2022-03-03, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harald.Guldhatt
Du vet ingenting tydligen. Klart de inte kommer att matcha senaste 3nm-noden från TSMC. Men SMIC har redan massproduction av 14nm.

I bästa fall får de nöja sig med gammal teknik alltså.

Citat:
Ursprungligen postat av Harald.Guldhatt
På 50-talet fanns inte ens masstillverking av IC-kretsar. Men visst, Ryssland kommer inte att kunna tillverka någora iPhone-dödare precis.

Förstår du vad en hyperbol är? Hur tror du att Ryssland ska kunna starta upp en industri som tillverkar diverse elektronik om det de tillverkar är:

1) gammal teknik
2) betydligt sämre produkter än vad resten av världen tillverkar

Vem ska investera i detta projekt menar du? Staten? Blir säkert bra ska du se, när de i sann Sovjet-anda ska försöka dra igång en statlig elektronik-industri.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
De flesta vettiga människor lägger inte någon skuld på det ryska folket, det hoppas jag du inser.

Jo men vi mår ändå jätte dåligt. Vi har dåligt känsla...kan inte sova eller sitta. Vet ej vart man ska försvinna.
Citera
Medlem
ncr04s avatar
Lite (övergivna?) ryska stridsfordon som eldas upp:

https://twitter.com/free_esports/status/1499433497076846592
Citera
Medlem
krakkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av absinten
Rysslands armé är uppenbart i ett bedrövligt skick. Men det är bara en naturlig konsekvens av hög korruption under en lång tid. Alla myndigheter urholkas, försvarsmakten är inget undantag.

Sett en hel del tweets som säger att ryssarna, när de var på övning i Vitryssland innan invasionen, bytte bort mängder med bränsle mot cigg och sprit.
Citera
Medlem
Enydrions avatar
Den där taskspelarjuden som är nån sorts galjonsfigur i Ukraina vill tydligen ha militär hjälp av väst, för om Ryssarna tar Ukraina så kommer Ryssen att gränsa mot NATO...

Då borde han ju ha full förståelse för varför zPutin inte ville att Ukraina skulle gå med i Natoy kan man tycka?

Men han kanske inte klarar av att se på en sak ur motståndaren synpunkt? Då är han ju oduglig och borde avgå..
Citera
2022-03-03, 18:51
Medlem
Nu ni..konvoj hej då
https://www.dagbladet.no/nyheter/angriper-kolonnen-med-jagerfly/75514650
Citera
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Hygglig Brain Drain också. Skulle tippa att utbildningsnivån på de som nu åker ifrån landet är skyhög jämfört med gneomsnittet.
Det här är en viktig sak jag tror inte många tänker på? Också en bekant historisk företeelse bland alla totalitära stater som går åt helvete.

Man har redan sett mycket online-kommentarer från ryssar i stil med "Det är alltid mest skit här och nu kommer det bli ännu värre; jag borde typ flytta till Kazakhstan va? "
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av punishersweden
Nej. Ukraina startade genom att attackera Luhansk och Donetsk. Typ 2014.

Ukraina startade ? För att de ville ta tillbaka sina städer ? Är du också blir ? Eller Putins agent ?
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Ännu något fantastiskt. Det går rykten om att Ryssarna ska stänga gränsen inom kort så folk flyr från Ryssland.
just nu kostar en tågbiljett till Helsingfors 7000 dollar.
https://www.russiantrain.com/routes/st-petersburg-helsinki
https://www.express.co.uk/news/world/1575194/russia-ukraine-news-train-prices-world-war-3-vladimir-putin

Ja USA har sagt att Putin planerar att införa krigslagar i hela landet. Då kan han antagligen stänga gränserna.
Citera
Medlem
Adiaphorouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av woefulnissan
Jag är ingen Putinexpert, men alla andra i tråden du håller med är det.
Vi utgår från att Putin har många länder emot sig, men du utmålar honom som en gigant som får alltid sin vilja igenom oavsett hur det går.
Citera
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagararg
Okej förlåt. Min tjej är från Ukraina jag från Ryssland. De som han gör idag...han förstår varenda familj i Ukraina och Ryssland. Jag kan inte idag ens titta på min tjej....hon gråter 24 timmar....jag kan inte gå till jobbet alla mår skit dåligt. Nu kommer alla titta på varenda ryss i EU som på (fittor) han har inte bara förstörd Ryssland utan varenda ryss och ukrainare. Hoppas att någon stoppar snart en kniv i hans rygg....för sanktionerna ...han är värre än Hitler
Lider med er! Förvånar mig att han inte är likviderad än, av en av sina livvakter t.ex.
Citera
Medlem
Upperkutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Att Putins regim och samtliga inblandade begår krigsbrott om icke-ukrainska krigsfångar inte behandlas som just krigsfångar, internationell lag och konvention gör ingen skillnad så till vida att de bär Ukrainsk uniform.

Någon källa på ditt påstående?

Jag säger inte att du har fel, jag vill veta fakta.

Jag har nämligen för mig att legosoldater inte har samma rättigheter i krig som reguljära soldater.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in