2022-03-03, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av punishersweden
Jo tack bra. Själv då?
Jo tack bara bra. Ska vi ta en öl nån gång? Jag bjuder!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagararg
Okej sista innan jag lägger mig....fuck russkij fuck allt att göra med ryssar....säg aldrig till några ryssar ni är coola ni har Putin....ni är hårda....nej.!!, Fuck ryssarna. Ni är bästa ni är snälla ni som förstår människorna ni som tar hand om invandrare...det är ni som är bästa. Fuck russnju.sorry god natt putin pidor

För att varenda svensk jag möter och jag säger att jag är ryss...han tittar på mig som hjälte. Nej jag är inte landsförrädare...eller annat. Jag älskar ryssar som är som jag å vill ha fred med er...men de som är illa å är på Putins sida...ska suga svensk kuk. Säg inte vad cool du är innan du vet vem du pratar med....sug hitler putin
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av redshift
Det har inte varit några demonstrationer i EU. Missat cirkusen i Kanada?

Fast nu pratar vi om nöjda, ryska medborgare i Ryssland. Supernöjda och glada.
Citera
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redshift
Missat Ingves senaste tugg om att inflationen kommer bli bestående. Du undrar inte varför?
Lugn och fin nu. Vi har alltid lite inflation, inget nytt under solen. Rysslands ekonomi håller på att implodera – det är något annat än lite inflation i Europa.
Citera
Medlem
MrEGreys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twoeggs
Menade främst valutareserven i guld som de verkar byggt upp under ett antal år. Sen försöker dom nog förhindra folk från att växla bort rubeln ändå bara för att.

https://www.youtube.com/watch?v=6DaJY9698FI

Ja, det stämmer att Ryssland har en ordentlig guldreserv, men att använda den för att backa upp rubeln, vilket är syftet, verkar ha gått spektakulärt åt helvete. Alltså får man använda den för byteshandel, som jag beskrivit tidigare, guld är ju en råvara. Det finns tre problem med det. Det första är handelsfriktion. Få företag som kan exportera tex insatsvaror till industrin vill ha ett antal kilo guld i utbyte. De skulle inte veta vad fan de skall med det till. Det andra är att det nog inte är så många som är pigga på att handla med ryskt av väst sanktionsbelagt guld. Det finns inte en affärsbank i världen som skulle peta på det med en tremeterspinne. Det tredje är att den Ryska centralbanken har guldreserven av ett skäl, nämligen att backa upp värdet på rubeln. Vad händer om man säljer av det guld som är till för att backa upp rubeln när den redan befinner sig i fritt fall? Vad händer med inflationen?

Tre mycket svåra problem som inte hade uppstått om de haft tillgång till sin valutareserv av utländska valutor.

Stämningen på ryska centralbanken är nog rätt undergångsbetonad. Ryssarnas enda hopp är att sanktionerna blir kortvariga, i vart fall de mot bankerna. Det kan man tro olika om, jag tror de blir långvariga, mycket långvariga, eftersom det inte blivit så mycket blow-back för västs ekonomier.
Citera
2022-03-03, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
De europeiska valutorna är stabila. Det är ryssarna som klusterbombar småbarn och får sanktioner mot sig.
Det finns en risk att väst sanktionerar sig in i en kris.
Ibland är det så att man har två dåliga val och det är bara att välja ett och hoppas på det bästa.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Dozah
Och när blir den klar? Om 40 år?

Det får bli båtar med LNG till Kina så länge.
Citera
Medlem
Lite off topic, men när VÄST spänner musklerna så kan ingen stå emot.
Demokrati och fri press skapar så mycket bättre länder, arméer etc.

Hoppas kineserna tittar noga. Riktigt noga.
Citera
Medlem
rotesaus avatar
Starkt klipp där nästan hela FN-församlingen reser sig och börjar gå ut när Lavrov kopplas upp på tv-länken:
https://twitter.com/andreivkozyrev/status/1498714721834258432
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av therefore
Dom är kanonmat.. Förtrupperna. Blev inkallade och trodde att dom skulle åka på träning. När dom sa att dom inte ville åka in så blev dom tillsagda att åka in annars blir de skjutna.

Tills dom riktiga trupperna anländer..
Dom har soppatorsk någonstans på väg, kanske bättre att kalla in cykelbrigaderna, de hinner fram innan hösten.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Dozah
Fast nu pratar vi om nöjda, ryska medborgare i Ryssland. Supernöjda och glada.

Vänta bara tills partyt drar igång här. Allt ryssen behöver göra är att stänga kranen till tyskland.
Citera
2022-03-03, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vonheden
Läs på lite så kan vi ta en diskussion sen, skickar med två användabara länkar så får du lite tid att reflektera innan du återkommer;

https://proletaren.se/artikel/nagon-maste-papeka-hyckleriet

https://proletaren.se/artikel/krigshoken-biden-hetsar-ukraina-mot-ryssland

Som jag tidigare påpekat och kommer fortsätta göra, USA har med allt att göra. Tro inget annat. Sen får man självklart välja sida, själv tycker jag det bör lyftas att ryssarna måste få försvar sig från all provokation.

Citat:
Ursprungligen postat av B-a-c-k-f-l-a-s-h
Det är västvärlden som sitter med de stora skulderna. Förvånad du kommer bli när de kraftfulla sanktionerna kommer visa sig vara fiasko.
Rysslands fantastiska ekonomiska styrka är i paritet med staten Texas och du tror att västvärlden kommer att ramla omkull av Putins sanktioner ?????
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in