2022-03-03, 21:51
Medlem
Peter77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redshift
Vi får väl se hur enkelt det blir att ta hand om dem givet bostadssituationen. Värre blir det förstås om ryssen bränner av några svidare i Dårholm och på några random militära installationer.

Gällande det första: ja det kommer bli en jävla soppa förstås :/
Jag har blivit mer och mer invandringskritisk med åren och det tror jag inte jag är ensam om.

I det här fallet har jag dock en annan inställning.

De som kommit hit från MENA är i många fall män som inte stannar i sitt land och försvarar det utan själva flyr hit och lämnar sina barn och fruar därnere. Vadfan liksom.

Ukrainarna stannar och kämpar efter att de varit och satt sin familj i säkerhet. Det finns inga ord för vilken respekt jag känner för dem.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Koll99
Ryssland är värt exakt 0 för Kina. Just nu enbart en belastning.

För Kina vore det en mardröm att bli utsatt för den typen av sanktioner som hela västvärlden inkl G7 lagt på Ryssland. Kinas ekonomi bygger nästan helt på export till EU/USA.

Vad har Ryssland? Var det 1,8% av exportvärdet? Gäsp.

Utöver naturgasen så har dom en,men viktigt gemensam länk- Hatet till Nato.
Det är nog den enda anledningen till deras "nära relation" från kinas håll. Så ja, förmodligen tycker dom att Putin är en stor svårklämd finne i röven just nu, men har lite problem med det offentliga ställningstagandet😄
Citera
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Inte enligt ryssrunkarna här i tråden!!! Enligt dem kommer Ryssland inte göra sig skyldig till krigsförbrytelse... när de inte kommer behandla frivilliga efter genevékonventionen

Jag har aldrig trott att Ryssland tänker följa några krigets lagar, det har de väl aldrig gjort? Och de som ser upp till Putin i denna tråd följer efter och krystar fram ursäkter för Ryssland.

Har dock sett ett par användare som faktiskt vaknat upp och insett vad som pågår. Heder åt dem.
Citera
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bckash
Vet inte om det har sagts innan, men vad jag hört bland folk så verkar alla vara helt okunniga om den här konflikten och har ingen aning om varken Minsk, DPR/LPR eller Krim.

Det här är ju en krutdurk som väntat på att explodera och nu har den gjort det och folk beter sig som att det är "Heeelt sjukt".

Varit krig i regionen sedan 2014, men nu när Ryssland bestämt sig för att göra klart det en gång för alla så blir alla som galna och medierna trummar stort och håvar in pengar med skrämsel propaganda.

Ukraina har haft väpnad konflikt med DPR/LPR sedan 2014.
Ryssland har alltid stöttat DPR/LPR, men sedan 21 feb 2022 så har han erkänt dom.
Nu har Ryssland gått in militärt för att avsluta jobbet dom påbörjade för 8 år sedan.

Är det bra? Nej
Har "Kriget kommit till europa efter ÅÅÅÅRR av fred"? Nej, det har alltid funnits där.

Sitt ner i båten och sluta med domedagspredikorna, vi är långt ifrån tredje världskriget.

Det är en väldigt eskalation. Sedan 2016 har det dött ca. 355 personer i konflikten och antalet döda per år har minskat hela tiden.

Nu har det dött tusentals på en vecka. Skulle det fortsätta så hela året så snackar vi om hundratusentals offer för en galen storrysk dröm.
Citera
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjollahopp85
Sjuk att han nämner just det Svenska vapnet NLAW..
Fan vad det stör Ryssarna att Sverige skickat 5000 av dessa..
De är effektiva och lättanvända..

Tror nog vi kommer få smaka på lite konsekvenser av det..
KOM DÅ PUTIN!!

Sverige har inte skickat 5000 NLAW, däremot pansarskott AT4. NLAW är Robot 57.
Citera
2022-03-03, 21:52
Medlem
sektledarenIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonheden
Läs på lite så kan vi ta en diskussion sen, skickar med två användabara länkar så får du lite tid att reflektera innan du återkommer;

https://proletaren.se/artikel/nagon-maste-papeka-hyckleriet

https://proletaren.se/artikel/krigshoken-biden-hetsar-ukraina-mot-ryssland

Som jag tidigare påpekat och kommer fortsätta göra, USA har med allt att göra. Tro inget annat. Sen får man självklart välja sida, själv tycker jag det bör lyftas att ryssarna måste få försvar sig från all provokation.

