2022-03-04, 01:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av redshift
Du vet att man gör konstgödsel av naturgas?
Du vet att man sprider konstgödsel i det moderna jordbruket?
Du vet att det moderna jordbruket förser dig med mat?
Du vet att för att du ska vara mätt och belåten så behövs det mat?
Du vet att man kör traktorer på diesel?

Var hittar man olja och naturgas i stora mängder? R... någonting... Justja, Ryssland.

Men visst, du kan ge dig på att äta dig mätt på digitala ettor och nollor.

Oj oj. EU kan köpa från annat håll men ni är närmare och lite billigare (bra för miljön och plånboken) men det är inga problem att köpa från annat håll. Bra tänker du, då stänger vi kranen nu. Dålig ide. Ni behöver varje kronan ni kan få så ni kommer sälja tills EU har växlat om. Ryssland är en liten ekonomi, på riktigt och ni behöver oss. Varför har ni inte stängt gas kranen då vi har stängt nord stream 2? Precis ni behöver varje liten rubel.
Citera
2022-03-04, 01:25
Medlem
Peter77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RAMMVOGEL
Jo jag vet att du har rätt i det men jag blir bara så förbannad på hans maniska inlägg i tråden.

Du är inte ensam. Försök att ignorera för blodtryckets skull.
Men jag håller med om att de frekvent använda orden "fredsbevarande operation" sticker i ögonen. Man får liksom mörka fantasier om en källare, en motorsåg och ett fastbundet rysstroll..
Citera
2022-03-04, 01:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rimbert
Som om vi inte hade statsstödd media i detta landet, där i princip alla journalisters lön består av statsbidrag, med Statstelevisionens 8-miljarders bidrag varje år och övriga medias olika bidrag i olika former.
Våra journalister är alla bidragshjon, som skulle bli arbetslösa utan regimens stöd...

Skillnaden är ju att svensk statsmedia kan kritisers regimen medan rysk statsmedia som blint följer regimen är det enda tillgängliga i Ryssland just nu.

Trivs du ej med frihet kan du flytta dit. Glöm Facebook, Twitter, App store, Google Play etc.

Det är din frihet som svensk, bara att flytta vännen. Kan skicka blåjeans till dig som du kan byta för extra matransioner när du väl är där!
Citera
2022-03-04, 01:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MundoAzul
Jag ser ingenting på streamen. Har gått in på den flera gånger när folk här skriver om action, men det jag ser är bara blinkande belysning och ibland lite rök från någon skorsten.

Går o spola, så kan du åtminstone se när bilarna rullar in
Citera
2022-03-04, 01:27
Medlem
ErikEriksdottirs avatar
Är kärnkraftverk byggda att klara en rysk invasion?
Citera
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Upperkutt
Håller med om att det är mycket märkligt.

Nästan som att dom medvetet filmar där man inte har någon möjlighet att få se skrotdelar i bild.
Lite svårt att tro att alla som filmar skulle ställa upp på en sådan coverup...
Citera
Medlem
Krakems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inhale82
Va i helvete dom skjuter ju åt ena kyltornets håll, och det brinner i flera byggnader!
Detta är Europas största kärnkraftverk på 6x3000MWth

Live https://youtu.be/bJjNBNGwvNU

Ok det här är oroväckande.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ErikEriksdottir
Är kärnkraftverk byggda att klara en rysk invasion?

Det var ryssarna som byggde dem så. De om någon borde veta.
Citera
2022-03-04, 01:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Jag såg en film från Mariupol idag där det snöar. Det ligger iofs inte snö, men att det skulle kunna vara snö just nu är knappast otroligt:

https://www.youtube.com/watch?v=VdE4wRJiaYU

Som sagt. Kolla vädret. Vädret dokumenteras och det finns att läsa på om väderläget.

Just nu är det storm som blåser österut så att snö faller idag är ej orimligt. Snön i videon är djupare än möjligt med väderleksrapporterna vi har tillgång till.

Men vädret är väl fake som allt annat icke-ryskt gissar jag på, så ignorera och fortsätt lyda Kreml vännen.
Citera
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redshift
Det skadar aldrig att ha en plan "B".

Men visst, kanske "vaccinerna" och "kriget" "fixar" biffen före det blir ett problem för dig och mig.

Uj ABC, men att mycket har skitigt sig på kort tid.

Fan säger jag att jag inte köpte ett eldrör då när jag vart erbjuden ett komplett set.
En del har vetat om vad som komma skall under en lång tid dock inte exakt men att ändå.
Citera
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BroderDonut
Hur länge sedan på kameran såg du att Ryssland sköt missiler mot kärnkraftsverket?

Jag har väl inte skrivit om några missiler?
I mina ögon skjuter dom lätt artilleri/automatkanon och handeldvapen mot vad som ser ut som huvudbyggnad.
Många ggr siktar dom på kameran - dom vet troligtvis att den är där och vill slå ut den.
Kameran gjorde en 360 för en stund sen, då såg man kyltorn och ett stort jävla byggnadskomplex bakom där kameran sitter.
Citera
Medlem
nousernameneededs avatar
https://twitter.com/disclosetv/status/1499536551323308037?cxt=HHwWisC41Y2jts8pAAAA

här skjuts det hej vilt...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in