2022-03-03, 02:15
  #13
Medlem
ConnyJonssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Folkmordsbenagen
Att man inte kan hitta den som flyger beror på att Sveriges försvar är... ganska så kasst.

Hade man försökt sig på det här stuntet i ett fungerande i-land hade de hittat en innan man fått in bra bilder i drönaren. Föreställ dig själv om du skulle vilja åka och flyga drönare över nåt kärnkraftverk i exempelvis USA. Beväpnade vakter hade dykt upp och ifrågasatt dig innan du ens packat upp drönaren.
Citera
2022-03-03, 03:02
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Folkmordsbenagen
Att man inte kan hitta den som flyger beror på att Sveriges försvar är... ganska så kasst.


Ryssland klarar inte av att hitta de som flyger Ukrainska drönare, det beror alltså på att Rysslands försvar är... ganska så kasst.[
Citera
2022-03-03, 06:32
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krimkoll
Vad vet vi mer om händelserna och polisinsatsen?
Hur många snutar/snutbilar var involverade i jakten?
Citera
2022-03-03, 09:02
  #16
Medlem
Får sidan kan inte hittas till polisen.se-länken, finns det några andra källor?
Citera
2022-03-03, 09:45
  #17
Medlem
Kalas-Kukens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Ni måste förstå att ryssen självklart opererar i Sverige i detta nu. Förmodligen så är det minst ett hundratal från Wagnergruppen som är här och donar. Vissa förbereder sabotage och andra kartlägger strategiska personer för snabb likvidering samtidigt som anfallet kommer (enligt rysk strategi).

Men jag tror också att det är minst lika troligt att det är kineser som är här och utforskar, testar, spionerar i olika syften. Jag tror att båda är här och donar i detta nu.

När det är ett flertal drönare som flyger vid just skyddsobjekt och det är problematiskt att få klarhet i vem som flyger så vet man redan att det är främmande makt.

Jag kan tänka mig att ryssen förbereder en "hämndattack" som slår ut om några dagar, någon vecka. Det kommer inledas med att vi förlorar elen och internet kommer gå ner. Sen utför ryssen någon slags attack och snabbt drar sig tillbaka. När lyset och internet kommer tillbaka så fattar ingen något och någon timma senare så har vi någon svart rubrik i Afton-tramset.

Absolut, saker som aldrig hänt mig förrut har börjat hända i närtid.
Bra om vi är förberedda! rapportera här:
Vad hände för märkligt idag? - tråden där vi rapporterar avvikelser
https://www.flashback.org/t3397916
Citera
2022-03-03, 10:18
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IzQn
Får sidan kan inte hittas till polisen.se-länken, finns det några andra källor?
https://live.aftonbladet.se/supernytt/news/okaenda-droenare-stor-polisinsats.29agOC6qt
Citera
2022-03-03, 16:39
  #19
Medlem
Men jag ser drönare oftast flera gånger per vecka. Skulle det vara nåt konstigt?
Citera
2022-03-03, 17:00
  #20
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Förra gången det rapporterades om drönare över kärnkraftverk, så blev det direkt en polissak, och polisen lade förstås ner det direkt i brist på bevis. Pressen tog det som bevis på att inget hänt.

Kan man inte göra så den här gången också, så att vi slipper oroa oss?
Huvudsaken är väl att alla kan avskriva ärendet, så att vi alla tjänstemän kan flexa ut för dagen?
Citera
2022-03-03, 19:50
  #21
Medlem
SwizzerNöts avatar
Läste tidigare på flashback att sveriges centrallager ligger här. Det är där all utrustning och ammunition finns.
Citera
2022-03-03, 20:11
  #22
Medlem
Enligt privata källor så flög minst en drönare över Bofors i Karlskoga. Vingspann på ca två meter så nej, ingen privatperson som är ute och flyger.
Polis kontrollerade även ryskreggad bil/lastbil som stod parkerad i närheten.
Citera
2022-03-03, 21:15
  #23
Medlem
Snarkarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hjulet7
Enligt privata källor så flög minst en drönare över Bofors i Karlskoga. Vingspann på ca två meter så nej, ingen privatperson som är ute och flyger.
Polis kontrollerade även ryskreggad bil/lastbil som stod parkerad i närheten.
Självklart erkände ryssen i bilen/lastbilen ingenting och Polisen bad så hemskt mycket om ursäkt för kontrollen och bjöd på bullar innan avfärd.
Citera
2022-03-03, 22:42
  #24
Moderator
HelgeBuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SwizzerNöt
Läste tidigare på flashback att sveriges centrallager ligger här. Det är där all utrustning och ammunition finns.

I Arboga (4-5 mil från Örebro men i Västmanlands län) har försvarsmakten ett stort centrallager men det är knappast så att "alla" utrustning och ammunition finns där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in