2022-03-03, 20:58
Medlem
DirtyDiggerNicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
USA har bekräftat de 2 planen.

Spelar ingen roll. Det finns ett så pass stort propagandavärde i att visa nedslagsplatser för att sänka moralen hos fienden att om det fanns nedslagsplatser så skulle de ha fotats.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av twoeggs
Vänta hur ska du ha det? I ena meningen säger du att dom är eftersatt(som jag också säger att de är) I andra säger du att dom ska ta över världen. Man får nog välja där.

Att vilja och att kunna .. du är lite efter va ? Varför inte försöka va del av världen istället för att förstöra för människor ? Puta ger ju bort sitt land till alla gamar .. vilke patriot.

Du kan väl berätta för Grand master Puta att alla skrattar ? Så kanske han chilla lite och vårda sitt minne istället.
Va tro du hans dotter kostar nuför tiden ?
Citera
Medlem
Inhale82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Har ni sett bilder på Zelenskys senaste framträdande? Han är ju rent packad. Jag börjar förstå vad Putin menade med "drogmissbrukare":

https://twitter.com/gbazov/status/1499440059837296643

Jag vet inte, men det kan ju bero på att det är krig och att han inte sovit på 6 dagar?
Citera
2022-03-03, 20:59
Medlem
Upperkutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dozah
Är det någon som vet vad 7 miljoner rubel motsvarade pre invasionen?

Citat:
Ursprungligen postat av raskens
När Moskvabörsen öppnar och Ryssland nu i stort sett är statsbankrutt så lär rubeln vara värt lika mycket som monopolpengar.

Det var ju inget svar på hans fråga.
Vad totalt sämst ni är på att svara på frågor och istället ordbajsa massa istället.

Dozah, man fick innan invasionen ca 14 kronor för 100 rubel, nu får man ca 9 kronor för 100 rubel.
Senast redigerad av Upperkutt 2022-03-03 kl. 21:01.
Citera
2022-03-03, 21:00
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlabamaHotcakes
En rubel om året i 600 000 år möjligtvis

En rubel om året i två eller tre år. Möjligtvis.

Citat:
Ursprungligen postat av Hor-Ulla
Han menar att rubeln kommer tappa i värde. Det är dessutom ingen klumpsumma utan kommer betalas ut per månad i ex antal år.

Jag fattar. Jag tror däremot att det inte blir någon ersättning över huvud taget. Eller om jag ska vara generös, det kommer att betalas ut lite i början sen efter ett år eller så blir det lång näsa på grund av någon påhittad orsak sen står mödrarna där och gråter på gatan medan polisen slår in skallen på dem för att de vågar gnälla.
Citera
Medlem
woefulnissans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Nä ryssen går ut med att de ska gå ut med krigsförbrytelser 😂!!! Det är väldigt smart!

Vad tror du kommer hända med ryssar som hamnar i händerna på frivilliga?

Man kanske stoppar ner dem i något oljefat som man sedan kokar över öppen eld...

Inga vidare krigsförbrytelser att inte applicera genève på de som inte ens är soldater i riktig mening.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av twoeggs
Ja EU-frågorna om frihandelsavtal och sedan associeringsavtal med EU. AA förslaget var ju på tjänstenivå inte något folket hade röstat igenom. Folkets företrädare företrädde dem i förhandlingarna och de ratade förslaget

Folket var väll tämligen tydliga i sin åsikt. Även om jag förstår att Putins docka Janukovytj tyckte annorlunda. Han är ju även dömd för högfärederi.

Citat:
Förresten behöver man inte dela upp varje svar i flera delar. Ser lite fånigt ut när
då kan du kanske vara lite mer konsis så behöver jag inte det.

det var tydligen ändå inte värdefullt för dig, om de inte ens kunde diskuteras.
Citera
2022-03-03, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Upperkutt
Det var ju inget svar pä hans fråga.
Vad totalt sämst ni är på att svara på frågor och istället ordbajsa massa istället.

