2022-03-03, 22:16
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagararg
Okej förlåt. Min tjej är från Ukraina jag från Ryssland. De som han gör idag...han förstår varenda familj i Ukraina och Ryssland. Jag kan inte idag ens titta på min tjej....hon gråter 24 timmar....jag kan inte gå till jobbet alla mår skit dåligt. Nu kommer alla titta på varenda ryss i EU som på (fittor) han har inte bara förstörd Ryssland utan varenda ryss och ukrainare. Hoppas att någon stoppar snart en kniv i hans rygg....för sanktionerna ...han är värre än Hitler

Det handlar inte om det ryska folket. Det är helt uppenbart att det här är Putins krig.
Citera
Medlem
twoeggss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Nejdå. Ryssland kommer inte ha något annat val än att betala. Så fort Putin har bitit i gräset och en demokratisk regering har tillträtt så kan världen släppa sanktionerna. Då kommer Ryssland betala.

Det där låter historiskt bekant att en demokrati skall betala ska betala för vad dom orsakat under ett krig. Behöver inte sluta lyckligt, men man kan ju hoppas.
Citera
Medlem
Verkar som mer ryssar samlas på IKEA än att demonstrera mot kriget...
Citera
Medlem
Peter77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redshift
Det skålar vi över.

Vad tror du om Koskenkorva eller måhända Smirnoff?

Nej tack. Jag är inte så knusslig, brukar köra med "Vanlig Vodka" från systemet.

Citera
2022-03-03, 22:17
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonheden
Sluta ljug lögnhals. Hade så varit fallet hade detta krig varit slut dag 1.

Vad gör Ryssland då? Krigar lite på halvfart för att dra ut på det?
Citera
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redshift
90% vaxxade och en majoritet är för att skeppa vapen till Ukraina.

Bara dra!

Vart drar du till? Något land som känns mer säkert från Rysslands aggressioner?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Skulle inte vara ett dugg förvånad om det ryktet stämmer.
Han har ställt sig i krigsställning, och han har säkert förberett sig efter sin bästa förmåga.

Men sanktionerna som nu kommer från omvärlden är otroligt kraftfulla. Långsamma, men kraftfulla.
Ekonomisk utmattning, är väl det närmsta jag kommer att beskriva.
Men det kommer ta lång tid att utmatta en sådan som Putin.

Ni måste bara förstå flashbackare....vem ni pratar om. En KGB:are....som brukar tänka på mycket framåt som vi gör nu här. Som en ryss....skulle jag vilja att Frankrike eller USA skulle bomba honom där han sitter nu....men de går inte detta är bara dröm. Sanktionerna kommer att göra honom ba mer starkare....jag vet vad han kommer att göra näst...om han tar Ukraina
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Till skillnad från Rysslands ekonomi.

Här är ett växlingskontor i Thailand:
https://www.reddit.com/r/RussiaUkraineWar2022/comments/t477jt/currency_exchange_bureaus_in_thailand_today_the/

Du får kolla hur skuldsatt ryssens ekonomi är.

Nehej hörrö' nu är petroleumfesten över för denna gången.
Det kommer bli kallt och hungrigt.
Några miljoner Ukrainare på flykt kommer inte göra saken bättre.
Citera
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Payback66
Släpp ner några 100 Seals med fallskärm och specialutrustning, dom gör slut på den ryska konvojen på några timmar.
They will never know what hit them 🇺🇸✌️🇺🇦
Om det stämmer att konvojen har brist på resurser, inkl mat, så lär det vara väldigt trötta soldater det handlar om och stöd utifrån är sannolikt väldigt begränsat. Ett par krypskyttar som terroriserar under de mörka timmarna skulle antagligen totalt rasera den stridsmoral som eventuellt finns kvar. Jag är faktiskt förvånad över att Ukraina inte tagit tillvara på möjligheten att psykologiskt sänka denna konvoj.
Citera
2022-03-03, 22:18
Medlem
Mainforcepatrols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagararg
Har aldrig ens rört något vapen. Men jag vet de tar kanske 3 minuter innan jag lär mig hur man använder den...så att man får stoppa den i Putins ärsle

Nej. det gör det inte. Efter 3 minuter är du endast ett hot mot dig själv och gruppen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salcinn
Du måste ha en grov psykisk störning om du verkligen tror på det du skriver, men du vill såklart bara provocera.

Ett döma ett helt land för ett fåtal extremister är absurt, endast 2 % av ukrainarna röstade på det förknippade Azovpartiet 2019 det säger det mesta om hur nazistiska ukrainarna är. Men låt oss invadera ett helt land och mörda tusentals civila för att komma åt några påhittade nazister.

Om han kom i paralmentet så måste det vara en rätt betydande del. Jag länkade till wikipedia. Du kan väl gå in på wikipedia och rätta det du tycker är fel? Eller är det jobbit med hårda fakta som motsäger din verklighetsbild?

Du är ännu en nynazist och antisemit.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Americanwest
Ukrainsk oligark plockad i UK. Har Vlad satt igång en killingspree?

https://www.bbc.com/news/uk-england-surrey-60608132.amp

En efter en plockas de ner, och deras 500-mille båtar tas i beslag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in