2022-03-03, 20:20
Medlem
https://www.itemfix.com/v?t=o5go0m

Är det flera fraktfartyg som är attackerade?
Vad är planen?
Citera
Medlem
Harald.Guldhatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Samma när Ryssland vill bestämma vår säkerhetspolitik? Bara böja huvudet och säga ja?
Nej men man får förhandla och kompromissa, precis som i de flesta relationer där man har olika ståndpunkter men måste leva tillsammans.
Citera
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mess11
Har varit många som försvarar Putin i denna tråd, men efter hans senaste tal kan väl ingen försvara honom längre?

Han säger ju rakt upp och ner att Ukraina ska lyda under Ryssland och att anledningen till att de inte gör det är att de är hjärntvättade.

Mycket mer skruvat än vad jag förväntade mig om jag ska vara helt ärlig.
Ja, alla som är normala reagerar med avsky på allt som kommit ur Putins mun sedan kriget började.
Fram tills dess trodde alla att han var en listig statsman men vi ser framför oss en oberäknelig fullblodspykopat. Många av hans följare verkar vara lika rabiata och fanatiska.
Kim Jung Un får nog se sig slagen som den mest bisarra despoten just nu.
Citera
2022-03-03, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Du har säkert rätt, och det är därför vi ser flykt från Sverige till Ryssland.

Nej, Västvärlden är fortfarande det i särklass friaste vi har, även om friheten vilken grundas på homogenitet, sammanhållning grundad på etnicitet, subverserats sedan 60- talet.

Och det är inte småsaker som "subverserat" de en gång självklara och naturliga egenskaperna och tillgångarna i vår nation.
Övermakten - från början blygsam och inställsam - var smygande växande och slutligen måste alla kapitulera för dess överlägsenhet.
När det upptäcktes av dumsvensken i större skala var det (sedan länge) försent.
Senast redigerad av Stallbackshjonet 2022-03-03 kl. 20:24.
Citera
2022-03-03, 20:21
Medlem
DirtyDiggerNicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Dag 2:
https://www.thedrive.com/the-war-zone/44469/ukraine-claims-it-shot-down-a-russian-il-76-transport-plane

Ingen media har bekräftat rakt på, men jag såg vrakdelar i twitterflödet.
Att det skulle vara två fallskärmstrupp-plan nedskjutna har jag inte sett/missat.

De vrakdelar som dök upp i flödet var från en Ukrainsk krash med samma flygplansmodell långt innan konflikten. D.v.s vi får se detta som obekräftat. Pics or id did not happen gäller.
Citera
2022-03-03, 20:22
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mess11
Har varit många som försvarar Putin i denna tråd, men efter hans senaste tal kan väl ingen försvara honom längre?
Han säger ju rakt upp och ner att Ukraina ska lyda under Ryssland och att anledningen till att de inte gör det är att de är hjärntvättade.
Mycket mer skruvat än vad jag förväntade mig om jag ska vara helt ärlig.

Har du en länk till det talet? Jag har inte hört det.
Citera
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thelonegunman
Ja, alla som är normala reagerar med avsky på allt som kommit ur Putins mun sedan kriget började.
Fram tills dess trodde alla att han var en listig statsman men vi ser framför oss en oberäknelig fullblodspykopat. Många av hans följare verkar vara lika rabiata och fanatiska.
Kim Jung Un får nog se sig slagen som den mest bisarra despoten just nu.

Vad tror vi? Blir det bråk mellan Ryssland och Nordkorea nu när Putin tagit över tronen från den lilla fetknoppen 😂?
Citera
Medlem
Felstavarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonheden
De vill ej spilla onödigt blod. Ukraina spelar mycket fult, använder sig av mänskliga sköldar bl.a. Hör Putins tal ikväll. Ukraina och Zelenskyj gör bäst i att ge upp, de kommer aldrig vinna detta tyvärr.. Just nu spills onödigt blod!

Om det är det här talet du refererar till så var det otroligt bisarrt att lyssna på. Jag trodde att somliga röster här inne bara var lågbegåvade fanboys, men Putin låter ju faktiskt precis likadant.

https://youtu.be/7LgDYFu_5fU

Nåväl, nu bekräftar han att den där generalen blev mulad, så ingen behöver dividera mer om det i alla fall. Dog som en riktig filmhjälte gjorde han tydligen med.

Nästa utspel från Putin är väl att han anklagar alla ukrainare för att vara pedofiler också. Det blir till att gräva djupare och djupare i den där propaganda-verktygslådan som det här utvecklar sig.
Citera
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kojkoj
Viktigt att detta inte glöms bort i den upprörda stämning som råder nu.

Finns ju väldigt många i Ukraina och främst högerextrema grupper som har Bandera som helgon. Det misstänks ju att han hjälpte nazityskland.. Det nämns sällan . Givetvis är Putins invasion lika fruktansvärd..
Citera
2022-03-03, 20:23
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harald.Guldhatt
Nej men man får förhandla och kompromissa, precis som i de flesta relationer där man har olika ståndpunkter men måste leva tillsammans.

Där är vi inte överens. Live free or die.
Citera
Medlem
AlabamaHotcakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigEngstrom
https://www.aftonbladet.se › nyheter
Allvarliga kränkningar – 500 soldater skickas hem - Aftonbladet
Hur fan har du ens missat detta?
Dom klagar alltså bland annat på vulgärt språk.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/668w9O/allvarliga-krankningar--500-soldater-skickas-hem

Citat:
Det ska handla om brist på mat, bestraffningar, vulgärt språk och värnpliktiga som tvingats delta i aktiviteter trots sjukdom och skador, enligt tidningen.

Ja bland annat. Även annat som verkar desto mer allvarligt eller hur? Som det inte kan finnas officerare som går för långt i sin behandling av värnpliktiga.
Citera
Medlem
pantherTypeGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir89
Hur kan man i ett tal 2022 stå och referera till Napoleon? Kan inte finnas många som vet vem Napoleon är.
Varje vettig människa borde veta vem Napoleon var.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in