2022-03-03, 21:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Denke86
Jag blir genuint nyfiken, för transparensen skull, har du lust och dela med Jag blir genuint nyfiken, för transparensen skull, har du lust och dela Med dig något mer om vem du är som skriver så där, hur har du växt upp, har du mån Med dig något mer om vem du är som skriver så där, hur har du växt upp, har du många vänner Är du tacksam över något som du har idag? Är du ensam?

Skriv mer, jag är genuint intresserad av att du är intresserad av mig.
Citera
2022-03-03, 21:17
Medlem
Mainforcepatrols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Putin säger nu att militäroperationen går helt enligt plan.

Efter att planen ändrats för att anpassas till rådande verklighet. I morgon går det också enligt plan. Efter att planen justerats mot verkligheten....
Citera
2022-03-03, 21:18
Medlem
sektledarenIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZIZIZ
Jag kan svara på den här åt han.
Nej det är inte okej om min granne bestämmer över mig.
Men om min grannen är 2m lång och ett riktigt muskel paket med ett automatvapen som hotar att döda mig och min familj om jag inte lämnar mitt hus. Så skulle jag lämna det för att inte riskera att min familj dör. Sen skulle jag nog vara frestad om min andra granne skulle lånat mig en pistol att skjuta han. Men risken är då att jag dör i stället då hans vapen är starkare.. även fast min andra granne som lånade ut pistolen och står och hejar på.. du klarar det, jag tror på dig, ta tillbaka ditt hem...
Jag hade starkt trott att min andra granne verkligen vill se mig död i sånt fall ...

Så du hade agerat som Ukraina alltså, vilket just är min poäng.
Citera
Medlem
Upperkutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sektledarenII
Hahahaha, vilken pajas du är, Svara på frågan bara så kan vi diskutera vidare.

Är det ok om din granne bestämmer vad som händer hos dig?

Ja, om grannens släkt är på besök och jag förbjuder dom att prata sitt egna språk och sen kastar handgranater på deras barn så att dom dör, inne i mitt hus.

Sedan till råga på allt så äger jag inte ens huset utan det är min grannes värsta fiende som äger det men jag står som ägare.

För att förtydliga:

Grannen = Ryssland

Grannens släkt = Rysktalande människor i Donbasregionen

Husägaren = Zlisky

Grannens fiende = NATO/usa
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AviramHawk
Tangentbordskrigarna bör titta på den här filmen och ta 5-minuter till att fundera på vad du just tittat på innan du hoppar på tangenterna igen.

https://funker530.com/video/captured-russian-soldier-breaks-down-crying-on-call-with-mom/

Det är aldrig och har aldrig varit fel på folket utan felet ligger i ledarna som tutar i sina medborgare en massa skit oavset vart i världen det är sen om du är vit, svart, grön, troend eller ateist spelar ingen roll.

Jag försöker i den här konflikten se från båda sidor dvs läsa på så mycket jag kan för att kunna förstå, ibland går det bra och ibland mindre bra.
Oavsett vems felet är så kommer kostnaderna och lidandet för det här bli astronomiska.

Mycket av den här 4000 sidor långa tråden kan man koka ner till " Det var dom som börja så därför kan, ska, får vi göra så här"

Krig älskar psykopatiska ledare. Genmanipulation kan vara en lösning på sikt, för att säkra mänsklighetens överlevnad, att justera den egenskap som skapar hög risk att människan utrotar sig.

Vad gäller Ukraina och det allmänt uppstressade läget, så är det naturligt att folket samlar sig för att bilda en enad front mot fienden. Det blir svårt med handlingskraften när det finns motstridiga viljor som drar i olika riktningar.
Orostid är inget bra tillfälle för motsättningar som annars ska ha ett öppet forum för diskussion.

Med det sagt, så följer jag inte det särskilt bra, jag är helt enkelt alltför förbannad på alla dessa år i fredstid som svenskar vänts mot varandra. Splittrats av sina politiker. Mediavapnet har smattrat sin manipulativa dynga till max och därigenom i skydd av sin särställning besudlat demokratin.