Dozah, man fick innan invasionen ca 14 kronor för 100 rubel, nu får man ca 9 kronor för 100 rubel.

Tack för svar!

Man bara undrar hur mycket det skulle bli om Moskvabörsen säg öppnar imorgon, vilket inte kommer att ske men.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peter77
Tack för din medverkan i tråden och för att du resonerar sunt.
Det här kriget är djupt tragiskt på så många plan och det är hemskt att ett land som bara vill leva ifred blir totalt slaktat och utraderat.

Jag vet inte varför det här kriget berör mig så fruktansvärt, om det är för att de är Europeer som oss och ganska lika även om de är ett slaviskt folk, eller om det helt enkelt bara för att det är så orättvist och fel att någon bara vill komma och bomba skiten ur ett land för att erövra det.
Känns som att erövringskrig inte är något vi ska pyssla med i vår moderna civilisation.

Vad känner du som ryss om det som sker? Intressant med dina perspektiv. Jag skänkte pengar till Unicef direkt vid krigsutbrottet och det är normalt inte något jag brukar göra.

Hur ser du på "rysstrollen" i tråden som basunerar ut rysk propaganda som att det vore sanning och dessutom verkar göra det med glädje? För mig är det helt sjukt.

Sist men inte minst vill jag säga att alla sunda intelligenta människor i denna tråden och i övrigt förstår att ryssar i Ryssland kommer få det extremt svårt under lång tid framöver. Allt för att Putin agerar som en sinnessjuk diktator. Ni ryssar är offer i detta också.
Jag är rädd att ju längre kriget pågår desto mer växer hatet. Och det kommer sitta i i generationer framåt.

Ha det bra!

Du har helt rätt, vi kan nu glömma att Ukrainare och Ryssar kommer något gång bli typ vänner. Det är över nu ...som pokaler hatar oss...å hela Baltikum. Det har alltid vi som har startat krig....vi som har kört över de. Så jag som ryss erkänner de...jag förstår deras hat. Men de gör inte många i Ryssland....de tittar på ntv/rossija1....och somnar med tanken hur de skulle döda rasisterna i Baltikum. Svårt att förklara vad jag vill säga. Men som jag ser de här kriget....någon skrev Jo innan här ....korruptionen syns på ryska armén nu på den här kriget också..de saknar matt bensin...å mycket mer vad vi inte vet om. Jag är jätte glad över de. Men samtidigt tycker synd om pojkarna som är 18 år gamla och är tvungen åka ditt...där de har släkt å allt annat ...å skjuta där.
Citera
Medlem
JamesWebbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Det verkar vara ett mönster med Zelenskys drog/alkohol-intervjuer. Här en han gjorde nån dag tillbaka:

https://twitter.com/GranbergCecilia/status/1498797285701992450

Alla vet att han knappt har sovit på en vecka. Vi fattar att du bara försöker sprida dit hat mot judar som du gör i andra trådar.
Citera
2022-03-03, 21:02
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thunderace
Putin skiter i om den nya presidenten blir erkänd eller ej! Ukraina ska bli en neutral zon - bebodd eller ej. Med 44 miljoner invånare eller 4 miljoner med resten utspridda i Europa på EUs bekostnad.

Ja det förstår jag väl, men det embargo som nu drabbar Ryssland kommer att fortgå.
Citera
2022-03-03, 21:02
Medlem
Mainforcepatrols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arnstad
De kan man skicka iväg till lugnare länder, bara en lapp runt halsen. Så gick det för många barn från Finland under andra världskriget.

De är välkomna till vår ö. Hemodlade grönsaker, banana split från eget bananträd och varma stränder, skyddade av en gammal lönnfet säkerhetskonsult och hans vänner. Samt rejäl mat lagad av min fru. Tror nog att de flesta grannar skulle ställa upp också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in