2022-03-03, 22:13
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rappelius
Hur går det för konjoven? Jo, verkar som dem har stött på patrull:

Ukrainska stridsflygplan attackerar den ryska konvojen utanför Kiev, rapporterar norska Dagbladet. De hänvisar till ett uttalande som Kyrylo Budanov, chef för Ukrainas militära underrättelsetjänsten, gjort.

– Vi bränner många rader av fienden, säger han.
Jag vill få det bekräftat. Hoppas det släpps några satellitbilder eller så snart.
Citera
Bannlyst
Släpp ner några 100 Seals med fallskärm och specialutrustning, dom gör slut på den ryska konvojen på några timmar.
They will never know what hit them 🇺🇸✌️🇺🇦
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Jepp, de flesta av oss önskar en kompromissfred.

Putin måste kunna hävda någon form av framgång eller så är det livsfarligt för honom. I den situationen kommer han till sist att använda kärnvapen om han måste. Det enda vi kan hoppas på är att militären i Ryssland då stoppar honom.

Han spelar med sitt eget liv som insats.

Han har inget att förlora...inte som vi ryssar som lever här i Sverige å har dåligt samvete eller ryssar i Ryssland. Han är som Hitler....han kan göra vad som helst för att visa att han är kunnigt. Förstår inte vrf EU spelar hans spel...å den andra sidan....ska Eu låta honom mörda oskyldiga där ? Jag vet inte...har inte svar på de
Citera
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagararg
Jo där du har poängen...å där jag hoppas bara hand nära ska göra slut på honom, för att förlorar pengar ....annars han själv kan leva hur mkt som helst med de pengar som han har. De går ryckte i Ryssland att han körde in i Ryssland innan kriget typ 32 lastbilar med dollar

Skulle inte vara ett dugg förvånad om det ryktet stämmer.
Han har ställt sig i krigsställning, och han har säkert förberett sig efter sin bästa förmåga.

Men sanktionerna som nu kommer från omvärlden är otroligt kraftfulla. Långsamma, men kraftfulla.
Ekonomisk utmattning, är väl det närmsta jag kommer att beskriva.
Men det kommer ta lång tid att utmatta en sådan som Putin.
Citera
Medlem
Jag tycke man känner igen Rysslands taktik då jag följt Syrien konflikten.
Humanitära korridorer för att få ut civilbefolkningen sedan kommer attackerna.
Citat:
Ursprungligen postat av Dozah
Är detta bekräftat?
Påståendet kon tidigare idag men det verkar inte ha fått så stor spridning, välj själv om du tror det är sant eller ej.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av punishersweden
Andriy Biletsky, https://en.wikipedia.org/wiki/Andriy_Biletsky

En av grundarna till Azov bataljonen. En högerextrem och OFICIELL del av ukrainska nationalgardet

Han var även med att grunda SNA.

"The Social-National Assembly (SNA) was an assemblage of the ultra-nationalist and neo-Nazi radical organizations and groups founded in 2008 that share the social-national ideology and agree upon building a social-national state in Ukraine"

Så högerextrema finns ända upp i parlamentet där Biletsky är parlamentsledamot. Så här sa Biletsky en gång i tiden

https://covertactionmagazine.com/202...hen-subhumans/

"Our Mission is to Lead the White Races of the World in a Final Crusade…Against Semite-led Untermenschen [subhumans]"

Hoppas att Putin rensar riktigt hårt. Han är på god väg. En man med kulor av stål.
Puttler den fega barnamördaren har gömt sig som det råtta han är. Situationen i Donbas är helt och hållet Skitstöveln Puttlers ansvar eftersom han invaderade. ingen hade behövt dö om inte slapptasken i Kreml hade invaderat sina grannländer.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hursomhelsting
Konvojen slogs ut i förrgår, 800 fordon.

I förrgår? Nja, många nyhetskällor skulle gå emot det uttalandet och även underrättelsetjänst.
Citera
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redshift
90% vaxxade och en majoritet är för att skeppa vapen till Ukraina.

Bara dra!

Varför det?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pontec
Proletären är den enda tidningen i Sverige som fortfarande står för en totalitär ideologi som varje gång den fått fäste urartat i folkmord. Ungefär lika meningsfullt som att använda Björnes magasin för att försöka bevisa en heliocentrisk världsbild.

Jag läser vad de skriver, använder all slags media och sedan fattar mina val och åsikter. Men har man ingen kommentar till det som egentligen tas upp i dessa båda länkar utan raljera om helt andra saker är vi klara här.
Citera
2022-03-03, 22:14
Medlem
Ett bra program som beskriver Azov och c14 inblandning i statskuppen och vidare därifrån. Lyssna på killen i början.
Lyssna på Yevhen Karas ledare ledare för c14 för en månad ungefär

Utan att ursäkta något krig så kan jag förstå att man inte vill ha dessa som grannar.

https://www.youtube.com/watch?v=KfaAyiP8Wuc&ab_channel=TheJimmyDoreShow
Senast redigerad av temptedmania 2022-03-03 kl. 22:32.
Citera
Medlem
Salcinns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av punishersweden
Andriy Biletsky, https://en.wikipedia.org/wiki/Andriy_Biletsky

En av grundarna till Azov bataljonen. En högerextrem och OFICIELL del av ukrainska nationalgardet

Han var även med att grunda SNA.

"The Social-National Assembly (SNA) was an assemblage of the ultra-nationalist and neo-Nazi radical organizations and groups founded in 2008 that share the social-national ideology and agree upon building a social-national state in Ukraine"

Så högerextrema finns ända upp i parlamentet där Biletsky är parlamentsledamot. Så här sa Biletsky en gång i tiden

https://covertactionmagazine.com/202...hen-subhumans/

"Our Mission is to Lead the White Races of the World in a Final Crusade…Against Semite-led Untermenschen [subhumans]"

Hoppas att Putin rensar riktigt hårt. Han är på god väg. En man med kulor av stål.

Du måste ha en grov psykisk störning om du verkligen tror på det du skriver, men du vill såklart bara provocera.

Ett döma ett helt land för ett fåtal extremister är absurt, endast 2 % av ukrainarna röstade på det förknippade Azovpartiet 2019 det säger det mesta om hur nazistiska ukrainarna är. Men låt oss invadera ett helt land och mörda tusentals civila för att komma åt några påhittade nazister.
Citera
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redshift
Spaniens BNP är en jävla uppblåst skuldfest och önskedrömmar om en morgondag som inte kommer realiseras. Detsamma gäller förstås SVärJe.
Till skillnad från Rysslands ekonomi.

Här är ett växlingskontor i Thailand:
https://www.reddit.com/r/RussiaUkraineWar2022/comments/t477jt/currency_exchange_bureaus_in_thailand_today_the/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in