Citat:
Ursprungligen postat av
Jagararg
Hoppas de. Självklart det är vi som kommer att lida...han kommer inte att förlora en enda öre. Men hoppas som du sa att ryssarna inser vad han gör. Ni måste vara stolta att ni är Svenska...ni är bästa. Älskar varje svensk iaf hur de tittat på mig....ni är bästa.
Jag är helt övertygad att Putin personligen förlorar pengar på detta krig. Sanktionerna är utformade med honom som utgångspunkt, så det skalas sakta av honom nu.
Vad som däremot är oroväckande är Rysslands inlaga om att införa undantagstillstånd i morgon. Det kan låta Putin låsa in sina tillgångar i viss mån, men framförallt få över pengar till tex militär och statskassa från andra sektorer.
Jag träffar ryssar i mitt jobb (i Sverige) ofta, ibland olika 3-5 gånger om dagen. Vi har mer gemensamt än man kan tro.
Sedan invasionens dag2 har jag inte träffat en enda ryss.
Jag vill gärna tro och hoppas att man inser, men samtidigt är jag rädd att makten är för stor och svår, samt att det passerat allt får lång tid som medborgare under sådan makt.
Putin skickar grabbar som är yngre i år, än vad han själv suttit vid makten, och han skickar dom i krig med grannlandet.
Vi har problem i Sverige också - jag är inte stolt varje dag.
Men det är först när man går ut i krig som man nog inser hur bra man faktiskt har det...