2022-03-04, 01:18
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inhale82
Va i helvete dom skjuter ju åt ena kyltornets håll, och det brinner i flera byggnader!
Detta är Europas största kärnkraftverk på 6x3000MWth

Live https://youtu.be/bJjNBNGwvNU
Nja, jag tror mig ha fått grepp om det, och det verkar som de skjuter för att ta sig in. Grindarna finns tydligen på samma sida som kameran. Det finns pansar på vägen som leder mot kameran. Reaktorer finns till vänster någonstans.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inhale82
Va i helvete dom skjuter ju åt ena kyltornets håll, och det brinner i flera byggnader!
Detta är Europas största kärnkraftverk på 6x3000MWth

Live https://youtu.be/bJjNBNGwvNU

Varför krigar de ens vid ett kärnkraftverk?
Citera
Medlem
BroderDonuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Det pågår ju just nu i livekameran, vilken källa ska ha hunnit skriva om det?
Hur länge sedan på kameran såg du att Ryssland sköt missiler mot kärnkraftsverket?
Citera
2022-03-04, 01:19
Medlem
Mainforcepatrols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Farligt område att hålla på att slåss i... en felriktad missil och resten vet vi

Ja, det vet "vi" Missilen blir mos mot reaktorbyggnaden som inte skadas och kraftverket fortsätter fungera som vanligt.
Citera
2022-03-04, 01:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av B-a-c-k-f-l-a-s-h

Kontroll över elförsörjningen och vem vet, det kanske försiggick något fuffens med verket där man tänkte sig utvinna lite plutonium för inhemskt bruk.

Citera
2022-03-04, 01:21
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ryssland kommer tyvärr vinna kriget.
Ja. Herregud. Det är självklart. Många här som inte är vana att följa krig som drar tvärsäkra slutsatser efter bara några dagar.

Kanske bara jag..men jag tycker ryssarna skött detta bra ur deras synvinkel. Väldigt strategiskt. Man har velat ta det lugnt medvetet. Med vissa nödvändiga punktinsatser.

Och nej..jag "håller" inte på dom
Citera
Medlem
Jag ser ingenting på streamen. Har gått in på den flera gånger när folk här skriver om action, men det jag ser är bara blinkande belysning och ibland lite rök från någon skorsten.
Citera
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pontec
Det är lite svårare att räkna bränsleåtgång för ett stridsfordon i krig, det är inte riktigt som en postbil med samma runda varje dag. Men ryska försvaret borde rimligen ha folk med den kunskapen så man kan se till att hålla trupperna med mat, bränsle och ammunition. Logistiken har inte alls fungerat för ryssarna vad det verkar.

Fast om vi håller oss till den omtalade konvojen så handlar det inte om ”stridsfordon i krig”. Det är fordon som åkt MOT ett krig men inte kommit fram.

Jag förstår att det kan vara lite knepigt att räkna ut hur mycket bränsle som krävs under speciella förhållanden. Men då kan jag dela med mig av ett litet trick jag har. Man tar med sig EXTRA bränsle. Då kommer man fram TROTS hög bränsleförbrukning.
Citera
Medlem
RAMMVOGELs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NisseD
Han trollar alternativt är psyksjuk. Bara att ignorera, han är totalt ointressant.

Jo jag vet att du har rätt i det men jag blir bara så förbannad på hans maniska inlägg i tråden.
Citera
2022-03-04, 01:22
Medlem
shoottheelkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Ja det kommer göras många jämförelser med Putins olika framträdanden på sistone och just Hitler. Många likheter. Han jämför sig säkert mer med Stalin eller Peter den Store. Men liknar mest Hitler.

Putin har på camera kritiserat tom. judarna som ansvariga för B. rev.
Han ser nog på sig själv som Peter den store.
Senast redigerad av shoottheelks 2022-03-04 kl. 01:34.
Citera
2022-03-04, 01:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Ja. Herregud. Det är självklart. Många här som inte är vana att följa krig som drar tvärsäkra slutsatser efter bara några dagar.

Kanske bara jag..men jag tycker ryssarna skött detta bra ur deras synvinkel. Väldigt strategiskt. Man har velat ta det lugnt medvetet. Med vissa nödvändiga punktinsatser.

Och nej..jag "håller" inte på dom

Ryssland har försökt minimera förlusterna av civila. Detta för det kommer inte annars gå att styra ett land vars befolkning man inte tagit hänsyn till.

Frågan är nu städerna. Dessa kommer kanske inte gå att ta utan stora civila förluster. Kommer det att var värt det?
Citera
2022-03-04, 01:24
Bannlyst
Citat:

För banan heter nuclear_reactor din jävla dumfan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in