Citat:
Ursprungligen postat av
AviramHawk
Tangentbordskrigarna bör titta på den här filmen och ta 5-minuter till att fundera på vad du just tittat på innan du hoppar på tangenterna igen.
https://funker530.com/video/captured-russian-soldier-breaks-down-crying-on-call-with-mom/
Det är aldrig och har aldrig varit fel på folket utan felet ligger i ledarna som tutar i sina medborgare en massa skit oavset vart i världen det är sen om du är vit, svart, grön, troend eller ateist spelar ingen roll.
Jag försöker i den här konflikten se från båda sidor dvs läsa på så mycket jag kan för att kunna förstå, ibland går det bra och ibland mindre bra.
Oavsett vems felet är så kommer kostnaderna och lidandet för det här bli astronomiska.
Mycket av den här 4000 sidor långa tråden kan man koka ner till " Det var dom som börja så därför kan, ska, får vi göra så här"
Krig älskar psykopatiska ledare. Genmanipulation kan vara en lösning på sikt, för att säkra mänsklighetens överlevnad, att justera den egenskap som skapar hög risk att människan utrotar sig.
Vad gäller Ukraina och det allmänt uppstressade läget, så är det naturligt att folket samlar sig för att bilda en enad front mot fienden. Det blir svårt med handlingskraften när det finns motstridiga viljor som drar i olika riktningar.
Orostid är inget bra tillfälle för motsättningar som annars ska ha ett öppet forum för diskussion.
Med det sagt, så följer jag inte det särskilt bra, jag är helt enkelt alltför förbannad på alla dessa år i fredstid som svenskar vänts mot varandra. Splittrats av sina politiker. Mediavapnet har smattrat sin manipulativa dynga till max och därigenom i skydd av sin särställning besudlat demokratin.
Men ju närmare hotet kommer, desto viktigare är det att bortse från sådan bitterhet och istället tala om det som enar.
Man får välja sina krig.