Men ju närmare hotet kommer, desto viktigare är det att bortse från sådan bitterhet och istället tala om det som enar.
Man får välja sina krig.
Citera
Medlem
MrEGreys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dozah
Nej, håller med. Missnöjet är ju mer eller mindre stort runt om i Ryssland, människor har redan förlorat hur mycket som helst.

Läste en artikel på AB om svenske hockeyspelaren som nyligen kom tillbaka från Ryssland, han sa ju att han hade förlorat 30% av det han hade tjänat inom loppet av 24 h (i måndags). Och att lönen som återstod inte ens skulle delas ut.

Så då kan man bara tänka sig vanliga ryska medborgare.

Det man kanske kan tänka sig är att Ryssland inför något slags försäljningsskatt på aktier och liknande, just som man infört en 30%-ig avgift för den som försöker växla till sig utländsk valuta.

Medelklassen lär ju inte vara glad när det blir kålsoppa sju dagar i veckan, för att inte tala om de stackars satar som redan är fattiga. Och så lär det förbli under lång lång tid. Den civiliserade världen kommer inte släppa detta.
Citera
Medlem
Jagskatilltuppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Du stödjer en jävla pajas. Dödspatrullen är en mediafantasi. Zelensky har flytt landet.

Ja nog fan hoppas jag det! Även om jag tror att han är kvar. Men man kan ju hoppas.

Hur som helst så är hans land under attack. Han är sliten. Svårt att säga med Putler. För många plastikoperationer och ögonlocken döljer ögonen. Får gå på hans uppträdande och retorik.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Har ni sett bilder på Zelenskys senaste framträdande? Han är ju rent packad. Jag börjar förstå vad Putin menade med "drogmissbrukare":

https://twitter.com/gbazov/status/1499440059837296643
Det blir nästan en nidbild att påstå att att de super mycket i dom länderna men han framstår ganska alkoholpåverkad.
Kom att tänka på följande citat samt mindes jag även Boris Jeltsin som ofta var full.
Citat:
Om man efterkommer deras dryckenskapsbegär genom att skaffa dem så mycket de vill ha, kommer de att besegras minst lika lätt genom sina laster som genom vapenmakt.” (Tacitus, Germania 23).
Senast redigerad av Jahvet 2022-03-03 kl. 21:24.
Citera
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arnstad
Har man verkligen sagt det? Det gäller väl "ickereguljära stridande" alltså ouniformerade stridande som slåss utan att stå under krigsmaktens befäl. Där gäller ju inte genevekonventionen.

Det var frivilliga som beslutat sig att gå med i det internationella förbandet som Ukrainska regering godkänt som en stridande del av den ukrainska arméen...

Har inte läst om att de skulle gälla ouniformerade endast.
Citera
2022-03-03, 21:19
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agoldenage
Den skalliga rea-Hitlern dödar alltså sig själv politiskt för hela den civiliserade världen och skriver in sig i historien som krigsbrottsling för att vinna en liten bit extra land och en ihopkoppling av ett hav. Rysk IQ

Det är ganska konstigt faktiskt, med tanke på att han byggt hemlandet under rätt många år nu.
Stundtals och bakåt i åren med vettig politik och många förbättringar för ryska medborgare.
Nu skall allting bara raseras - Det är märkligt.
Citera
2022-03-03, 21:20
Medlem
Termos99s avatar
Fler och fler länder ansöker om EU medlemskap.

Moldova officially applies for EU membership

https://www.aljazeera.com/news/2022/3/3/moldova-officially-applies-for-eu-membership
Citera
2022-03-03, 21:20
Medlem
Mainforcepatrols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av woefulnissan
Sovjet till skillnad ifrån Ukraina har en jävla chans.

Inte förrän de fick lend-lease från USA. För övrigt bör operation unthinkable utförts. Då hade vi inte haft det här problemet idag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in