2022-03-03, 21:02
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av woefulnissan
Inga vidare krigsförbrytelser att inte applicera genève på de som inte ens är soldater i riktig mening.

"I riktig mening"

Öhh jo eftersom det är ett legitimt förband skapat utav Ukrainas ledning ungefär som främlingslegionen... så man gör nog bäst i att följa den...
Citera
Medlem
Inhale82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeerDoe
Det där är ett förbrukat pskott..
Du har ingen aning vad ett Carl Gustaf raketgevär är så be mamma stänga av internet.

Verkar mer som att det är du som har dålig koll.
Det där är ett granatgevär M48 Carl Gustaf.

Ska du vara besserwisser så kanske du ska sitta på lite kunskap, bara ett tips…
Citera
Medlem
WhereIsRussias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AviramHawk
och du tror inte dom märker att det kommer en helt ny reporter

Han är årets profil, ser redan Timeomslaget, så klart journalister världen över vill träffa honom
Citera
2022-03-03, 21:03
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NisseD
Putin är död/bortplockad inom 2-3 veckor är min gissning. Kriget lär han inte kunna vinna. Bara rysstroll här som tror att det är möjligt.

2700 nya stingers bara idag. Helikoptrarna och stridsflyg lär han kunna glömma.
'

Ryska flygvapnet har lidigt stora förluster dom vågar inte längre flyga. Misstänker dom har fått in grymt bra luftvärn och pansarvapen. Kan Ukraina bara störa underhållet så kommer deserteringarna att bli stora. Moralen är nog totalt i botten nu.
Citera
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lone star
Kan det vara så att Ukrainske presidenten får hjälp av USA att klara sig? Dvs USA har fullständig info exakt hur han rör sig via satellit och andra övervakningssystem samt att de håller koll på fiender som närmar sig hans hide out och meddelar detta? Alltså likt filmen ”eye in the sky”. Det vore väl det bästa USA, Nato kunde göra utan att agera militärt!

Är mer och mer övertygad att han får aktivt stöd utifrån med den här typen av övervakning.
Behöver absolut inte vara USA nödvändigtvis.
Tyskland har sina 7st mycket sofistikerade SAR-Lupe uppe. Militära spaningssatelliter.
Frankrike har också militära satelliter.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inhale82
Jag vet inte, men det kan ju bero på att det är krig och att han inte sovit på 6 dagar?

Han borde vila ut lite, dock kul att han lyckades pika Putin det om avståndet med bordet
Citera
Medlem
MrEGreys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dozah
De kommer hålla börsen stängd tills kriget är över.

Kanske om det är över om någon vecka men knappast om det drar ut på tiden. Tror du inte t.ex. Kina kan tänkas bli lite tjurigt om det finns kinesiska investerare som får sina innehav låsta? De ryssar som har pengar på börsen lär väl inte heller tycka det är toppen. Undrar om de verkligen köper det när räntan och inflationen sticker iväg uppåt och rubeln fortsätter falla.
Citera
2022-03-03, 21:04
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Ska man prata med journalister så ser man till att vara utvilad för att inte skämma ut sig. Är man full eller drogad spelar ju det ingen roll för då är man kung. Har du aldrig träffat ett pratglatt fyllo? Riskfyllt med en sådan president men jag förstår honom för han har ingen väg ut, jag skulle också supa skallen av mig. Antingen tar ryssen honom och han dör i strid eller så dödar Ukrainas nationalister honom om han skriver på en kapitulation. Han är bara en komiker, skådespelare och ingen fullblodspolitiker. Det är synd om människan.

Tittar på ögonen på honom, inget annat.
Det är en lite uppspelt och rejält trött Zelensky vi ser.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saggi
Folk kommer tröttna jävligt fort på kriget i Ukraina.
Jag garanterar det kommer vara helt annat ljud i skällan om några månader. Framförallt när det är dags för Europa att betala räkningen.
Euron kommer definitivt att ta stryk vilket kan leda till ekonomisk kris i Europa.
Historiens dom kommer vila tungt på de EU politiker som inte undvek kriget.

Historian kommer döma en rysk herre som vill leka herre på täppan.
Det enda som kan stoppa honom är Ryska folket....och det kommer de göra inom snar framtid!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Ska man prata med journalister så ser man till att vara utvilad för att inte skämma ut sig. Är man full eller drogad spelar ju det ingen roll för då är man kung. Har du aldrig träffat ett pratglatt fyllo? Riskfyllt med en sådan president men jag förstår honom för han har ingen väg ut, jag skulle också supa skallen av mig. Antingen tar ryssen honom och han dör i strid eller så dödar Ukrainas nationalister honom om han skriver på en kapitulation. Han är bara en komiker, skådespelare och ingen fullblodspolitiker. Det är synd om människan.

Där har vi moralen, du går och lägger dig när någon anfaller ditt hus. människor med empati har svårt att sova när civila dödas, landsmän dödas, sina historiska städer blir det grus och som är världsarv.
Citera
Medlem
twoeggss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mostcomebackfomo
Att vilja och att kunna .. du är lite efter va ? Varför inte försöka va del av världen istället för att förstöra för människor ? Puta ger ju bort sitt land till alla gamar .. vilke patriot.

Du kan väl berätta för Grand master Puta att alla skrattar ? Så kanske han chilla lite och vårda sitt minne istället.
Va tro du hans dotter kostar nuför tiden ?

Ja det är olika saker, och? Det jag sa var att det inte är möjligt. Tomma hot blir just tomma om de inte har någon substans. Som FN ambassadörens uttalande om att Ryssland hotar invadera Sverige vilket givetvis inte finns någon substans i.
Citera
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goyimcuck
Åter igen, inte det friaste, utan där man materiellt lever bäst. Det är det enda.
Var menar du är friare än Väst?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in