2022-03-03, 23:11
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LibBell
Det är väl även Kadyrovs grabbar som slåss mot Azov. Kan bli riktigt läskigt när de går i klinch med varandra.

Nej Kadyrovs islamister verkar vara i Kiev-trakten och Azov-nazisterna i Östra delarna. De skulle nog komma bra överens, de har ungefär samma ideologi.
Citera
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redshift
Så länge det finns mat på bordet och diesel i traktorn så rullar det på ska du se.
Värre ser det ut i EU.
De europeiska valutorna är stabila. Det är ryssarna som klusterbombar småbarn och får sanktioner mot sig.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Scamp
Dom är desperat och har inget ”bättre” att rekrytera?

Dom är kanonmat.. Förtrupperna. Blev inkallade och trodde att dom skulle åka på träning. När dom sa att dom inte ville åka in så blev dom tillsagda att åka in annars blir de skjutna.

Tills dom riktiga trupperna anländer..
Citera
2022-03-03, 23:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Det blir väl Ryssland som slår ner på Kina om dom tvingas dumpa innehavet?

Till vilken ränta har man köpt dessa obligationer? 0%?

Ryssen och kinesen har en ny pipeline på G. Det är uppgjort sedan länge. Det går inte att lita på "väst", det är uppenbart. Därav andra typer av försäkring som kinesiska statsobligationer och guld.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av redshift
Så länge det finns mat på bordet och diesel i traktorn så rullar det på ska du se.
Värre ser det ut i EU.

Mmmmm, det ser ju bra ut med alla demonstrationer i Ryssland just nu. De är nöjda. Och då är vi inte ens där än.
Citera
Medlem
den.dryges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Killer2142
Det handlar inte om att Zelensky ska sluta skjuta.
Zelensky som ledare måste göra det som är bäst för hans folk om han nu bryr sig om folket, mycket tyder på att han inte bryr sig om folket det är därför han förbjudit män från att lämna landet och delar ut vapen till civilbefolkningen..

Detta påminner om Syrein, USA ville ha bort Asad och han vägrade avgå, resultatet var att landet förstördes och hundra tusen döda samt miljoner flyktingar men han sitter kvar.

Inte värt det, enligt mig.

Vadå inte bryr sig?
Nu kommer säkert något ryssälskade missfoster med konspirationer.

Men inte en ända gång har jag hört någon Ukrainare säga att dom vill att Ukraina lägger sig, eller ger upp! Det är tvärt om!

Zelensky hade nog vetat om hans folk hade velat lyda under rysk flagga igen.
Men dom som har levt under det flaggan, vill inte göra det igen. Där av han och hans folk iver att inte ge upp
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldfinger1964
Vad hände med att ryssarna äger luftherraväldet?
Det blev tydligen inte riktigt så. Och de 5000 (eller var det 6000) ryska stridsflygplanen fanns bara på papperet. Många av dem har rostat bort, dvs de är definitionsmässigt ett flygplan men ingen har några ambitioner om att de ska lämna sina halvt ihoprasade hangarer.
Citera
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HC47
Lär väl bli att man får slå ihjäl honom med knytnävarna, kan jag tänka mig. Är nog praktiskt taget omöjligt att komma i närheten av honom med vapen. Kanske blir som för Caesar, fast minus dolkarna.
Nja, hans generaler för in trupp och griper honom, hans säkerhetsstyrkor står fot för gevär.
Citera
2022-03-03, 23:13
Medlem
seriouslyfuckedups avatar
Ryssland är en viktig producent av palladium som behövs i produktionen av halvledare. Än värre, Ukraina står för 70 procent av produktionen av neongas som också används i tillverkningen. Det kanske inte bara blir halvledarbrist i Ryssland...
Citera
Medlem
NixonGonzaless avatar
Hoppas många följer hans råd!

https://twitter.com/andreivkozyrev/status/1498713596900958210
Citera
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Upperkutt
Det stora krigsbrottet är att den Ukrainska miltären placerar sina artellerikanoner och liknande bland civila i bostadsområden.

Fegt.

Här stod då fan inga kanoner eller luftvärn!
Vem som helst begriper att Ukrainarna inte placerar ut sina militära resurser i bostadskvarter - Även om Putin säger så, så stämmer det inte.
Det säger sig självt!

Putin bombar civila mål för att destabilisera landet och få militären att slokna.
Finns en anledning att begreppet krigsbrott ens myntats och det är för att det är exakt vad diktaturer sysslar med!
Citera
2022-03-03, 23:14
Medlem
Mainforcepatrols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antivaxxer
Du kan inte mosa en potatis.

Om jag haft möjlighet så hade jag vanärat, smetat in dom med läppstift och poserat med deras lik som en jägare poserar med ett djur, innan jag skickat in dom i Lill-Puttes mobila krematorium.

Det var deras val att bli soldater, de vet mycket väl vad det innebär att jobba som soldat åt Putler - de är inte oskyldiga, nu fick hororna betala det ultimata priset - hurra!

Verkligen. Du skulle göra ned dig om du var där (det gjorde jag i mitt första "skarpa" läge). Men förstå detta tangentbordskrigare: DETTA ÄR VERKLIGHET, INTE NÅGOT AV DINA TV_SPEL!! Bara jävla psykfall vanställer fiendens kroppar, och gör du det blir du INTE populär i gruppen. Bara folk Helt Utan erfarenhet uttrycker sig som du gör, och förvandlas till skakande gråtande paket vid skarpt läge. Jag har sett ett antal. Du skulle antagligen spy av lukten innan du kom i närheten av kropparna. Det gör jag nästan fortfarande. Helvete vad trött jag blir på alla låtsastuffingar som inte fattar vad krig, särskilt ett smutsigt som detta, är. Du BEHÖVER verkligen känna doften av kriget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in