2022-03-03, 21:45
Medlem
Adiaphorouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ancistrus
Med tanke på att rubeln nu ligger på 9 öre (och sjunker som en sten) är det inte så jättemycket pengar ändå.
Man borde köpa ett par säckar, värdet kan gå upp dramatiskt när Ryssland får en ny regering efter att Putin är borta.
Citera
2022-03-03, 21:46
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntiMedelklassen
Det är stor skillnad på poliser som upplöser en demonstration och att binda fast folk i lyktstokpar och slå dom.

https://twitter.com/MapsUkraine/status/1499119422887317510?t=hZ2J5qWZCjWWbBEWGgABCA&s=19

Håller du inte med?

De som är fastbundna är avskum och ska vara glada att de inte är avrättade ännu. De utnyttjar situationen att stjäla från sitt eget folk och affärer som fått fly pga av den ryska invasionen.
Citera
Medlem
redbullcolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Upperkutt
Det är planerat att vara klart inom 15 dygn.

Såatte. Några dagar till kan vi räkna med.

Med tanke på att det fördes fredssamtal idag med framgång, som det verkar enligt media, så lägger sig nog Zlisky platt på rygg snart.

https://youtu.be/EdXME2_D5ss

Nyhetsinslag från Sky News som visar hur det ser ut på krigskartan för tillfället.

Verkade väl mer som att det bara handlade om evakueringsavtal för civila. I talet Putin hade så sa han ju att han kommer fortsätta utan kompromisser tills han uppnått det han ska uppnå, vad det nu är 🤔
Ska kolla länken du bifogade nu 👍
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av naturtvål
azov fyllde husen dom opererade i från med massor av civila som mänskliga sköldar...

Ryssarna kan inte bomba bort dom på grund av detta, men jag är övertygad om dessa nassar inom en snar framtid kommer att få ett möte med karma.

Det du sår får du också skörda, för eller senare...

Vet du ens vad du skriver ? Azov är Jo typ de som röstar på SD. De tänker inte döda alla invandrare eller araber...men de vill ha typ allt ska vara svensk...alla ska prata svenska oavsett nationalitet eller ursprung. Alla ska jobba eller typ alla ska göra den rätta för Sverige. Hoppas att jag har rätt....tror att du läser ryska nyheter....vrf skulle de dra ditt civila ?
Citera
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.J.A
Fy fan.
Brinn i helvetet, Putin, och allierade.

Ja verkligen! Avskum är vad de är.
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ancistrus
Med tanke på att rubeln nu ligger på 9 öre (och sjunker som en sten) är det inte så jättemycket pengar ändå.

Nej precis de får hoppas att pengarna betalas ut fort och så får de handla för allt på en gång för snart är det värdelöst.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Peter77
Vad iaf gäller delen med Ukrainska flyktingar, välkommar jag dem med öppna armar. Vi kan kasta ut bidragsparasiterna som ändå aldrig kommer komma i jobb här i samma veva då de inte direkt imponerat på mig iallafall.

Och vad gäller stigande bränslepriser, ptja, vore rätt småaktigt av mig att whina om det jämfört med vad Ukrainarna just nu får betala.

Vi får väl se hur enkelt det blir att ta hand om dem givet bostadssituationen. Värre blir det förstås om ryssen bränner av några svidare i Dårholm och på några random militära installationer.
Citera
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Inte gjort militärtjänst?

Man behöver inte uniform, men något slags signal, armbindel, väst eller nåt. Och man måste stå under något slags befäl. Sen är man legitim kombattant.

Inte enligt ryssrunkarna här i tråden!!! Enligt dem kommer Ryssland inte göra sig skyldig till krigsförbrytelse... när de inte kommer behandla frivilliga efter genevékonventionen
Citera
2022-03-03, 21:47
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cashmoney85
Undrar bara om dessa vapen Ukraina har fått, som omöjliggör för en starkare motståndare, att kunna utnyttja sitt materiella övertag.

Leder till att ryssen kommer beväpna motståndsgrupper på samma sett när amerikanerna ska göra en insats?

Det vore sorgligt om detleder till sånt. Men konfliket är ju skapad av Putin. Den dör nog när Putin är borta om ingen annan lika dysfunktionell tar över.
Citera
Medlem
MrEGreys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntiMedelklassen
Jag ställde bara en fråga. Är det okej att behandla folk så i en demokrati tycker du?

Du ställde inte alls bara en fråga, du påstod att filmklippet visade att ukrainare torterade andra ukrainare. Varför sprider du falsk propaganda? Är du hobbyputinist eller får du betalt för det?
Citera
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagararg
Ryssarna har alltid varit slavar för makthavare. De kommer inte att påverka Putin. De kan svälta ihjäl ....men ändå går de inte ut på gatorna för att protestera
Jaha, en revolution har det väl åtminstone varit?
Citera
2022-03-03, 21:48
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagararg
Jag vet inte om jag har rätt eller inte. Men som min pappa påstår så fort han kommer att ta Ukraina om han lyckas...den dagen han kommer att stå framför folk å säga att Sovjet är tillbaka.

Han kommer åtminstone fira och hålla tal, och hans tanke om ett enat folk kommer han banka fram.

De som har en annorlunda uppfattning blir gödsel i Ukrainas jord eller får en enkel biljett na vastok.

Det hela är sorgligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in