösas via diplomatiska handlingar och inte via militära medel. Alla länders suveränitet är upp till varje enskilt land och befolkning!

Detta gäller såklart från väst sida också, att ha samarbetspartners gällande allt från handel till sitt försvar är också upp till varje enskild nation svårare är det inte!
Citera
2022-03-04, 06:52
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ja just det. Det är ju det det kallas. Vad dum jag är som.glömde bort det.

Och det levande helvete som alla ryssar i donbass upplevt med alla sina döda släktingar och vänner rör så klart inte sådana som du i ryggen.

Men nu är äntligen deras befriare på plats som skyddar. Oavsett era trix om förminska deras lidande & död, fulspel om källor som ändå är blockerade och sedan förlöjligade som ovan.

Förstår du inte att befolkningen där hade kunnat flytta om de hade varit förföljda av ukrainska staten? Om något blir de förtryckta nu, när en mekaniserad mongolhord har dykt upp.

Och Ukraina har självfallet inte bombarderat sin egen befolkning.

Bandera kan du också stoppa upp i häcken. Det är bara ännu mer propaganda som försöker svartmåla alla ukrainare för vad vissa ukrainare gjorde för 80 år sedan. Alla nationer har sina konstiga typer. Ryssarna hade det också.
Citera
2022-03-04, 06:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alseno
Putler kommer att gå till historien som han som skickade levnadsstandarden för den vanlige ryssen tillbaka till 1800-talet. Han som hotade med kärnvapenkrig mot ett land utan kärnvapen. Han som bombade ett kärnkraftverk i sin desperation att erövra ett annat land. Allt går enligt plan.
Ukraina sätter stridande trupper i skolor, nära sjukhus, i och och runt kärnkraftverk för att sedan skrika " dom bombar sjukhus, dom bombar skolor, dom bombar kärnkraftverk".
Hur naiv är du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in