2022-03-03, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Upperkutt
Någon källa på ditt påstående?

Jag säger inte att du har fel, jag vill veta fakta.

Jag har nämligen för mig att legosoldater inte har samma rättigheter i krig som reguljära soldater.
jag hittar inga bilder på kungen
Citera
2022-03-03, 20:16
Medlem
Har varit många som försvarar Putin i denna tråd, men efter hans senaste tal kan väl ingen försvara honom längre?

Han säger ju rakt upp och ner att Ukraina ska lyda under Ryssland och att anledningen till att de inte gör det är att de är hjärntvättade.

Mycket mer skruvat än vad jag förväntade mig om jag ska vara helt ärlig.
Citera
2022-03-03, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Oljepengar går rakt ner i Putlers ficka.... Så varför skulle han vilja stoppa den? O väst vill inte ha högre oljepris heller.

Det är pengar som styr både kriget och sanktionerna. Kriget handlar om inkomster/kontroll över vapenhandel.
Fel, ingen köper olja av ryssland i nuläget.
Citera
Medlem
Mainforcepatrols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Ryssar skjuter på civila mål igen: https://youtu.be/B8VUiFYVE4s?t=5

Terrorister!!

Det går inte att veta från vilken sida missilen kom eller om den ens var riktad mot huset. Otrevlig träff, orsakad av krig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stalin Jr.
Inervjuaren var ju lite paff märkte man.
Jo. Dom har ingen koll på bakgrunden i media. Ofta
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aakke
Mortial Law, från imorgon men frågan är om det är någon skillnad från hur det är idag

Ja antagligen mycket. Troligtvis kan de stänga gränserna, troligtvis kan de beordra värnpliktiga att kriga i främmande länder mot sin vilja. De kan nog mobilisera en massa värnpliktiga till armén.
Citera
2022-03-03, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vonheden
Enig. Att fortsätta ett krig de aldrig har en chans att vinna är totalt meningslöst och skadar bara folket och landet än mer. Alternativet är enbart att låta Putin ta vad han vill och se vart det leder. Bättre än döden och enorm förödelse.
Just så menar jag...total förödelse..splittrade familjer ...män som mördas...all infrastruktur borta...
Citera
2022-03-03, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mess11
Har varit många som försvarar Putin i denna tråd, men efter hans senaste tal kan väl ingen försvara honom längre?

Han säger ju rakt upp och ner att Ukraina ska lyda under Ryssland och att anledningen till att de inte gör det är att de är hjärntvättade.

Faktiskt inte jag, han är nog störtförbannad och tycker nog att de är hjärntvättade när de inte tog emot befriarna med öppna armar.
Citera
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inhale82
Nämen!
Är det inte en Carl Gustaf man ser runt axeln?

Ja.

Jag har aldrig sett så fullkomligt orädda människor, dom går runt i smeten som på en söndagspromenad. Hur som, dom tycks ha gott om lätta pansarskott och dom kommer till användning också.
Citera
Medlem
sektledarenIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonheden
Går ej. Hade inte USA och Nato ställt till med detta och hållt sig borta från rysk gräns hade aldrig detta skett. Putin har varnat i 15 år, stay away! Men USA ska alltid lägga näsan i blöt och provocera. Nu drar de in oss i bajset också när de nämner oss att gå med i Nato. Jävla svin.

Så Ryssland ska bestämma vad andra länder gör? Det är din rimliga slutsats?
Citera
Medlem
Citat:

Har inte hunnit se senaste talet, vad sa han?
Citera
2022-03-03, 20:20
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:

Då kan du ju tänka dig vad skribenterna som stöttar Putin i tråden är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in