2022-03-03, 21:34
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MundoAzul
Ryska specialpolisen Omon fortsätter hota och trycka ner sin egna befolkning, dygnet runt är de redo att slänga folk i häktet. Klippet från St. Petersburg där man är ute ikväll igen trots polisens hårda motstånd igår:

https://twitter.com/nesanechkaa/status/1499469554325639173
Leve de modiga frihetskämpar i Ryssland som står upp mot sin auktoritära knäppskalleregim!
Deras personliga pris som de får betala för sitt mod är inte litet
Citera
Medlem
RealTides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrEGrey
Klusterbomber mot civila. Smutsryssar.
Avskum
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sektledarenII
Hahahaha, vilken pajas du är, Svara på frågan bara så kan vi diskutera vidare.

Är det ok om din granne bestämmer vad som händer hos dig?

Läs på lite så kan vi ta en diskussion sen, skickar med två användabara länkar så får du lite tid att reflektera innan du återkommer;

https://proletaren.se/artikel/nagon-maste-papeka-hyckleriet

https://proletaren.se/artikel/krigshoken-biden-hetsar-ukraina-mot-ryssland

Som jag tidigare påpekat och kommer fortsätta göra, USA har med allt att göra. Tro inget annat. Sen får man självklart välja sida, själv tycker jag det bör lyftas att ryssarna måste få försvar sig från all provokation.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AviramHawk
Tangentbordskrigarna bör titta på den här filmen och ta 5-minuter till att fundera på vad du just tittat på innan du hoppar på tangenterna igen.

https://funker530.com/video/captured-russian-soldier-breaks-down-crying-on-call-with-mom/

Det är aldrig och har aldrig varit fel på folket utan felet ligger i ledarna som tutar i sina medborgare en massa skit oavset vart i världen det är sen om du är vit, svart, grön, troend eller ateist spelar ingen roll.

Jag försöker i den här konflikten se från båda sidor dvs läsa på så mycket jag kan för att kunna förstå, ibland går det bra och ibland mindre bra.
Oavsett vems felet är så kommer kostnaderna och lidandet för det här bli astronomiska.

Mycket av den här 4000 sidor långa tråden kan man koka ner till " Det var dom som börja så därför kan, ska, får vi göra så här"
Japp..det är fan som barn i en sandlåda.
Citera
2022-03-03, 21:35
Medlem
Jaha, vad är nästa sanktion för att totalknulla Ryssland? Något som gör att ryssarna blöder pengar?
Citera
Medlem
redbullcolas avatar
Hur länge har egentligen Ryssland råd med denna invasionen?
Jag tänker både finansiellt och materiellt?
Borde bli tunnt i kassan ganska snabbt med alla sanktioner osv 🤔
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrEGrey
Du påstod att det var tortyr, varför ljuger du?
Det där är fan tortyr i mina ögon. Han lider ju som fan
Citera
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntiMedelklassen
Ukrainarna har fullständigt tappat vettet och binder fast andra civila vid lyktstolpar och torterar dem.

Hur va det nu igen? demokrati och frihet va?
https://twitter.com/MapsUkraine/status/1499475335607463967?t=WiY6QoGLefObkOsfQ39K1g&s=19

OBS känsligt innehåll

Det råder undantagstillstånd de ska vara glada att det inte blir skjutna på plats. De civila som du kallar dem har brutit samhällskontraktet genom att stjäla och begå brott mot sitt eget folk i en väldigt svårt tid. Rejäla avskum helt enkelt.
Citera
2022-03-03, 21:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Ja Ukraians flygvapen slogs ut första dagen och flyger än, det är faktiskt imponerande.

Att tro att de skickar de sämsta förbanden nu är, förutom att det är direkt vettlöst dravel med tanke på att allt är satt in, totalt orimligt. Varför skulle man ge Ukraina chans att mobilisera mer trupper och Väst chans att skicka in mer vapen och underhåll? Helt enkelt otänkbart.

Vi lutar oss tillbaka och förlitar oss på "The Ghost of Kiev".

Hört talas om "kanonmat"?
Först ut med bönderna.
Citera
2022-03-03, 21:37
Medlem
MrEGreys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntiMedelklassen
Det där är fan tortyr i mina ögon. Han lider ju som fan

Alltså är det tortyr även när rysk polis släpar bort demonstranter om någon som ser på film och anser att de ju lider som fan? Eller är det skillnad då?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Jag är helt övertygad att Putin personligen förlorar pengar på detta krig. Sanktionerna är utformade med honom som utgångspunkt, så det skalas sakta av honom nu.
Vad som däremot är oroväckande är Rysslands inlaga om att införa undantagstillstånd i morgon. Det kan låta Putin låsa in sina tillgångar i viss mån, men framförallt få över pengar till tex militär och statskassa från andra sektorer.

Jag träffar ryssar i mitt jobb (i Sverige) ofta, ibland olika 3-5 gånger om dagen. Vi har mer gemensamt än man kan tro.
Sedan invasionens dag2 har jag inte träffat en enda ryss.
Jag vill gärna tro och hoppas att man inser, men samtidigt är jag rädd att makten är för stor och svår, samt att det passerat allt får lång tid som medborgare under sådan makt.
Putin skickar grabbar som är yngre i år, än vad han själv suttit vid makten, och han skickar dom i krig med grannlandet.

Vi har problem i Sverige också - jag är inte stolt varje dag.
Men det är först när man går ut i krig som man nog inser hur bra man faktiskt har det...

Okej, men vad menar du att han kommer också att förlora pengar ? Jag förstår inte folk som säger så. De pengarna som han har redan stoppat i sin ficka räcker typ 100 år till...att han ska leva lyx. Vad kommer han att förlora ? Inget.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Don.C
Ja, klart de sätter press. De kan ju också påpeka att varken Sverige eller Finland kan räkna med någon hjälp utöver vapen, handhjärtan och blågula profilfilter på Facebook. Tydligen påstår någon gammal svensk diplomat att det minsann fanns ett hemligt avtal mellan USA och Sverige sedan Palmes dagar som ska ligga i något kassaskåp.

Så kan det absolut bli.
Det ligger ju garanterat i även i deras intresse att inte ryssarna ska växa ytterligare genom att invadera Sverige och Finland, fast av en helt annan anledning än vår.
Dom ser nog gärna att vi ansluter fortast möjligast.
Magdalenas kugghjul lär snurra på max just nu.... Riskera att bli invaderad vid ansökan om medlemskap , eller riskera att bli invaderad utan medlemskap. Sen hänger den där chansen på ett hörn att inget händer alls, och allt är svenskt neutralt (typ) och härligt framöver.

Intressant att veta exakt vad som avtalats, om det skulle visa sig stämma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in