Är det inte lika bra du flyttar till Ryssland och lever med dina kommunist kompisar?

Så du menar att Ryssland skyddar sig genom att anfalla sin granne, jävligt logiskt. Så du tänker att Ukraina var på väg att anfalla dem?

Hoppas du får stryk av din granne när han skyddar sig mot dig.
Citera
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frihet-Nationalism
Låt kvinnor och barn komma till Sverige, kommer ni multikulti älskare ta emot avskummet som kastat av ukrainska kvinnor från tågen till Polen?

Ingen svensk nationalist kommer bära vapen för de kriminella sossarna som släppt in manliga desertörer och krigsförbrytare från Mellanöstern. Aldrig. Kommer aldrig inställa mig när dessa landsförrädare kallar.
Vad försöker du säga? Det är bara massa staplande av ord.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StigEngstrom
Nu vet vi inte vad dom två herrarna har gjort för nånting men rimligtvis så är dom väl sabotörer eller kriminella.
Kolla på han som blir piskad, hela samhället tittar på och filmar så han får nog inte stryk för att han har skräpat ner på gatan.
Det är såklart inte såhär det ska gå till men landet är i krig, deras städer bombas och människor dör. Har dom ens fortfarande fungerande polisväsen i tex Keiv är frågan.

Har för mig att det har varit ett fler tal såna filmer som har cirkulerat och vad jag kommer ihåg från dem så ska det här vara behandling mot dem som väljer att plundra medans det är krig. Kan ha helt fel i det här.. som om jag har fel så får någon rätta mig.
Citera
Medlem
Mainforcepatrols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av woefulnissan
Lätt att spela med andra liv. Om du tror ditt egna trams åk ned dit och slåss då. Men just det, andra ska dö för din filmfantasi om hur världen fungerar.

Alldeles för många tror på filmfantasin. Många söker sig till mitt yrkesområde. De flesta blir kortvariga. De upptäcker nämligen att "äran" "äventyret" och "actionen" luktar, stänker, skriker, gråter och dör inte som på film. Att det de får betalt för inte är så heroiskt som de inbillat sig. Damm, väntan, stekande sol eller hällande regn. Insekter, ormar, smuts och stank. Och när du sitter där hemma med pengarna på kontot hör du dem fortfarande. De som inte dog omedelbart, de som lämnades i hettan utan en chans till vård i tid. Och du sitter där med vetskapen att du inte "lydde order" utan det var ditt frivilliga val att ta arbetet och blodspengarna. Om man har detta klart för sig är det lättare. Har man familj och är älskad blir den biten lättare. Men att komma hem till en tom lägenhet i utkanten av en storstad, med minnena i huvudet, fy. Då kan jag tänka mig att det där sexsiffriga beloppet inte känns så lättförtjänt i slutändan. Det är ibland inte ens så lätt när man har allt som ger en mans liv mening.
Citera
Medlem
twoeggss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Vadå känsligt? Det är ju en rysk råtta. Det är helt i sin ordning.

Så Ukrainas befolkning ska behandlas som råttor? Det är så folkmord och etniska rensningar börjar
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkblomman
Enklaste är nog att Putin drömmer om fornstora dagar då röda fanan vajade högt! Gubben börjar bli till åren och det är dags att bygga upp nåt att lämna efter sig.

Rent historiskt så är detta en vanlig förteelse för diktaturer.

Ukraina med sin clown president hade kärnvapen på väg in i landet. Jag förstår nu varför Ryssland gick till attack. Som när Israel slog ut Saddam Husseins kärnbomb program.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Vilken jävla skröna. Om ryssarna visste vart de höll hus skulle de jämna hela byggnaden med marken om det så skulle inhysa nyfödda. Ryssen har nu i 5 terror bombat civila mål med tusentals död och skadade civila som följd.

Sluta ljug lögnhals. Hade så varit fallet hade detta krig varit slut dag 1.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in